Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2019-12-12, 11:22
Medlem
wwrs avatar
Det är orättvist när vi gubbar ofta anklagas för att hata Greta. Hon är en barnskådis. Jag ser henne som Shirley Temples onda tvillingsyster. Greta som person vill jag bara önska lycka till på livets scen oberoende vilken genre hon än gestaltar. De som däremot skrivit manus måste man försöka lyfta fram, belysa och helst stoppa.
Senast redigerad av wwr 2019-12-12 kl. 11:26.
2019-12-12, 11:27
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avc
Wow, Greta skriver sina "tal" själv. Fyra rader "How dare you!"

Nej. Hennes tal är längre än så.

Hennes tal är dessutom så bra och så populära att hennes bok med hennes tal toppar bokförsäljningen i USA:

Citat:
Thunbergs bok toppar försäljningslista i USA

Svenska klimataktivisten Greta Thunbergs bok ”No one is too small to make a difference” toppar försäljningslistan från organisationen American Booksellers Association, som samlar försäljningssiffror från bokhandlar i hela USA.

https://www.dn.se/kultur-noje/thunbe...gslista-i-usa/

Gör en jämförelse med en annan 16-årig svensk flicka. På sin höjd har de haft ett par föredrag i skolan vid denna ålder. Detta samtidigt som Greta håller tal inför FN och länders parlament, och på gator och torg inför tiotusentals personer.
2019-12-12, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askepott
https://m.youtube.com/watch?feature=...&v=r8SyoRwV_To

Lite "reality check"
Keean Bexte väntade på Greta när hon anlände till NY, spårade upp dem på ett hotell i Kanada och var igår i Madrid. Han är vapenfixerad och althöger och hatar allt vad Greta står för. Han fotograferade skräp i deras bil och ondgör dig över att Svante och Greta köpt plastförpackad mat, förmodligen vid tankställen och för dyra pengar.

Han bevisar att Greta är en betydelsefull person.
2019-12-12, 11:29
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det är orättvist när vi gubbar ofta anklagas för att hata Greta. Hon är en barnskådis. Jag ser henne som Shirley Temples onda tvillingsyster. Greta som person vill jag bara önska lycka till på livets scen oberoende vilken genre hon gestaltar. De som däremot skrivit manus måste man försöka lyfta fram, belysa och helst stoppa.
Men vilka är dom här mystiska manusförfattarna? Är det skuggfolket?
Kanske ämne för en Gretatråd till i paranormala fenomen eller psykisk hälsa utöver de 140+ andra trådarna om Greta här på flashback. Hon engagerar ju många vill jag påstå.
2019-12-12, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Ja även på den punkten är hon lika som Hitler alltså, hon blev inte bara utnämnd till årets person som även Hitler blev hon är också en stark talare som han var. Båda var väl dessutom vegetarianer. Ingen hejd hur mycket hon delar med honom.

"1937 – Chiang Kai-shek, Song Meiling
1938 – Adolf Hitler
1939 – Josef Stalin
1940-talet
1940 – Winston Churchill
1941 – Franklin D. Roosevelt
1942 – Josef Stalin
1943 – George Marshall
1944 – Dwight D. Eisenhower
1945 – Harry S. Truman"

Alla stora ledare fick faktiskt titeln under den tid de var verksamma. Liksom Christer
Pettersson i Sverige. Inget konstigt alls att den som utövar mest inflytande vinner.

Den som bara skriver tramsiga inlägg utan substans vinner inte ens FBpriset.
2019-12-12, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
Det är glädjebetyg. Säger ingenting om hennes faktiska kunskaper. Jag råkar vara insatt i hur svenska skolan fungerar idag.

Är väl bara privatskolor som har glädjebetyg. Av kommersiella skäl. En ren s k winwin-
situation. Betyg måste alltid vara mer eller mindre relativa men i Sverige idag är det
ytterst tveksamt om det förhåller sig så.

Annars kan alla som springer 100 m under 10 sekunder få OSguld.
2019-12-12, 11:35
Medlem
CPJesuss avatar
Självklart puffar Time Magazine för den där lilla kommunistiska skrikhalsen.

Grundaren Henry Luce var med i ökända hemliga sällskapet Skull & Bones, vid Yale-universitetet som fostrat en drös globalistiska makthavare. Han gick under nicket "Baal" som ju var den kristne guden Yahvehs motståndare i Bibeln.

https://en.wikipedia.org/wiki/Skull_and_Bones

https://rightedition.com/2017/11/23/...er-henry-luce/

Vore jag religiös skulle jag nog säga att Greta Thunberg är Antiktist...
2019-12-12, 11:41
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Men vilka är dom här mystiska manusförfattarna? Är det skuggfolket?
Kanske ämne för en Gretatråd till i paranormala fenomen eller psykisk hälsa utöver de 140+ andra trådarna om Greta här på flashback. Hon engagerar ju många vill jag påstå.
Du frågar samma sak som förut. Jag känner inte namnen på hennes spökskrivare. Jag bedömer det bara extremt osannolikt att en 16-åring som haft kontaktproblem, som kräver specialundervisning och aldrig sysslat med miljöaktivism tidigare, själv har skrivit dessa professionella tal som dessutom pekar i politisk riktning. Hon har ju problem att bara svara på frågor ibland. Hennes ursprungliga plan utsträckte sig till "jag sätter mig här med en skylt".

Vet du om Greta utfärdar några restriktioner för julen? Eller tänker hon bara ducka obekväma beslut och låta oss köpa hemelektroniska julklappar hej vilt. Får vi kapa ned koldioxidätande granar och hänga på belysning?
Senast redigerad av wwr 2019-12-12 kl. 11:49.
2019-12-12, 11:43
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheChelsea
Är väl bara privatskolor som har glädjebetyg. Av kommersiella skäl. En ren s k winwin-
situation. Betyg måste alltid vara mer eller mindre relativa men i Sverige idag är det
ytterst tveksamt om det förhåller sig så.

Annars kan alla som springer 100 m under 10 sekunder få OSguld.

Fel! Sätt dig in i hur det fungerar i svenska skolan idag innan du uttalar dig. Man är emot läxor, behöver egentligen inte lära sig något " för allting kan man googla ". M.m . Finns massor med fler skräckexempel!

Det är 100% flumskola & daltskola. Där man helt och hållet delar ut glädjebetyg som inte ens i närheten speglar dom faktiska kunskaperna!
2019-12-12, 11:43
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Du kan ju lyssna på vad Björn Gillberg säger, han påtalade just att det är självklart att t.ex. Kina står bakom detta eftersom de inte behöver leva upp till de krav som deras konkurrenter måste följa. Detta ger Kina en konkurrensfördel så självklart är de för detta.

https://www.youtube.com/watch?v=8J1bDJiSB8A&t=96s
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Exakt. Kina är ju för allt som ger väst negativ konkurrens. När EU och väst är lydstater till Kina kan de utöka utsläpp bäst de vill.

Greta med entourage bryr sig litet om detta då Kina är av samma politiska åsikt.

Fast nu glömmer ni vissa saker. Jag tror att denna tabell med BNP/Capita talar sitt klara och tydliga språk:

Kod:
BNP / Capita

Kina:      9608 USD
Indien:    2036 USD
-------------------
Norge:    81696 USD
USA:      62606 USD
Sverige:  53873 USD
Tyskland: 48624 USD
Kanada:   46261 USD
-------------------
EU:       38500 USD
-------------------

(källa)

Även detta diagram är ganska talande:

https://commons.wikimedia.org/wiki/F..._and_India.svg

Frågan är alltså om man ska förvägra Kina och Indien samma utveckling av välståndet som skett här i väst? Att klimatförnekare vill det, det förstår jag. De bryr sig inte ens om framtida generationer här i väst har det bra. Om Kina och Indien bryr de sig ännu mindre om.

Men för andra är frågan mer komplex. Att Kinas och Indiens CO2-utsläpp ökar är inte bra. Men något man måste ta ställning till är:

- Har man rätt att förvägra dem samma välståndsutveckling som i väst?
- Och om man förvägrar dem. Hur ska man stoppa dem?
- Och om man stoppar dem med embargo. Hur slår det mot vår egen ekonomi om en total bojkott av Kina införs?
(Oerhört mycket av varorna vi använder produceras ju i t.ex Kina.)

När det gäller Greta så tycker jag att det är lite löjligt att anklaga henne för att se mellan fingrarna när det gäller Kina och Indien. Så här resonerar man om man ser Greta som en slags allsmäktig gud (som vissa Greta-kritiker verkar göra). Vi andra vet att hon är en vanlig människa och hon gör ju vad hon har förmåga till. Hon tror hon har störst chans att påverka här i väst.

Hon ska dock eventuellt till Kina så småningom. Hon har pratat om det. Men om Kina släpper in henne är en annan sak. De lär nog väga för- och nackdelar mot varandra mycket noggrant.
2019-12-12, 11:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheChelsea
"1937 – Chiang Kai-shek, Song Meiling
1938 – Adolf Hitler
1939 – Josef Stalin...Alla stora ledare fick faktiskt titeln under den tid de var verksamma. Liksom Christer Pettersson i Sverige. Inget konstigt alls att den som utövar mest inflytande vinner.

Den som bara skriver tramsiga inlägg utan substans vinner inte ens FBpriset.

Vad dillar du om? Blev Christer Pettersson Person Of The Year? "Hade stort inflytande" "Stor ledare"
2019-12-12, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CPJesus
Självklart puffar Time Magazine för den där lilla kommunistiska skrikhalsen.

Grundaren Henry Luce var med i ökända hemliga sällskapet Skull & Bones, vid Yale-universitetet som fostrat en drös globalistiska makthavare. Han gick under nicket "Baal" som ju var den kristne guden Yahvehs motståndare i Bibeln.

https://en.wikipedia.org/wiki/Skull_and_Bones

https://rightedition.com/2017/11/23/...er-henry-luce/

Vore jag religiös skulle jag nog säga att Greta Thunberg är Antiktist...
Med samma barnsliga slutledningsförmåga var Mohandas Gandhi och Martin Luther King också "antikrist".

Greta har alla de motståndare som är mest hedrande att ha.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in