Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-07, 18:51
  #241
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Spåren visar på mycket blod, inte nog med fotspår utan också att det droppat blod..som att den som går har sår som det rinner ur hela tiden och ner för benen och på golvet...

Frågan är om detta är försvarsskador eller att GM använt typ kökskniv och skurit sig?
1. En riktigt fajt
2. Självskador då de flesta knivar inte har ett sk stopp...de skär sig själva rätt ordentligt
Citera
2019-11-07, 18:55
  #242
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av porjuspojken
Kan vara JZ, också född -88 och finns ej på lexbase. Hur vet vi att det är SN?

Kan bekräfta att det INTE är JZ.
Citera
2019-11-07, 18:55
  #243
Medlem
GaltJohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av porjuspojken
Kan vara JZ, också född -88 och finns ej på lexbase. Hur vet vi att det är SN?

Baserat på hur vi ringat in lägenheten så är det SN. Han svarar inte heller på kontaktförsök (han brukar i vanliga fall svara snabbt).
Citera
2019-11-07, 18:58
  #244
Medlem
pansarbrittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Jag trodde tidigare att han dog utanför eller i trappen men nu när nån nämnde att han hittades hemma så är det rätt troligt att han blev skadad utanför eller på väg hem från kanske krogen och stapplade hem på autopilot

Är inte ens första instinkt när man förblöder att få hjälp, snarare än att traska hem och stänga in sig ensam? Känns mycket mer av en naturlig reaktion att banka på första bästa dörr.

Steffe's tweets & hans nyuppladdade profilbild där han chillar i soffan.... Hans annons där han säljer sin TV, och rent generellt att han var väldigt aktiv online.. Allt det pekar på att han var hemma och tog det lugnt. Låter troligare att GM blivit nedblodad efter att han tagit livet av BO, och att det är GM som kladdat ner trappuppgången i ren panik när han flydde platsen.
Citera
2019-11-07, 19:00
  #245
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Frågan är om detta är försvarsskador eller att GM använt typ kökskniv och skurit sig?
1. En riktigt fajt
2. Självskador då de flesta knivar inte har ett sk stopp...de skär sig själva rätt ordentligt

Ja, för detta är inte bara fotspår efter att någon klivit i blod.. man ser ju tydligt dropp spår.
Citera
2019-11-07, 19:00
  #246
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaltJohn
Baserat på hur vi ringat in lägenheten så är det SN. Han svarar inte heller på kontaktförsök (han brukar i vanliga fall svara snabbt).
Du verkar känna personen i fråga. Riktigt tråkiga nyheter om han nu bekräftats död. Beklagar sorgen
Citera
2019-11-07, 19:04
  #247
Medlem
Mongoglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pansarbritta
Är inte ens första instinkt när man förblöder att få hjälp, snarare än att traska hem och stänga in sig ensam? Känns mycket mer av en naturlig reaktion att banka på första bästa dörr.

Steffe's tweets & hans nyuppladdade profilbild där han chillar i soffan.... Hans annons där han säljer sin TV, och rent generellt att han var väldigt aktiv online.. Allt det pekar på att han var hemma och tog det lugnt. Låter troligare att GM blivit nedblodad efter att han tagit livet av BO, och att det är GM som kladdat ner trappuppgången i ren panik när han flydde platsen.
Så nerblodad så det rinner blod tänker du då?
Har du noll koll på hur ett knivdrama brukar se ut? Du klankar ner på vettiga teorier men kommer med verklighetsfrånvända tankar och verkar själv ha noll koll på något, tänk lite innan du skriver så kanske vi kommer framåt i stället.

Eftersom du måste fråga vad som är ens första instinkt när man blivit huggen tar jag för givet du inte riktigt greppar hur det är och hur man kan tänka en sådan gång. Man tänker inte genast -oj, jag har blivit knivar, nu knackar jag på hos grannen...
Kan drar sig undan så fort man bara kan , oftast i panik, och hände detta utanför lägenheten är det mest troligt att bo tog sig hem på autopilot med händerna över såret, blodet sprutar, bo är kanske kalaspackad, hinner in, smäller igen dörren, slappnar av och det svartnar för honom och han dör. Nu har jag förklarat så alla kanske förstår, jag har själv fått en kniv i mig så jag vet att man inte tänker så jävla logiskt, speciellt inte om man redan är väck av nån substans.
__________________
Senast redigerad av Mongoglad 2019-11-07 kl. 19:10.
Citera
2019-11-07, 19:04
  #248
Medlem
BO har för tillfället 35 vänner på fb.
Citera
2019-11-07, 19:04
  #249
Medlem
GaltJohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Du verkar känna personen i fråga. Riktigt tråkiga nyheter om han nu bekräftats död. Beklagar sorgen
Känner är ett starkt ord. Men jag bor i området. Jag vet vem det är, har varit hemma hos honom och har haft kontakt i mindre omfattning.

Många teorier är minst sagt galna och något som jag kan avfärda på en gång. Men det tas upp teorier här som jag varken kan bekräfta eller förneka.

Som många säger här så är det ett lugnt område så om det var en stökig fest borde flera personer i den trappen ha reagerat.
Citera
2019-11-07, 19:07
  #250
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaltJohn
Känner är ett starkt ord. Men jag bor i området. Jag vet vem det är, har varit hemma hos honom och har haft kontakt i mindre omfattning.

Många teorier är minst sagt galna och något som jag kan avfärda på en gång. Men det tas upp teorier här som jag varken kan bekräfta eller förneka.

Som många säger här så är det ett lugnt område så om det var en stökig fest borde flera personer i den trappen ha reagerat.
Måste hur som helst ha varit riktigt obehagligt att uppleva en sådan här sak på så nära håll. Ja det låter märkligt att inte fler grannar reagerat. Vid etttiden på natten ligger ju många och sover. Folk borde ju väckts av skriken kan man tycka.
Citera
2019-11-07, 19:09
  #251
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Ja, för detta är inte bara fotspår efter att någon klivit i blod.. man ser ju tydligt dropp spår.

Har man inget förstånd och bara försöker hugga någon kommer man att skära sig ordentligt..BO verkar inte vara en fighter så jag tror inte på nr 1. men att Gm grabbat tag i första bästa ...och i sinne huggit BO och skadat sig själv i processen...och då han gjort detta flytt och blött ner hela trapphuset. Kanske blött extra om han har alkohol i kroppen, eller andra substanser, och/eller tvekat i sin förvirring i vad han ska ta sig till....har han inga försvarskador...när man hittar honom så vet vi vad som hänt...och andra sidan borde då BO åtminstånde har haft en kniv i sin hand...och brottsrubricering kanske vart dråp.
Citera
2019-11-07, 19:14
  #252
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dajzzy
BO har för tillfället 35 vänner på fb.

För deras skull och nyfikenhet är det ju bra att veta att vi har koll på det mesta. Men visst det tillhör den mänskliga naturen att vara nyfiken...det vet vi alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in