Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-13, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Nej, han blev nekad samma upplgg som frsta gngen.
Han blev inte nekad frsta gngen.
29/5 2001 flg han en check ride. 30/5 2001 blev han nekad att flyga samma check ride igen.
Allts fick han flyga en check ride med instruktren i stet bredvid. Drefter blev han nekad.

Citat:
Och? Menar du att det han inte har lrt sig under tta r, lr han sig p ett par mnader?
Jag menar bara att du var helt fel ute som pstod att det skedde ett par veckor innan 9/11. Det var drygt tre mnader innan.

Citat:
Det var inget citat. Det r deras uppfattning att Hanjour mste ha varit REALLY lucky om det var han som satt bakom spakarna = manvern var av ett slag som signalerar en hyfsat skicklig pilot.
Det var allts ingen, mer n du, som pstr att han sedan flg en Boeing 757 som om han aldrig gjort ngot annat.
Det kunde du ju ha skrivit med en gng.

Citat:
Det r frga om professionella piloter och alla kan drmed flyga enligt varje knd definition.
- Pilot experience includes type ratings in MD-88, CRJ, 737, 757, 767, 747, DC-10, J-41, several corporate types and Military drivers.
Lgnare!
Vldigt mnga av medlemmarna uppger ingen som helst flygkunskap.
Hur mnga av dessa r professionella piloter och kan drmed flyga enligt varje knd definition?
Citat:
Greg Stone, Flight Attendant
"Steven", Canada ATC (in training)
Bill Credle, Aviation Maintenance Technician
Naomi Watson, Flight Attendant
Jeff Beck Commercial, Instrument
Greg Madden, Former Marine (non-pilot)
John, Police Officer
Christian Lidén Ramp, startleader
"Mel", Dispatcher
Jesse, Ramp Agent
Melanie Miller, Flight Attendant
Mateusz Kucinski, air-traffic controller-to-be
Frances, Flight Attendant
ed kassirer, security guard
Lawrence Fine, Mechanic
osv, osv...
http://pilotsfor911truth.org/core.html
Listan gr gra mycket lngre och drutver r en stor del endast privatpiloter p smflygplan.
Varfr ljuger du, onopono?

Citat:
Med soloflygning avser jag hr att flyga ett plan utan assistans av instruktr i stet bredvid.
Soloflygning registreras endast nr man flyger solo under utbildning.

Citat:
Att fotokopiorna lades fram som bevis dr erknnanden under lngvarig tortyr utgjorde merparten av bevisningen, utgr nnu en graverande omstndighet som gr dessas autenticitet minst sagt tveksamma.
Vilka av uppgifterna i dokumentet vi diskuterar har kommit fram efter tortyr?

Citat:
- Drfr att informationen i dessa fall talar emot det som utredarna frsker gra gllande
Okej, du r allts en cherrypicker
Informationen du stirrar blint p utesluter dock inte emot att Hanjour kan ha styrt planet in i pentagon

Citat:
Vad ska du med en klla till om du inte kan g till den fr att se om det som psts i dess namn verkligen stmmer med fakta?
S frn och med nu kommer onopono endast att anvnda sig av kllor dr det som psts i kllan i sin tur alltid kan kontrolleras mot fakta. Det ska jag och kanske ngra andra med komma ihg.
Citera
2019-11-13, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Han blev inte nekad frsta gngen.
29/5 2001 flg han en check ride. 30/5 2001 blev han nekad att flyga samma check ride igen.
Allts fick han flyga en check ride med instruktren i stet bredvid. Drefter blev han nekad.
Men det r ju precis det jag sger. Hanjour flg s illa att han blev nekad att flyga med en instruktr i stet bredvid.

Du frgar d hur instruktren kunde veta att han flg s illa.

Jag svarade d att det var samma instruktr vid bda tillfllena.

Citat:
Jag menar bara att du var helt fel ute som pstod att det skedde ett par veckor innan 9/11. Det var drygt tre mnader innan.
Och jag menar att skillnaden i sammanhanget r marginell. Att lra sig ngot p mycket kort tid som denne inte har lrt sig p tta r av idoga frsk, r ytterst osannolikt. Det i sin tur bdar inte gott fr er som menar att Hanjour flg Flight 77 s som ansvariga utredare pstr att han gjorde, 9/11.

Mrk vl, det var en enmotorig liten Cessna som han inte fick flyga ens med instruktren i dubbelkommando bredvid. Inte en Boeing 757 i vars cockpit han aldrig tidigare hade suttit, n mindre helt p egen hand flugit, n mindre p det halsbrytande stt som ansvariga utredare menar att han gjorde.

- Omjligt? Nej.

- Plausibelt? Knappast.

Citat:
Det var allts ingen, mer n du, som pstr att han sedan flg en Boeing 757 som om han aldrig gjort ngot annat.
Det kunde du ju ha skrivit med en gng.
Om du i stllet hade frgat om det var ett citat, s hade jag svarat nej, helt riktigt.

Citat:
Lgnare!
Vldigt mnga av medlemmarna uppger ingen som helst flygkunskap.
Hur mnga av dessa r professionella piloter och kan drmed flyga enligt varje knd definition?

http://pilotsfor911truth.org/core.html
Listan gr gra mycket lngre och drutver r en stor del endast privatpiloter p smflygplan.
Varfr ljuger du, onopono?
Jag har aldrig ljugit p det hr forumet. Aldrig.

Ja, mnga av medlemmarna r professionella piloter vilka drmed kan flyga per varje knd definition. Boeing 757 listas som en av de modeller som minst en av dem har licens att flyga.

Hr ljuger man, menar Du?

Citat:
Soloflygning registreras endast nr man flyger solo under utbildning.
Och?

Citat:
Vilka av uppgifterna i dokumentet vi diskuterar har kommit fram efter tortyr?
Det var inte mitt pstende. Mitt pstende r att dokumenten i frga sg dagens ljus i form av klagares bevisfring i rttegngen mot den torterade KSM. Kan man tortera en misstnkt fr att tvinga fram beknnelser s kan man givetvis fabricera falska dokument.

Citat:
Okej, du r allts en cherrypicker
Inte om du faktiskt lser det jag skriver:

1. De uppgifter jag refererar till kommer frn identifierade individer som dels gr att kontrollera och dels har noll tnkbart incitament till att tala osant.

2. De uppgifter som motsger vad dessa vittnen sger, kommer frn fotokopior frn psttt autentiska dokument och utan namngivna personer som verifierar dess autenticitet.

3. Fotokopiorna r dessutom producerade av samma aktrer som producerade en talads erknnanden med hjlp av lngvarig tortyr, ngot som r storleksordningar mer kriminellt n att frfalska ngra dokument.

VAR hittar du krsbren hr?

Citat:
Informationen du stirrar blint p utesluter dock inte emot att Hanjour kan ha styrt planet in i pentagon
Jag stirrar mig inte blind p ngot. Tvrtom. Jag utvrderar varje uppgift som exemplifierat i 1-3 hr ovan. Vad gller utesluter dock inte att Hanjour s har jag hela tiden varit noga med att sga:

- Omjligt? Nej.

- Plausibelt? Knappast.

Citat:
S frn och med nu kommer onopono endast att anvnda sig av kllor dr det som psts i kllan i sin tur alltid kan kontrolleras mot fakta. Det ska jag och kanske ngra andra med komma ihg.
Ja, kllans funktion r ju att vara just en klla som gr att kontrollera.
Citera
2019-11-13, 19:32
Medlem
Citat:

Vad bra! D kanske du NTLIGEN kan backa upp detta citat som du skrivit om mig:
Du r enligt egen utsago fullt njd med den officiella mytologin om 9/11. Hysteriskt njd.

Citera var jag har skrivit s. Det r ju, enligt dig, enligt min egen utsago. Var skriver jag det? Klla! Citat!

ven hr struntar jag i vad du tror/hoppas/tycker/tolkar/fantiserar etc. Du skriver att jag enligt egen utsago r fullt njd med den officiella mytologin om 9/11. Till och med att jag r hysteriskt njd. Fram med mitt citat!
Senast redigerad av DanielDO 2019-11-13 kl. 19:35.
Citera
2019-11-13, 19:55
Medlem
Citat:
Men det r ju precis det jag sger. Hanjour flg s illa att han blev nekad att flyga med en instruktr i stet bredvid.

Du frgar d hur instruktren kunde veta att han flg s illa.

Jag svarade d att det var samma instruktr vid bda tillfllena.
Ds. Vid frsta tillfllet flg Hanjour

Citat:
Om du i stllet hade frgat om det var ett citat, s hade jag svarat nej, helt riktigt.
Du skrev:
Citat:
Ett par veckor senare flyger han ett jttelikt Boeing 757 som om han aldrig gjort ngot annat.
Varp jag frgade:
Citat:
Vem, mer n du, pstr att han sedan flg en Boeing 757 som om han aldrig gjort ngot annat?
Du svarade:
Citat:
Pilots for 9/11 Truth. Brja dr.
Varp jag frgade:
Citat:
Klla p att Pilots for 9/11 Truth pstr att han sedan flg en Boeing 757 som om han aldrig gjort ngot annat?
Vilket du nu medgett att de inte pstr.
Hade varit snabbare avhandlat om du p en gng svarat att det inte var ngon mer n du som pstr "att han sedan flg en Boeing 757 som om han aldrig gjort ngot annat" istllet fr att hnvisa till en organisation som inte pstr det.

Citat:
Du skrev:
Citat:
Det r frga om professionella piloter och alla kan drmed flyga enligt varje knd definition.
Varp jag gjorde en sammanstllning av en liten del av de medlemmar i organisationen som inte tillknnager ngon som helst flygutbildning och drmed varken r professionella piloter eller pstr sig kunna flyga.
Du ljg.

Citat:
Ja, mnga av medlemmarna r professionella piloter vilka drmed kan flyga per varje knd definition. Boeing 757 listas som en av de modeller som minst en av dem har licens att flyga.

Hr ljuger man, menar Du?
Nej. Det var du som ljg om att alla medlemmarna kan flyga

Citat:
Och?
Varfr frgar du om det var soloflygningar, nr det inte r ngot som loggas som soloflygningar.
Huruvida han hade sllskap av ngon vid tillfllena jag listade har jag ingen aning om. Har det ngon betydelse?

Citat:
Det var inte mitt pstende. Mitt pstende r att dokumenten i frga sg dagens ljus i form av klagares bevisfring i rttegngen mot den torterade KSM. Kan man tortera en misstnkt fr att tvinga fram beknnelser s kan man givetvis fabricera falska dokument.
Vem av de som sammanstllde dokumentet vi diskuterar har torterat ngon?

Citat:
De uppgifter jag refererar till kommer frn identifierade individer som dels gr att kontrollera
Vad heter instruktren som fljde med nr Hanjour flg en check ride den 29/5 2001

Citat:
utan namngivna personer
Varfr tror du personer inte r namngivna ven om de r anonymiserade i dokument som lmnas ut till allmnheten.? Det r ju ett mycket vanligt frfarande i rttsliga sammanhang

Citat:
Fotokopiorna r dessutom producerade av samma aktrer som producerade en talads erknnanden med hjlp av lngvarig tortyr, ngot som r storleksordningar mer kriminellt n att frfalska ngra dokument.
Vem av de som sammanstllde dokumentet vi diskuterar har torterat ngon?

Citat:
VAR hittar du krsbren hr?
Dr du anvnder uppgifter om att Hanjour var dlig p att flyga som bevis fr att han inte kunde flyga, alls och samtidigt blundar fr att han flugit vid flera andra tillfllen, alternativt pstr att det r falska uppgifter.

Citat:
Vad gller utesluter dock inte att Hanjour
Det r ingen som pstr att Hanjour var en bra, eller ens medelmttig pilot, men du r den enda som pstr att han inte kunde flyga, alls
Citera
2019-11-13, 21:09
Medlem
Citat:

Jag kllhnvisar nr ngon ber mig om det. Alltid. - onopono

Hanjour hade till exempel vldiga problem med att landa planet p egen hand dr instruktrerna fick ta ver eller assistera varje frsk som gjordes. Med det mest enkla av flygplan. - onopono

Fram med kllan till ditt pstende. D du inte satt med i planet kan du omjligtvis veta. Klla p att instruktrerna fick ta ver eller assistera varje frsk som gjordes. Samtliga frsk. Alla frsk. 100% av frsken. Vad du tror/hoppas/frutstter/vill/nskar etc. r ointressant. Klla. Citera.
Citera
2019-11-14, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Jag kllhnvisar nr ngon ber mig om det. Alltid. - onopono
Var har ngon uppmanat mig att redovisa klla som jag inte har redovisat?

Citat:
Hanjour hade till exempel vldiga problem med att landa planet p egen hand dr instruktrerna fick ta ver eller assistera varje frsk som gjordes. Med det mest enkla av flygplan. - onopono
Det r en slutsats jag drar frn den tillgngliga informationen.

- Att efter tre provflygningar med tv instruktrer ha sdana problem med bde flygning och landning att de inte anser att han kan flyga p egen hand = vldiga problem.

- Att efter tre provflygningar med tv instruktrer ha sdana problem med bde flygning och landning att de inte anser att han kan flyga p egen hand = instruktrerna MSTE assistera alternativt ta ver av rena skerhetsskl.

- Att efter tre provflygningar med tv instruktrer ha sdana problem med bde flygning och landning att de inte anser att han kan flyga p egen hand = varje frsk som gjordes.

- Att efter tre provflygningar med tv instruktrer ha sdana problem med bde flygning och landning att de inte anser att han kan flyga p egen hand = frhrde sig om hans uppvisade certifikat och flygtimmar eftersom de inte kunde frena dessa med uppvisade (bristande) flygkunskaper.

Citat:
Fram med kllan till ditt pstende. D du inte satt med i planet kan du omjligtvis veta. Klla p att instruktrerna fick ta ver eller assistera varje frsk som gjordes. Samtliga frsk. Alla frsk. 100% av frsken. Vad du tror/hoppas/frutstter/vill/nskar etc. r ointressant. Klla. Citera.
Jag vet att du r bitter och desperat, DanielDO. Jag kan tyvrr inte hjlpa dig med det. Var och en som lser din debattstil vet att ditt uppst med din nrvaro i trden r allt annat n rligt.

Du mrker ord och kr ad hominem, allt fr att trasa snder varje spr av konstruktiv diskussion.

Frgan r varfr.

En rak frga till dig, DanielDO. Skulle du flja med som passagerare i ett Boeing 757 om du visste att pilotens kompetens var i paritet med Hanjours?

Ett Cessna 172?

Ngon typ a flygplan, alls?

Utan fallskrm?

Frsk att vara helt rlig nu.
Senast redigerad av onopono 2019-11-14 kl. 08:41.
Citera
2019-11-14, 09:05
Medlem
Citat:

(ter massa trams och lgner om mig raderade).

Du har missat det? Vi r flera som skert 30 gnger nu bett dig om klla till detta pstende:

Hanjour hade till exempel vldiga problem med att landa planet p egen hand dr instruktrerna fick ta ver eller assistera varje frsk som gjordes. Med det mest enkla av flygplan.

Dina slutsatser/gissningar/drmmar etc. r fortfarande totalt ointressanta. Du skriver att instruktrerna fick ta ver eller assistera varje frsk som gjordes. Fram med klla som styrker detta pstende. Om du ska tramsa vidare om vad du gissar eller tror eller frutstter kan du hlla det fr dig sjlv. Klla, citat som backar upp att instruktrerna fick ta ver eller assistera varje frsk som gjordes. Samtliga frsk. Alla frsk. 100% av frsken.
Citera
2019-11-14, 09:08
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

- Att efter tre provflygningar med tv instruktrer ha sdana problem med bde flygning och landning att de inte anser att han kan flyga p egen hand = instruktrerna MSTE assistera alternativt ta ver av rena skerhetsskl.
Klla p det?
Citera
2019-11-14, 10:40
Medlem
Citat:
(ter massa trams och lgner om mig raderade).
Visst r det enklare att bemta det jag skriver utan att citera det specifikt och presentera motargument?

Citat:
Du har missat det? Vi r flera som skert 30 gnger nu bett dig om klla till detta pstende:

Hanjour hade till exempel vldiga problem med att landa planet p egen hand dr instruktrerna fick ta ver eller assistera varje frsk som gjordes. Med det mest enkla av flygplan.
Vilket jag ocks har gjort lika mnga gnger.

Citat:
Dina slutsatser/gissningar/drmmar etc. r fortfarande totalt ointressanta.
Det var just ett av mig presenterat omdme av de kllor jag har tagit del av och presenterat i trden. Det var inget citat.

Citat:
Du skriver att instruktrerna fick ta ver eller assistera varje frsk som gjordes. Fram med klla som styrker detta pstende. Om du ska tramsa vidare om vad du gissar eller tror eller frutstter kan du hlla det fr dig sjlv. Klla, citat som backar upp att instruktrerna fick ta ver eller assistera varje frsk som gjordes. Samtliga frsk. Alla frsk. 100% av frsken.
Det r en helt logisk konsekvens av deras uttalande och deras funktion som INSTRUKTRER i stet bredvid nr Hanjour frskte flyga planet.

Att INTE assistera en aspirant som under tre flygturer har s stora problem med bde flygning och landning av planet s att denne inte tillts flyga det p egen hand r inte frenligt med deras funktion som professionella utvrderare och flyginstruktrer.

Om problemen med bde flygning och landning av planet dremot hade varit triviala och drmed inte krvt assistans s hade de knappast varit av en art som diskvaliserade honom, hela tre gnger, frn att flyga ett plan p egen hand.

Igen:
- Att efter tre provflygningar med tv instruktrer ha sdana problem med bde flygning och landning att de inte anser att han kan flyga p egen hand = vldiga problem.

- Att efter tre provflygningar med tv instruktrer ha sdana problem med bde flygning och landning att de inte anser att han kan flyga p egen hand = varje frsk som gjordes.

- Att efter tre provflygningar med tv instruktrer ha sdana problem med bde flygning och landning att de inte anser att han kan flyga p egen hand = frhrde sig om hans uppvisade certifikat och flygtimmar eftersom de inte kunde frena dessa med uppvisade (bristande) flygkunskaper.
Vad i mitt punktade resonemang r det som du bestrider?
Citera
2019-11-14, 10:55
Medlem
Citat:
Vgg av text som inte bemter det jag skriver

D gr vi det jtteenkelt. Du har skrivit:

Hanjour hade till exempel vldiga problem med att landa planet p egen hand dr instruktrerna fick ta ver eller assistera varje frsk som gjordes. Med det mest enkla av flygplan

Har du kllor som styrker ditt pstende att varje (samtliga, alla, 100% av) frsk Hanjour gjorde att landa fick tas ver eller assisteras av instruktrer? Om ja, ange kllorna med citat. Om nej, skriv det i s fall s kan vi g vidare. Snlla, inget annat trams om vad du tror/tycker/frutstter eller frgor om vad jag/tror/tycker. Kllor. Ja eller nej.
Citera
2019-11-14, 11:03
Medlem
Citat:

Hanjour hade till exempel vldiga problem med att landa planet p egen hand dr instruktrerna fick ta ver eller assistera varje frsk som gjordes. Med det mest enkla av flygplan

Har du kllor som styrker ditt pstende att varje (samtliga, alla, 100% av) frsk Hanjour gjorde att landa fick tas ver eller assisteras av instruktrer? Om ja, ange kllorna med citat. Om nej, skriv det i s fall s kan vi g vidare. Snlla, inget annat trams om vad du tror/tycker/frutstter eller frgor om vad jag/tror/tycker. Kllor. Ja eller nej.
Eftersom att Hanjour nekades flyga p egen hand efter frsta frsket, det andra frsket och det tredje och sista frsket s innebr det att han hade problemen ifrga vid samtliga frsk och att dessa var av samma art vid varje frsk.

Om inte s hade han ftt flyga p egen hand efter ngot av frsken.

Nu fick han inte det. Istllet s frhrde de sig om hans certifikat och flygtimmar eftersom de inte kunde frena dessa med hans uppvisade frdigheter. Efter frsta frsket. Efter andra frsket. Efter tredje och sista frsket.

Du vill hvda att hans problem var av en art som INTE franledde ngon form av assistans?

Jag vill hvda att hans problem var av en art som krvde assistans eftersom de diskvalificerade honom frn att p egen hand flyga planet. Frsta gngen. Andra gngen. Tredje gngen.

Samtliga gnger.
Citera
2019-11-14, 11:07
Medlem
Citat:

Igen:

Vad i mitt punktade resonemang r det som du bestrider?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in