Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-10-29, 20:34
Medlem
Har just undergått operationen. Blödde ganska mycket första timmarna men verkar ha lugnat ner sig lite. Saken är nu den att jag tror min läkare gjort en s.k High and Tight vilket ska göra så att man tappar mer känseln mot en s.k Low and Tight. Vad har ni fått för stil? Detta är något jag helt glömde säga till läkaren under all stress att tänka på operationen. Behöll dock frenelum.
Citera
2019-10-29, 20:42
Medlem
TriggerXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dryempact
Har just undergått operationen. Blödde ganska mycket första timmarna men verkar ha lugnat ner sig lite. Saken är nu den att jag tror min läkare gjort en s.k High and Tight vilket ska göra så att man tappar mer känseln mot en s.k Low and Tight. Vad har ni fått för stil? Detta är något jag helt glömde säga till läkaren under all stress att tänka på operationen. Behöll dock frenelum.
Low and Tight fick jag, tänkte inte heller på att fråga något sådant men det blev så. Behöll strängen med
Citera
2019-10-29, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TriggerX
Low and Tight fick jag, tänkte inte heller på att fråga något sådant men det blev så. Behöll strängen med

Då fick du samma som mig. Finns det någon anledning? High and Tight ska ju vara det bästa för känsel.

Jag skrev fel i förra inlägget. Jag fick en Low and Tight. Förhuden sattes väldigt nära ollonet.
Senast redigerad av Dryempact 2019-10-29 kl. 21:01.
Citera
2019-10-29, 23:54
Medlem
Citat:
Då fick du samma som mig. Finns det någon anledning? High and Tight ska ju vara det bästa för känsel.

Jag skrev fel i förra inlägget. Jag fick en Low and Tight. Förhuden sattes väldigt nära ollonet.
Hur kan det tappas mer känsel om förhuden sätts närmre ollonet? Tror jag också fick en low and tight.
Citera
2019-10-30, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danneB99
Hur kan det tappas mer känsel om förhuden sätts närmre ollonet? Tror jag också fick en low and tight.

Då man tar bort mer av den inre förhuden så lämnas mindre känslig vävnad kvar. Vanligast med en High and Tight i USA tror jag, då hamnar ärret längre ner på penis istället för bakom ollonet.

Min läkare sa först han skulle ta bort frenelum men det vägrade jag. Då sa att han skulle spara den, men han verkar ändå ha opererat på den så att säga. När jag kollar bilder online verkar dom flesta ha lämnat frenelum helt intakt. Hur har ni det?

Hur vet man att läkaren inte tagit för mycket hud så att man sen kommer få en s.k turkey neck?
Citera
2019-10-30, 19:10
Medlem
Citat:
Då man tar bort mer av den inre förhuden så lämnas mindre känslig vävnad kvar. Vanligast med en High and Tight i USA tror jag, då hamnar ärret längre ner på penis istället för bakom ollonet.

Min läkare sa först han skulle ta bort frenelum men det vägrade jag. Då sa att han skulle spara den, men han verkar ändå ha opererat på den så att säga. När jag kollar bilder online verkar dom flesta ha lämnat frenelum helt intakt. Hur har ni det?

Hur vet man att läkaren inte tagit för mycket hud så att man sen kommer få en s.k turkey neck?
Din doktor kan ju ha förlängt strängen eller så kan det bara se helt förstört ut eftersom att du precis blev opererad. Jag själv fick ta bort strängen.

En turkey neck? Sjukt jävla namn haha har ingen aning om vad det är men jag har extremt mycket hud kvar vilket ser lite tråkigt ut i slakt tillstånd, men inget jag riktigt vill ändra på då jag vägrar göra om denna operation igen.
Citera
2019-10-31, 00:29
Medlem
Citat:
Din doktor kan ju ha förlängt strängen eller så kan det bara se helt förstört ut eftersom att du precis blev opererad. Jag själv fick ta bort strängen.

En turkey neck? Sjukt jävla namn haha har ingen aning om vad det är men jag har extremt mycket hud kvar vilket ser lite tråkigt ut i slakt tillstånd, men inget jag riktigt vill ändra på då jag vägrar göra om denna operation igen.

Du fick ha kvar massa förhud? Vad underligt. Förstår inte varför alla läkare gör så olika och varför det är så dåligt forskat på olika stilar. Läser man online så är en s.k Low and Tight circ den som tar bort mest känsel av alla stilar. Enligt min läkare ska det inte spela någon roll. Men jag litar mer på folk som faktiskt genomgått operationen än läkare som inte vet hur det känns.

Alla andra i tråden, vars syddes ni? Just bakom ollonet eller längre upp närmare mitten av penis?
Citera
2019-10-31, 16:09
Medlem
Hur vanligt är en s.k low cut i Sverige? Verkar inte som att läkarna har så stor koll på att low cut förminskar känsligheten mest.
Citera
2019-11-01, 04:13
Medlem
Citat:
Hur vanligt är en s.k low cut i Sverige? Verkar inte som att läkarna har så stor koll på att low cut förminskar känsligheten mest.
Har faktiskt ingen aning om hur min läkare gjorde men det ser ut som att han har gjort högra sidan lägre, mitten precis bakom ollonet och vänster sida mittemellan en low och en high. Extremt dåligt gjort, har också en massa hud som skrynklar ihop sig vid kanten av ollonet. Antar att läkaren tog bort för lite hud och satte stygnen helt snett, men vad fan gör de för jag tänker aldrig göra om detta. Mådde så extremt dåligt psykiskt första 2 veckorna och nu har det äntligen släppt.
Citera
2019-11-01, 06:00
Medlem
Går in i femte veckan idag och känner mig färdigläkt. Inte haft ont eller blött sen de sista stygnen avlägsnades.

Citat:
Det kan du nog ha rätt i. Men med tanke på att jag ändå inte kan lufta hemma och att jag ändå går runt i kallingar och brallor hemma tror jag inte det besvärar läkningen allt för mycket.

I vilken vecka är du i nu? Skönt att du kan lira hockey igen, börjar bli riktigt sugen på träning igen.
Citera
2019-11-01, 06:07
Medlem
Den är borttagen och jag har en s.k. Low and tight. Jag bytte kalsonger två till tre gånger om dagen, undvek direktkontakt med händer och smorde inget för att inte föra dit bakterier. Men allt är ju så individuellt och jag upplevde första tre dagarna och när såret började läka som värst. Framförallt kliade och ömmade det från stygnen.

Min läkare rekommenderade mig att inte träna första veckan, men jag har kunnat springa och spela hockey strax efter 2.5 vecka efter att operationen utfördes.

Såg att du var nyopererad och hoppas sin läkning går smärtfritt.

Citat:
Hur känns det än så länge? Har du kvar strängen? Min sträng har också börjat påverkas men vill inte ta bort den. Tips vid läkning? När kan man börja träna igen?
Citera
2019-11-01, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av galonia
Den är borttagen och jag har en s.k. Low and tight. Jag bytte kalsonger två till tre gånger om dagen, undvek direktkontakt med händer och smorde inget för att inte föra dit bakterier. Men allt är ju så individuellt och jag upplevde första tre dagarna och när såret började läka som värst. Framförallt kliade och ömmade det från stygnen.

Min läkare rekommenderade mig att inte träna första veckan, men jag har kunnat springa och spela hockey strax efter 2.5 vecka efter att operationen utfördes.

Såg att du var nyopererad och hoppas sin läkning går smärtfritt.

Hur lågt sitter din? Mina stygn sitter direkt bakom ollonet. Lite orolig över känsel och sex senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in