Citat:
Ursprungligen postat av
MidlifeMommy
Jag är inte intresserad av vad några påstådda rykten säger om Peter Stilbs eventuella udda idéer. Efter att ha hört några intervjuer med honom är jag däremot benägen att hålla med Osynlige.mannen. Stilbs känns oerhört stabil och underbygger det han säger med diagram från bl.a NASA, vill jag minnas.
Forskning har inget med känsla att göra.
Peter Stilbs och andra klimatskeptiker kan kännas hur stabila som helst och verka ha hur underbyggda teorier som helst, men...
Det krävs mer än så för att man ska kunna tro på det de säger. De måste;
1) Beviasa att de alternativa teorierna de framför är korrekta.
2) Bevisa att teorin att människan förstärker växthuseffekten är fel.
3) Publicera dessa bevis i åtminstonne en vetenskaplig tidskrift.
Detta har ännu inte inträffat så än så länge är klimatskeptikernas prat att likställa med illvilligt skvaller med enda syfte att förstöra och förvirra.
Citat:
Ursprungligen postat av
MidlifeMommy
De icke namngivna forskare som Greta hänvisar till har kanske en och annan ”udda idé”, däremot, som hon själv omöjligt kan falsifiera eller ens upptäcka pga sina egna begränsade kunskaper. Däremot kan hon sprida dem vidare till höger och vänster..
Nu brukar ju GT inte hänvisa till icke namngivna forskare, utan till de forskare som skriver IPCC:s rapporter och alla de forskare som bidrar med forskningsresultat till dessa rapporter.
Vill man veta exakt vilka forskare som gjort vad kan man läsa rapporterna. Där finns alla tusentals forskare namngivna.