2019-12-02, 10:49
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CapricornAA
Bra, då kan du väl svara på mina frågor och bemöta min hypotetiska teori?

Nej, och jag förklarade ju varför.
Citera
2019-12-02, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Nej, och jag förklarade ju varför.

Du är alltså ”för nära” för att kunna uttala dig utan att bli avslöjad? Nåväl. Men är mitt hypotetiska scenario - enligt dig - helt uteslutet, eller plausibelt?
Citera
2019-12-03, 06:52
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CapricornAA
Du är alltså ”för nära” för att kunna uttala dig utan att bli avslöjad? Nåväl. Men är mitt hypotetiska scenario - enligt dig - helt uteslutet, eller plausibelt?

Inte helt uteslutet, men inte helt plausibelt heller.
Citera
2019-12-27, 23:00
Medlem
tempeZZt: Vad hände med Annelie Ojonen? Vi behöver ett svar och det är så viktigt för många där på Öland att det reds ut..
Citera
2019-12-28, 07:34
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allsang
tempeZZt: Vad hände med Annelie Ojonen? Vi behöver ett svar och det är så viktigt för många där på Öland att det reds ut..

Det vet väl inte jag? Då hade jag ju berättat för över 20 år sedan. Varför skulle just jag veta det?
Citera
2019-12-28, 12:22
Medlem
Jag fick bara en vibb av att du visste mer än någon annan. Jag för be om ursäkt om det var ett påhopp..

Bor du på Öland? Vet man om något hur mycket man har letat i Greby? Har också hört en teori att man det fanns något speciell jord på sambons skor men utredarna har inte kunnat knyta var den jorden kommer ifrån..
Citera
2019-12-28, 16:44
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Jag fick bara en vibb av att du visste mer än någon annan. Jag för be om ursäkt om det var ett påhopp..

Bor du på Öland? Vet man om något hur mycket man har letat i Greby? Har också hört en teori att man det fanns något speciell jord på sambons skor men utredarna har inte kunnat knyta var den jorden kommer ifrån..

Ja, jag vet mycket, men jag tänker inte lämna ut mig för det.

Tänk på regel 1.06 när du efterfrågar info om andra användare.

Det där med jorden stämmer btw.
Citera
2019-12-28, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Utan att vika ut mig för mycket kan jag bara konstatera att jag uppenbarligen vet mer om såväl område som fallet i sig.

Eftersom gärningsmannen är död kan man väl knappast bli indragen i ett förtalsmål så varför kan du inte tala ur skägget.

Det är trots allt oerhört mycket energi som lagts ner på letandet, både från polisens och anhörigas sida så nog lyckades gärningsmannen tyvärr gömma henne för bra för att avslöjas.
Vi får väl bara nöja oss med att någon rättvisa skipades i och med att gärningsmannen dog anmärkningsvärt ung.

Det är bara så sorgligt att anhöriga inte får ett avslut med en riktig begravning.
Citera
2019-12-28, 20:23
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av curlingstaten
Eftersom gärningsmannen är död kan man väl knappast bli indragen i ett förtalsmål så varför kan du inte tala ur skägget.

Du missförstår. Det handlar inte om andra utan om mig. Det skulle bli för avslöjande om mig som person om jag talade ut det skägg jag inte har.
Citera
2019-12-29, 10:29
Medlem
Tror du att det här faller kommer att klaras upp?
Citera
2019-12-29, 21:53
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Tror du att det här faller kommer att klaras upp?

Definitionsfråga. Det är ju "uppklarat". Ingen tror annat.

Kroppen kan kanske hittas, men det lär i så fall bli av en slump som t.ex. i Tillmanfallet, och det vore en trygghet för familjen. Att den skulle peka än mer på AO låter inte speciellt sannolikt efter så lång tid.

Man har varit för spridda i sökningarna från start och gått för mycket på tips i stället för systematik. Som i första PK-fallet. Man lade för lite på själva utredningen och trodde att förhören skulle lösa fallet.
Citera
2019-12-30, 11:37
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av curlingstaten

Det är trots allt oerhört mycket energi som lagts ner på letandet, både från polisens och anhörigas sida så nog lyckades gärningsmannen tyvärr gömma henne för bra för att avslöjas.
Vi får väl bara nöja oss med att någon rättvisa skipades i och med att gärningsmannen dog anmärkningsvärt ung.

Det är bara så sorgligt att anhöriga inte får ett avslut med en riktig begravning.

Man kan åtalas för förtal trots att någon är död , kollade upp detta med jurister för nästan 20 år sen efter jag orsakade en Säpochefs avgång , jag hånar en kvinna vid Säpo Göteborg så brutalt så suicid skall ske.
Nära ögat(horan lever än) för hon är fortarande idag uthängd på nätet för att gråtit och brytit ihop och kan inte agera offentligt.

Förtal kan gälla död person även om det är sant - värt och känna till , så även om målsägare dör kan man åtalas
Senast redigerad av 448 2019-12-30 kl. 11:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in