Citat:
Ursprungligen postat av
inspiratoeren
Tack för vänliga ord! Nej, jag har inte alls försvunnit, men jag har ett antal andra viktiga debatter att bevaka och delta i, så jag har legat lågt här ett tag!
Greta vet väl om, att hon hamnat i en väldigt speciell situation, men har offentligt sagt att hon får ta med på köpet att vara i strålkastarskenet. Jag ville och vill ju verkligen göra en insats för miljön och klimatet, sa hon då. Greta la dock till, att hon EJ gillar att få för mycket beröm!
Greta har som vissa kanske märkt fått ett nytt större intresse, bebisar! Vid ett tillfälle var hon nu barnvakt sju timmar i streck av båtens bebis enligt de nya meddelandena.
På en av de nya publicerade båtbilderna låg en mycket liten tjock turkos vinterjacka bredvid Greta, som på bilden låg inuti sin sovsäck, så det är mycket möjligt att hon och bebisen sover tillsammans ibland. Greta sa i en intervju, att det var så skönt att ej vara yngst på båten!
Redan på klimatdemonstrationerna i Stockholm såg jag, att Greta lyste upp och blev glad, när mindre dagisbarn kom fram och ville prata med henne.
Även om klimatet och miljön är viktigast för Greta, så har hon många andra intressen.
Se där. Du är Back again!
Klimattjatet i alla ära, men hon är ju en person.
Och med aspekter om personen Greta också. Kul att hon tyckte det var kul att inte vara yngst. Hon blirju ofta behandlad som barn. Det är hon ju inte längre.
Epitetet Klimataktivist var kanske befogat för länge sen. Nu vet alla det. Så nu kan moderatorn ta bort det. Så får man ett starkare fokus på Greta, som person och inte bara i hennes egenskap av just klimataktivist. Och slipper de renodlade klimatdiskussionerna.