Flashback bygger pepparkakshus!
2019-10-09, 13:06
Medlem
Boopidoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Egna källor inom polisen, den var bra. För vi lever ju i en amerikansk polisfilm där rika är mafiosos och polisen bara har en enda avdelning som sköter allt från SWAT-operationer till ekobrott.

Nej rika svenskar har inte några källor inom polisen som kan meddela dem att Bella blir undersökt för något, det funkar inte så.

Jag är litet kluven i min uppfattning om Efternamn08. Ibland är han faktiskt väldigt insatt och ibland är han ”uppe i det blå”.
I Anna Book (Felicia Book)- trådarna har han nyligen levererat FUP av Felicias stöld och narkotikabrott.
Tänk om han (trots allt) vet mer än man tror
Citera
2019-10-09, 13:07
Medlem
Troians avatar
Citat:
Det svåra är ju att få lånet, det är ju inte så svårt att betala räntan nu när den är så låg. Så om hon säljer huset vet vi att det är riktigt illa.

Hur mycket lån har hon? 20 000 000? 1,5 procent ränta blir ändå ≈18 000 i månaden efter skattereduktion. Sedan undrar jag om det inte dessutom är en eller två procent amortering per år? Alltså i så fall ytterligare 17 000 eller 34 000 per månad.

Pengar det också.
Citera
2019-10-09, 13:14
Medlem
mittenskittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo
I Anna Book (Felicia Book)- trådarna har han nyligen levererat FUP av Felicias stöld och narkotikabrott.

fupar är offentligt material som vem som helst kan begära ut.
Citera
2019-10-09, 13:18
Medlem
qutms avatar
Citat:
Jag är litet kluven i min uppfattning om Efternamn08. Ibland är han faktiskt väldigt insatt och ibland är han ”uppe i det blå”.
Efternamn08 har också skickat PM och kort förklarat, verkar helt trovärdig
Var lite trevliga sa far ni också PM
For ovrigt sa har jag varit övertydlig med att det inte ar (trad)-sanningar, inga bevis har skickats per PM sa det ar skvaller
Senast redigerad av qutm 2019-10-09 kl. 13:21.
Citera
2019-10-09, 13:20
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
Efternamn08 har också skickat PM och kort förklarat, verkar helt trovärdig
Var lite trevliga sa far ni också PM

Haha men du verkar ju undvika att svara mig? Varför kan du inte offentliggöra din hemliga lista du fått, varför ska du vänta på att skatteverket eventuellt ska göra en granskning av hon? och har du skickat iväg hennes krämer på analys än?
Citera
2019-10-09, 13:23
Medlem
Boopidoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mittenskitten
fupar är offentligt material som vem som helst kan begära ut.
Men att klura ut var, vilken tingsrätt, begära ut, posta kräver litet engagemang. Det uppskattar jag i alla fall
Citera
2019-10-09, 13:25
Medlem
qutms avatar
har inte skickat iväg hennes krämer på analys än, gör det själv om du har brottom
Senast redigerad av qutm 2019-10-09 kl. 13:28.
Citera
2019-10-09, 13:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Kan Löwengrip komma sälja sitt stora hus inom några månader? Motivering: ”Vi kände att vi inte behövde bo så stort...”. Ersätts med en tio miljoners-kåk i Enskede, Täby eller Lidingö. Eller en 100 kvm-lägenhet på Lidingö eller Östermalm.

Citat:
Det svåra är ju att få lånet, det är ju inte så svårt att betala räntan nu när den är så låg. Så om hon säljer huset vet vi att det är riktigt illa.
Har inte koll på pojkvännens innehav men han kan kanske ge henne en hyresrätt som anstår en framgångsrikt internationell affärskvinna.
Så får BB snabbt loss massa kapital.
Har bostadsmarknaden varit snäll mot henne så hon skulle göra en vinst?
Citera
2019-10-09, 13:49
Medlem
Citat:

Nja, om jag inte är helt ute och cyklar så skrev Efternamn08 "Felicia är åtalad i Varberg tingsrätt B1608-19 Rån med mera" och Assault12 rättade påståendet om rån som var felaktigt och lade ut FUP:en (inlägg #467 i Feliciatråden).

Inte för att vara sån, men äras den som äras bör.

Om Efternamn08 också lagt ut fup ber jag om ursäkt på förhand.
Citera
2019-10-09, 13:59
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
har inte skickat iväg hennes krämer på analys än, gör det själv om du har brottom

Men det är ju inte jag som i kommentar efter kommentar sagt sig vara villig betala en analys, bara du får veta va det kostar. Och hur var det med listan på hennes kursade bolag? Varför vänta med att redogöra den till efter att skatteverket eventuellt ska göra nån utredning?
Citera
2019-10-09, 14:00
Medlem
moralhoras avatar
Citat:

Det var Assault12 som lade upp FUP:en, däremot så skrev Efternamn08 att det rörde sig om Varbergs tingsrätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Kan Löwengrip komma sälja sitt stora hus inom några månader? Motivering: ”Vi kände att vi inte behövde bo så stort...”. Ersätts med en tio miljoners-kåk i Enskede, Täby eller Lidingö. Eller en 100 kvm-lägenhet på Lidingö eller Östermalm.

Det där huset blir faktiskt inte nödvändigtvis lättsålt, åtminstone om hon vill ha tillbaka sin insats på fyra miljoner. Av vad jag förstår så stod det osålt en tid innan Bella gick in och köpte.
Citera
2019-10-09, 14:07
Medlem
LagomLats avatar
Höjer en halvbyggd pool värdet på huset?

LL
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in