Flashback bygger pepparkakshus!
2019-11-13, 00:17
Medlem
Gavins-Friends avatar
Hade velat se Karin i under pressure.

Typ "vi söker huvudstäder"
"Sverige"
Karin: jaja nä nä hm nä fan
"du får passa"
Karin: nä jah fan jah nä nä
Citera
2019-11-13, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Karin svarar ju inte på en enda fråga! Det är ju Peter som drar verkligen hela lasset i deras lag.

För en gångs skull kunde hon åtminstone en fråga, koltåldern. Var även något annat som hon var inne på som sedan visade sig vara korrekt, men Peter valde att handla efter eget godtycke istället. Frågan om ädelstenarna var väl också nästan uteslutande hennes förtjänst?
Senast redigerad av rostbiffsglade-rolf 2019-11-13 kl. 02:08.
Citera
2019-11-13, 05:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Ja, kan nog vara en arbetsplats med smått giftigt klimat. Av dem är Titti den jag tycker minst om, gapkärring. Hade inte förvånat mig om de tar med typ Lotta Brome nästa säsong

Smått giftigt klimat? Det kan man nog anta. Damerna är ju helt rabiata.
Citera
2019-11-13, 22:06
Medlem
Enmansdemos avatar
Humle rimmar på Hummer

Özz håller standupp klass för han har rätt hudfärg enligt F&F

Doktor Mikael råkar få läkarfrågor, för det inger en härlig
känsla att höra experter briljera tycker man

Titti vill inte bli kramad av Özz, hon vill ligga
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-11-13 kl. 22:15.
Citera
2019-11-13, 22:11
Moderator
Dr Kings avatar
De borde ha synat bluffen med att den strandraggande Soldoktorn tog 130 kg i bänk. Det är nog bara något som han säger när han raggar på 18-åriga brudar på Ibiza men som har väldigt lite med verkligheten att göra.
Citera
2019-11-13, 22:31
Medlem
Kul när Filip säger "Vem fan har koll på det egentligen?" angående huruvida hummerpar lever tillsammans hela sina liv, då jag själv råkade ha järnkoll på den frågan! Jordan Peterson skriver nämligen om detta i "12 rules for life". Den manshummern med högst social status har nämligen massvis med honor som vill föröka sig med honom - medan de med låg status inte har några honor efter sig. Precis som män med hög status har fler kvinnor efter sig bland oss människor. Men om en högstatushummer skulle t.ex. bli skadad kommer han inte längre ha alla honor efter sig. I grova drag, JP förklarar mer utförligt.
Citera
2019-11-13, 22:40
Medlem
Enmansdemos avatar
Jag var övertygad om att Titti citerade kocken från Disneys Ratatouille innan pausen

"SS glädjen" säger Özz
var inte det en bataljon i Nazityskland? snarare än en båt
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-11-13 kl. 22:55.
Citera
2019-11-13, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Jag var övertygad om att Titti citerade kocken från Disneys Ratatouille innan pausen

"SS glädjen" säger Özz
var inte det en bataljon i Nazityskland? snarare än en båt

SS står även för Steam Ship. S/Y = Sail Yacht.
Citera
2019-11-14, 14:49
Medlem
Skidlifts avatar
"multikomikern Özz Nujen"
Vad fan är det för dravel? Jag tror fan inte F&F tycker Özz är så jävla bra på standup egentligen
Citera
2019-11-14, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skidlift
Vad fan är det för dravel? Jag tror fan inte F&F tycker Özz är så jävla bra på standup egentligen

De överberömmer lite maniskt hans insats i UP vilket betyder att de åtminstone undermedvetet klassar honom som en "blatte" som är i behov av mer stöd, hans OK prestation i jämförelse med medeltalet allmänhet till trots.

Edit: upplevde inga övertramp i övrigt. Kan inget om standupscenen.
Citera
2019-11-14, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skidlift

I podden kastar Filip och Fredrik gång på gång galla över svensk standup. Att de ändå skulle betrakta Özz som helt okej, dvs bland de bättre i Sverige, finner jag mindre troligt.
Citera
2019-11-14, 16:48
Medlem
Gillar Titti, en street-smart kvinna som inte ursäktar sin närvaro. Hellre det än ett bombat våp som Mandy eller en poserat neurotisk Hanna Hellquist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in