2019-11-07, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whatdoweknow
Jag är inte psykolog. Men du kommer nära.

Han har något hon vill ha mer än annat och det stavas pengar. Vad personer med de störningar hon lider av vill ha och eftersträvar är olika, men på ett eller annat sätt handlar det om att kunna måla upp bilden av sig själv som överlägsen andra. Detta är målet och för det är en så här pass sjuk person beredd att strida bokstavligen intill döden. Att sluta betala är alltså ungefär det sista han bör göra och jag tror att han har förstått det. Jag tror också att han förstår vad han bör göra, jag tolkar hans beteende så. Jag kan skriva det här för även om det skulle vara så att någon läser här kommer personen inte att förstå vad jag talar om. Det tillhör sjukdomsbilden.

Men vad menar du att hon skulle vara i stånd till?
Bränna ner hans hus? Koka hans barns kaniner? Jag förstår precis vad du säger, men känner också att han har pengar nog att få bort henne - om han vill.
Har man hans miljarder har man också makten.

Och jag kan inte låta bli att undra hur han kan vilja förknippas med henne efter den senaste tidens skriverier. Han framstår ju som totalt oseriös som öppnar dörren för henne när hela övriga företags-Sverige smäller igen den i ansiktet på henne.
Citera
2019-11-07, 23:00
Medlem
Eriks fru och barn är dom som lider mest av Isabellas girighet.
Citera
2019-11-07, 23:01
Medlem
Happysmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Isabella går inte till någon psykolog som terapi. Hon går till en företagscoach som är utbildad psykolog i ledarskap.

Ah, tack, jag tänkte den tanken faktiskt. Hon behöver väl någon som ger henne ryggdunkar i allt hon gör, gissar jag. Undrar hur hon tar kritik och ifrågasättande av en coach.
Citera
2019-11-07, 23:07
Medlem
Happysmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Bränna ner hans hus? Koka hans barns kaniner? Jag förstår precis vad du säger, men känner också att han har pengar nog att få bort henne - om han vill.

Och jag kan inte låta bli att undra hur han kan vilja förknippas med henne efter den senaste tidens skriverier. Han framstår ju som totalt oseriös som öppnar dörren för henne när hela övriga företags-Sverige smäller igen den i ansiktet på henne.

Jag tror också att han kan få bort henne lätt. Jag tror att han skiter fullständigt i hur han framstår i hennes sällskap. Han vet nog vem han är, vad han kan och vad han har åstakommit. Till skillnad från henne så är han kompetent. Tror bara att han är nöjd med att ha fångat in en 20 (?) år yngre brutta...
Citera
2019-11-07, 23:07
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Det där med att inte anställa negrer var väl ok men i övrigt blir jag mycket upprörd av denna information!! Detta trodde jag inte om Isabella.
Citera
2019-11-07, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru

Nej, det där har andra skrivit tidigare också - att hon inte skulle kunna rubba hans position eftersom han är en så framgångsrik företagare och så rik. Och det är klart att hon inte kan ta den positionen ifrån honom. Men glöm inte att han är människa också. Det är den personen vi talar om här. Och han har ingen makt alls. Tvärtom.

Några kaninkokningar ska vi nog inte behöva uppleva. Det finns många mer subtila sätt att hota en människa på.

Det är så intressant när du skriver Och jag kan inte låta bli att undra hur han kan vilja förknippas med henne efter den senaste tidens skriverier. Han framstår ju som totalt oseriös som öppnar dörren för henne när hela övriga företags-Sverige smäller igen den i ansiktet på henne. För det är samma tankefel som alla som inte förstår vem hon är gör. Detta menar jag inte illa, jag skulle säkert göra samma sak om jag inte hade den utbildning och erfarenhet jag har. Att man tänker som du är i grunden positivt, för det visar att man är en normalt pyskiskt frisk person. Men det är inte hon. Och just därför att hon inte är det, är det heller inte ett dugg konstigt att han inte drar sig undan henne. Det var det här jag avslutade mitt förra inlägg med.
Citera
2019-11-07, 23:13
Medlem
Det här med mobbning och frysning. Det är väl inget nytt. Det förekommer på varje arbetsplats.
Citera
2019-11-07, 23:18
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Jag är inte psykolog. Men du kommer nära.

Han har något hon vill ha mer än annat och det stavas pengar. Vad personer med de störningar hon lider av vill ha och eftersträvar är olika, men på ett eller annat sätt handlar det om att kunna måla upp bilden av sig själv som överlägsen andra. Detta är målet och för det är en så här pass sjuk person beredd att strida bokstavligen intill döden. Att sluta betala är alltså ungefär det sista han bör göra och jag tror att han har förstått det. Jag tror också att han förstår vad han bör göra, jag tolkar hans beteende så. Jag kan skriva det här för även om det skulle vara så att någon läser här kommer personen inte att förstå vad jag talar om. Det tillhör sjukdomsbilden.
Nåja, vad är hon kapabel till?

Att tillsammans med en lågavlönad underhuggare skriva ett genomskinligt falskt hot mot sig själv och fästa det under bilens vindrutetorkare, sedan ta en bild.

Här snackar vi livsfarligt kompetent psyko!
Citera
2019-11-07, 23:22
Medlem
qutms avatar
Citat:
Nej, det där har andra skrivit tidigare också - att hon inte skulle kunna rubba hans position eftersom han är en så framgångsrik företagare och så rik. Och det är klart att hon inte kan ta den positionen ifrån honom. Men glöm inte att han är människa också. Det är den personen vi talar om här. Och han har ingen makt alls. Tvärtom.
Några kaninkokningar ska vi nog inte behöva uppleva. Det finns många mer subtila sätt att hota en människa på.
Det är så intressant när du skriver Och jag kan inte låta bli att undra hur han kan vilja förknippas med henne efter den senaste tidens skriverier. Han framstår ju som totalt oseriös som öppnar dörren för henne när hela övriga företags-Sverige smäller igen den i ansiktet på henne. För det är samma tankefel som alla som inte förstår vem hon är gör. Detta menar jag inte illa, jag skulle säkert göra samma sak om jag inte hade den utbildning och erfarenhet jag har. Att man tänker som du är i grunden positivt, för det visar att man är en normalt pyskiskt frisk person. Men det är inte hon. Och just därför att hon inte är det, är det heller inte ett dugg konstigt att han inte drar sig undan henne. Det var det här jag avslutade mitt förra inlägg med.
Men du hade ju helt fel om Isabella du var saker pa att det inte fanns någon kris och menade att alla som trodde det var dumma i huvudet
Din psykologiska efterhands-analys ar inte dålig men den postades för fyra månader sedan
Citera
2019-11-07, 23:24
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Hon är väl en typisk narcissist som stängt av alla kommunikationsvägar, och vägrar lyssna. Nu känner jag inte alls damens man, han kan vara bra, men min vibb säger: dålig. Allt gick lite för snabbt. Blondinen verkar vara en aning manisk och lögnaktig. Stackars fader. Jag tycker att han uttryckt sig väl, trots sorgerna. jag tror på honom. Fy vilken dotter.
2013-05-02, 10:55
Citera
2019-11-07, 23:25
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
menar du megalomania kanske? jämför denna med BBs intervjuer
https://www.youtube.com/watch?v=ijZe7W4nWS4
megalomania kanske?
Citera
2019-11-07, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
Men du hade ju helt fel om Isabella du var saker pa att det inte fanns någon kris och menade att alla som trodde det var dumma i huvudet
Din psykologiska efterhands-analys ar inte dålig men den postades för fyra månader sedan

Jaså? Var har jag haft fel? Jag har skrivit att det inte finns någon ekonomisk kris utan att hennes gråtande och snörvlande handlar om helt andra saker. Har du inte läst vad jag skrivit?

Var hittar du krisen? Titta på siffrorna SvD publicerar, särskilt skönhetsföretaget går ju bra. Krisen, var hittar du den?

Edit: Jag klipper in ett av alla inlägg jag skrivit om hur jag inte trott och tror på någon kris:

Kanske får jag rätt till slut med min teori att Blondinbella inte har någon ekonomisk kris öht utan att det handlar om helt andra saker (som jag tidigare beskrivit). Var nämligen inne på Bloggbevakning och enligt den sidan har investmentbolaget just köpt sin tredje bil - en ny Porsche.

Har hela tiden haft svårt att tro på den ekonomiska krisen. För det första därför att det här handlar om en psykiskt störd person. För det andra därför att det finns så många andra anledningar till att påstå att den finns. Om man heter Blondinbella, alltså. En normalt fungerande person hade förstås inte rört till det hela så vansinnigt mycket.
Senast redigerad av Whatdoweknow 2019-11-07 kl. 23:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in