Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-23, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av markenswe
Jag är också fortfarande inne på detta. Har varit och letat där själv. Kommer förmodligen åka dit idag också, om någon har möjlighet att komma så hade det varit bra. Ju fler desto bättre!

Har varit längst sjön idag och gått i skogen, men finns så mycket platser kvar att söka av där så alla som kan borde definitivt åka och söka här!
Citera
2019-11-23, 15:48
Medlem
Evaristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det krävs massor av ved. Massor. Och massor av brandfarlig vätska. Och tid. Betänk att kroppar innehåller mycket vätska. Går inte på en kvart.

Nu tror jag att han slängt henne i närmaste vatten, i ren panik, och därefter bränt upp lite skor och hennes läsglasögon - men misslyckades. Vi får förhoppningsvis veta så småningom vad som hänt.
Ja, en sån brasa som krävs för att bränna en kropp skulle väcka uppmärksamhet i trakten. 2 kbm bra ved som får brinna i minst två timmar. Hög temp och tid är de väsentliga faktorerna, så därför gör brännbar vätska endast nytta för att få fyr på brasan. Det hela måste ske på en plats man tar sig till med bil och släp alt mindre lastbil. Fixar man en sån sak så har man resurser, kunskap och tillgång till en avskild plats som ligger långt utanför mgm:s förmåga.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FMR
När har polisen sagt det?
Det har citerats tidigare i tråden.
Citera
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Det mesta blir ju aska å intet då.

Tänderna brukar klara en brand.
Citera
2019-11-23, 15:49
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Fast han blir ju anhållen för mord, brottsrubriceringen är väl mord. En levande flicka, det borde ju mer bli människorov.

MGM hade ju förhörts i telefon före gripandet, undrar om denna händelserapport har att göra med en uppenbar lögn av något slag.

Spekulation.

Nej, polisen i Ljungskile har nog inte upprättat en händelserapport efter att Uddevalla-polisen haft tel-förhör med honom.

Som sagt, det grundar sig säkerligen i facebook-inlägget jag citerat in.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoomlander
föräldrars förråd, arbetsplatser, vänner till mgm deras förråd, kusiner mm. kolla allah.

jag har en bit till uddevalla men funderar på att åka dit o hjälpa till. hade gjort kaoz med de jävla araberna
Vi är flera som inte anslutit sig till Mps och fikk som letar på andra ställen. Bara att hojta om du vill hjälpa till.
Citera
Medlem
K.Blomkvists avatar
OffTopic

Fortsätt jobbar alla vi här inne på FB.
Jag fick detta i morse:

"Flashback levererar igen, nu är våldtäktsmannen identifierad."

https://twitter.com/SaAsalid/status/1197909095380062210

EDIT: Lade till OffTopic
Citera
2019-11-23, 15:51
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Står i media att pojkvännen var förberedd på att bli häktad. Lite som att han räknade med det. Han måste vara rätt säker på att kroppen aldrig kommer hittas får jag känslan av. När han bara sitter där i lugn och ro och nekar.

Han inbillar sig kanske att han har hittat världens bästa gömställe, men har bristfällig kunskap om hundens kapacitet. En kunskap bestående av missuppfattningar och ren brist på förståelse, ett tvärsnitt av allmogen.

Men när W hittas kommer det där lugnet att snabbt bytas ut mot svettig nervositet och skräck inför ett antal år bakom galler.

Ja, jag är helt övertygad om att W hittas, det är en tidsfråga.
Citera
2019-11-23, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herrkaramell
Har missat en stor del av inläggen här på Flashback senaste och det fylls på så ofta att jag inte hinner läsa allt. Men, vad har hänt? Vad vet man? Är det någon som vill göra en liten uppdatering med information vi har eller tror oss ha?

Jag är nyfiken på vad som finns på pojkvännen, att han häktas på sannolika skäl utan en kropp kräver helt klart en hel del bevis att han skulle vara skyldig. Vad kan detta vara tro ?
Jag gissar att man hittat sms eller annat där han uttalar sig om mordet, alternativt att han är förbannad på Wilma av någon anledning. Man kan också tittat på hälsa appen i en iPhone för att se hur han rört sig under torsdagen.. som man gjorde med Billy i mordet på tova.
Man kan också ha hittat spår i lägenheten, inköpta föremål som kan ha använts.
Eller så är det närstående, vänner som vittnat om att han kan vara skyldig.
Det är ju högst sannorlikt att hon är död och att han är mördaren. Frågan är vart han dumpat kroppen.. det är oavsett ganska tungt att bära ut en kropp i en bil ex. Även om hon inte är så stor!
tydligen har dom ju brytit upp golvet, grannar som hört både dunsar och skrik. Han har körkort . Jobbade samma dag som han greps...
Citera
2019-11-23, 15:52
Medlem
tomyhockeys avatar
enligt GT så hölls förhör med mgm flera gånger men han nekar men enligt advokaten så var han förbered att han kommer bli häktad
Citera
2019-11-23, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det har citerats tidigare i tråden.
Konstigt läst hela tråden
Citera
2019-11-23, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Kom till Sverige 2006 fick, fick tidsbegränsat uppehållstillstånd till januari 2007. I november 2006 sökte han om permanent uppehållstillstånd men fick avslag 1 år senare.

Mellan 2007 och 2013 är det oklart var han och familjen befunnit sig. Kanske en förklaring till ej godkänt i alla ämnen?

August 2013 ansökte han återigen om uppehållstillstånd, vilket beviljades i december samma år.
Ett år senare, i juni 2014 ansökte han om svenskt medborgarskap, vilket beviljades i november 2014.
Kanske bodde han 2007-2013 i ett annat land eller så höll sig familjen gömd i Sverige trots att de skulle utvisas.
Där ser man och man undrar hur dom fått tag i boende och försörjning under 6 år undan myndigheter. Tyder ju på ett välutvecklat nätverk myndigheter har noll koll på och det leder ju till att det blir än svårare att hitta flickan död eller levande. Kanske dags för staten att se till att utvisningar genomförs, dels för att förstöra dessa nätverk då dom inga har att ta hand om och även få ut kriminellt tänkande människor.

Kanske något för polisen att gräva i hur dom kunde hålla sig gömda och av vilka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in