Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-19, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Jag köper moderatorns meddelande men kan ju vara intressant med bakgrund på pojkvännen? Av flera olika anledningar, om det är hedersrelaterat exempelvis. Hans efternamn är kurdiskt.

Representationen av kurder när det rör sig om hedersmord är hög.

Instämmer. Etnisk bakgrund kan vara rejält viktigt för att "förstå" brottet, BO och MGM.

Vi har sett extremt många fall de senaste åren, där just kurder/irakier valt att mörda sina fruar/flickvänner då dessa har velat separera. Hedersmord är extremt vanligt bland kurder/irakier.

Och denne MGM:s namn tyder på att han är kurd/irakier.
Citera
2019-11-19, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Okej. Tack. Då är det ju troligt. Inte helt säkert, men troligt iallafall.

Medan plastmamman fortsätter dela massa "stoppa utvisningarna" på Facebook. Så har troligen en av dom mördat hennes syrra. Undra om hennes inställning kommer ändras.

Hon har klart skuld i detta i så fall, jävla utopiska smörjspridare
Citera
2019-11-19, 14:30
Medlem
Citat:
Står på polisens pressmeddelande. Man har inte ens kunnat förhöra honom inledningsvis. Han begärde försvarare direkt. Det är, enligt mig, ovanligt. Man brukar åtminstone få veta den misstänktes inställning till anklagelserna. Innan åklagaren tar över informationsrätten och lägger locket på.
Han har gripits av polis och delgivits misstanke om mord. Han har dock inte hörts ingående med anledning av att han har begärt försvarare. Nytt förhör kommer att hållas under eftermiddagen.

Man verkar ha pratat med honom, men inte ingående eftersom han begärt advokat. Så det där med att han begärt en advokat direkt stämmer inte helt och hållet eftersom det inte ens finns någon källa på just det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Sambon har begärt en advokat inför de första förhören. De första förhören som sambo/närstående brukar man villigt ha utan försvarare om man är oskyldig.

Instämmer.

De har rätt man, definitivt!
Citera
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeataVonYxkull
Alltså hon är minderårig.
Hon sågs senast 13 eller 14 november.
Hon anmäldes försvunnen först i lördags (den 16 november).

IDAG, den 19:e, får man plötsligt fart under galoscherna och börjar misstänka mord.

Varför så förbannat sävlig start??!

En teori: anhöriga har inte fått kontakt med henne, men pojkvännen har till en början slingrat sig och bortförklarat det. På lördagen fick familjen till sist nog och polisanmälde.

ALLT DETTA FELAKTIGA SVAMMEL OM STÖDBOENDE OCH ATT HON SKULLE MÅ DÅLIGT HAR SOLKAT NER OCH TRASSLAT TILL TRÅDEN!!! När ni skriver sånt tror man ju att det är en strulig tjej som säkert försvinner lite då och då och har trasslig bakgrund. NU VERKAR DET INTE ALLS VARA FALLET!!
Hör ni det?!
Hon bodde ju hos pojkvännen. Så hon var ju inte försvunnen från familjehemmet sas. Inget konstigt då i att det tar några dagar innan de börjar efterlysa henne. Pojkvännen kan ju ha dolt allting på många olika sätt.
Citera
2019-11-19, 14:31
Medlem
desammlass avatar
Citat:
Ingen är häktad i detta fall. Ännu.

vem är den misstänkta då
Citera
Medlem
Var för 1,5h sedan inne på Missing Peoples fb, specifikt inlägget om Wilma. Då fanns det en kommentar där en person skrev något liknande med: "de borde kolla upp hennes pojkvän t*shko sh*baz". En person hade därav kommenterat: "kontakta polisen".

När jag tittade nu efter polisen kom ut att de har en misstänkt person är alla kommentarer borttagna. Det kanske inte har något med något att göra men tyckte det var ganska intressant..
Citera
Medlem
Tycker mig känna igen tösen från eventuellt Youtube? Hade hon inte nån kanal där.
Citera
2019-11-19, 14:32
Medlem
-DaRude-s avatar
Man kunde ge sig fan på att det inte skulle dröja länge innan Löfvens pojkar skulle slå till igen. Ännu ett hemskt och onödigt mord på Regeringens samvete.

Är den gripna sambon kurd? I så fall vet vi redan nu motivet, dvs "heder".

Det kan även vara så att kurdens familj beordrat mordet för att han vägrat gifta sig med en kusin eller dylikt. I kurdens värld har han nu återställt hedern och får behålla sin status inom klanen.
Citera
2019-11-19, 14:33
Medlem
Googlar man namnet Shabaz så ser man att det är mestadels förekommer i Pakistan och Indien.

Så ni som gapar Kurdistan och hedersmord kanske bör tona ner till grann.

G
Citera
2019-11-19, 14:33
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han har gripits av polis och delgivits misstanke om mord. Han har dock inte hörts ingående med anledning av att han har begärt försvarare. Nytt förhör kommer att hållas under eftermiddagen.

Man verkar ha pratat med honom, men inte ingående eftersom han begärt advokat. Så det där med att han begärt en advokat direkt stämmer inte helt och hållet eftersom det inte ens finns någon källa på just det.

Jag har funderat. Det är möjligt jag läser in för mycket av polisens meddelande. Men jag tycker det talar för att han ovanligt tidigt begärde försvarare, om jag jämför med andra fall. Saknaden av orden "Mannen nekar till anklagelserna efter inledande förhör" gör att jag läser in rätt mycket av deras information om att han begärt försvarare tidigt.
Citera
2019-11-19, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
- Bodde inte på speciellt boende
- Bodde hos sin pojkvän
- Förmodligen pojkvännen som såg henne sist
- Vet ej. Man kan anta det, några dagar senare isåfall.
- Hon är svensk vad jag vet
- Inte framkommit något om hennes sociala liv

“Bodde hos pojkvän” hon var 17 år, varför bodde hon inte hos vuxna vårdnadshavare?
Helt sjukt att en sjuttonårig flicka tillåts bo med en pojkvän. Barnäktenskap är förbjudet, vad är skillnaden på att vara gift när man är 17 och sambo när man är 17?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in