Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2019-12-16, 16:31
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeandfreaky
Så begåvade att dem kan se co2 partiklar i luften?

Nej vår Greta är precis lika fyrkantig som alla andra autister.
Oförmögen att läsa av alla parametrar och dess dynamik.

:-) Somliga aspergare har så obegåvade föräldrar. Inget om Malena kläcker ur ig förtjänar mer än axelryckning. :-)
2019-12-16, 16:39
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Måste inflika här att Aspergare må ha sina intressen de snöar in på men det betyder inte att de har fel i sakfrågor, de är snarare extremt pålästa.
Det finns fler som inte kan se objektivt på miljöhoten som finns. Hon är en bra motpol till de som sätter huvudet i sanden. Vart sanningen landar är kanske någonstans i mitten men det är alltid så i politik att motpoler talar.

Jag håller med dig, fast Greta har ingen politisk åskådning enligt henne själv så jag vet inte varför du tar upp det?
2019-12-16, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Jag håller med dig, fast Greta har ingen politisk åskådning enligt henne själv så jag vet inte varför du tar upp det?
Miljöfrågor är politik, jag menar inte att indela henne i någon specifik partipolitik.
2019-12-16, 16:45
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Miljöfrågor är politik, jag menar inte att indela henne i någon specifik partipolitik.

Greta är vänsterns lilla marionett menar du?
2019-12-16, 16:49
Medlem
Citat:
Greta är vänsterns lilla marionett menar du?
Nej jag menar att miljöfrågor är politik eftersom det endast är politiker som kan avgöra de stora frågorna. Varför tror du hon deltar på politiska konvent, twittrar med Trump osv.
2019-12-16, 16:57
Medlem
Citat:
Nu är jag ingen läkare men dessa grimaser måste väl ändå vara tics?

Kraftig scenskräck som triggar igång dessa extrema miner? Kolla klippet från den här tidpunkten.

https://youtu.be/uXhv4Eold54?t=303

Stillbild: https://postimg.cc/bSxCnmdL
2019-12-16, 16:59
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Nej jag menar att miljöfrågor är politik eftersom det endast är politiker som kan avgöra de stora frågorna. Varför tror du hon deltar på politiska konvent, twittrar med Trump osv.

Hon gör nog det hon influenseras att göra av mor, far och alla andra fåren som svansar på henne i tid och otid.
2019-12-16, 17:01
Medlem
Citat:
Hon gör nog det hon influenseras att göra av mor, far och alla andra fåren som svansar på henne i tid och otid.
Du tror alltså på fullt allvar att hennes föräldrar puttar ut henne i världspolitiken. Däremot verkar de stödja henne då hon UPPENBART är djupt intresserad av sin agenda. Nu framstod du återigen som att du talar före du tänker.
2019-12-16, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iakttagaren-2019
Greta försökte vilseleda allmänheten , men blev påkommen.
Hon reste i första klass, men satt på golvet i någon kupé "för att det var överfullt" och fotade och twittade.

Expressen idag:
Tågbolaget Deutsche Bahn var snabba att svara på Gretas tweet, och började med att tacka henne för att hon valde att resa med dem: men påpekade att hon faktiskt hade suttit i första klass.

”Kära Greta, tack för att du stöttar oss järnvägsarbetare i kampen mot klimatförändringar!”, skriver de i sin tweet innan de tillägger:

”Det hade varit ännu trevligare om du också hade rapporterat hur vänligt och kompetent du blev bemött av vår personal från din sittplats i första klass.”

Ja. Jag gillar Greta och stöttar henne, men här blev hon nog påkommen med en osanning, eller i varje fall, en halvsanning. Bilden visar ju definitivt inte något överfullt tåg! Det är bara hon och en hög med bagage (hennes?) i bild. Utrymme i övrigt och korridoren bortom är tomma...

Så jag vet inte exakt vad hände, men det är INTE en bild av ett överfullt tåg. Jag vet, jag har åkt överfulla tåg. MÖJLIGEN att hennes sittplats försvann pga dubbelbokning eftersom något tåg blev inställt.

Själv tror jag hon och hennes medhjälpare ville göra en uttrycksfull bild - varför inte? Av Greta på vägen hemåt igen.... Men blev påkommen av det tyska järnvägsbolaget som gärna ville påpeka att hon åkte första klass och fick förstklassigt service... Och istället för göra en pudel, att förklara att de ville ta en Bild, så bla bla bla...
Ja ja, sånt händer. Man vill för mycket så det kan bli så, Greta är inte den första eller den sista.

Det som förvånar mig lite är om det är Gretas bagage så är det ju rätt mycket. Hon har ju enkla kläder på sig, hon behöver ju inte ombyte för varje gång hon är i bild, till skillnad från konsertsångerskor och fina adelsdamer... Men det är kanske också kläder för hennes sällskap? Fadern. Det fördubblar ju mängden bagage.
2019-12-16, 17:08
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Du tror alltså på fullt allvar att hennes föräldrar puttar ut henne i världspolitiken. Däremot verkar de stödja henne då hon UPPENBART är djupt intresserad av sin agenda. Nu framstod du återigen som att du talar före du tänker.

Nej jag tror inte någon tvingar henne att göra nåt, men jag tror däremot att hon är under stark påverkan av sina föräldrar och resten av miljöaktivisterna hon omger sig med.
I hennes fall tror jag hon hade mått bättre av fortsatt skolgång, jag hoppas verkligen att hon fortsätter skolan till nästa termin för hennes popularitet kommer att svalna och jag tror att det kommer påverka henne mycket negativt när så blir fallet.
2019-12-16, 17:11
Medlem
Citat:
Nej jag tror inte någon tvingar henne att göra nåt, men jag tror däremot att hon är under stark påverkan av sina föräldrar och resten av miljöaktivisterna hon omger sig med.
I hennes fall tror jag hon hade mått bättre av fortsatt skolgång, jag hoppas verkligen att hon fortsätter skolan till nästa termin för hennes popularitet kommer att svalna och jag tror att det kommer påverka henne mycket negativt när så blir fallet.
Om vi nu ska följa resonemanget att hon har asperger så ställer jag mig starkt tvivlande till att hon är lättmanipulerad. Hon är snarare fokuserad på det hon själv är intresserad av.
2019-12-16, 17:11
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Kraftig scenskräck som triggar igång dessa extrema miner? Kolla klippet från den här tidpunkten.

https://youtu.be/uXhv4Eold54?t=303

Stillbild: https://postimg.cc/bSxCnmdL

Ja förmodligen nervöst när det är mycket folk, fast det är skillnad på det här klippet där hon ändå gör uttrycket av en anledning. Sen har hon ofrivilliga grimaser hon inte tänker på och gör frivilligt, dessa är tics.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in