2020-01-06, 19:52
Medlem
Dilzoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Dagens glada nyhet är att Iran och Irak har lagt sina meningsskillnader åt sidan, och går eniga i kampen mot USA. Man har t o m skickat en trevare till Saudierna för att se om också de vill vara med och kasta ut USA från Mellanöstern. Trump har nog gått för långt den här gången med sin statsterrorism mot andra nationer.
Hejsan var har du läst detta?
Citera
2020-01-06, 19:52
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estetik
Det var en brittisk oljetank. Sluta sprid fejk news.

Brittisk oljetanker tillhörande svenskt företag med svensk besättning(?). Rätta mig om jag har fel..
Citera
2020-01-06, 19:53
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estetik
Det var en brittisk oljetank. Sluta sprid fejk news.

Men grin-Olle...

Det var en oljetanker och inte en oljetank. Och den tillhörde ett svenskt bolag, men seglade under brittisk flagg

https://omni.se/iran-vi-har-beslagta...anker/a/zGklo1
Senast redigerad av Dumdryg 2020-01-06 kl. 19:55.
Citera
2020-01-06, 19:54
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Här avfärdar du ”mainstream-media” länkar, men i din tråd där du svamlar om veganism är du väldigt glad i att dela mainstreamlänkar. En hycklare är vad du är.
Nej det är inte hyckleri, eftersom mainstream media har rätt om veganism (vad som är relevant är om källorna ifråga talar sanning, vilket mainstream media inte gör när det handlar om utrikespolitik). Bara för att mainstream media talar sanning om veganism så betyder det inte att de talar sanning om allt annat, och utrikespolitik är en betydligt mer infekterad fråga än veganism. Dessutom har jag såvitt jag kan minnas bara länkat till en debattartikel på SVT om veganism, och det är ju inte mitt fel att de sakkunniga psykologerna valde att publicera deras utmärkta pro-veganska artikel där.

Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Bra att Die Juden inte kan lura dig med mainstream media länkar!
Ja visst är det fantastiskt. Du däremot verkar ju betydligt mer lättlurad, men ni nyttiga iDioter råkar ju också tillhöra begåvningsreserven

Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Iran är inte "uppbackade" av någon, de är helt ensamma. För övrigt.
Om Iran hade varit helt ensamma, då hade USA invaderat Iran för längesedan, eller så hade Israel bombat sönder Iran redan under 2000-talet. Iran har ändå gjort en stark comeback trots 8 år av krig mot Irak som USA backade på den tiden.

Menar du att USA:s krigstörstiga avrättning av Soleimani var rättfärdigt eller vad är din betalda position?
Citera
2020-01-06, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustaphe
Jag håller inte med, jag väljer hellre USA alla dagar i veckan. Deras konstitution är något jag kan stå bakom.
Terrorism är väl bra att bekämpa?
Eller ska vi låta skurkstater med religiösa självuppfyllande profetior få lov att utveckla kärnvapen som kan utplåna nästan alla på planeten?

Du är ju för dum att förstå vad som faktiskt försiggår.
Wahhabismen som sprids världen över, den extrema islamismen som resulterar i terrordåd mot civila i västvärlden, den är sunni-inriktad och finansierad av saudier. Saudiarabien radikaliserar även folk i Sverige genom deras moskéer och deras wahhabistiska inrikting och faktum kvarstår att de bägge islamister som begick terrordåd i Stockholm var just wahhabister. Majoriteten av alla terrorister som begår mot brott är även de saudier eller wahhabister.

Samma Saudiarabien är även allierade med USA, det är USA:s närmaste vän i Mellanöstern (bortsett från Israel) och det är även världens minst demokratiska land.

Iran må ha en urusel regim, däremot har nationen i sig inte invaderat eller förklarat krig mot en annan nation på mer än 200 år. Det går inte att säga om USA som invaderar, finansierar islamistiska rebeller, begår proxy-krig i Mellanöstern och iscensätter kupper mot demokratiskt valda ledare.

Att du har mage att skriva om skurkstater.
Citera
2020-01-06, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
SÅ tror jag Trump också ser på saken (hehe). Det innebär att han inte tänker taktiskt långsiktigt - på sitt återval. Men ja, jag kan tänka mig att han är sån. A ger B. Ser inte c, d, e och absolut inte f.
Streetsmart ....

Vad kan vara mer taktiskt än att stå upp för amerikanska liv och intressen?
Citera
2020-01-06, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Jo, visst har Iran deltagit i militärövningar med Ryssland och Kina, men tror någon på allvar att Ryssland och/eller Kina skulle sätta in militära medel mot USA på grund av Iran?
Kanske inte officiellt men de står de närmare att stötta Iran än USA. På vilket sätt de kommer lägga sig i kan vi bara spekulera om. Men tror nog att både Kina och Ryssland är rejält sugna att prova sina ny arsenaler.
Citera
2020-01-06, 19:56
Medlem
estetiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Men grin-Olle...

Det var en oljetanker och inte en oljetank. Och den tillhörde ett svenskt bolag, men seglade under brittisk flagg

https://omni.se/iran-vi-har-beslagta...anker/a/zGklo1
En brittisk oljetanker alltså
Citera
2020-01-06, 19:57
Medlem
Mvks avatar
Magda Gadd artikeln som nån länkade var spot on.

USA är butthurt att deras ögonsten IS är pulveriserad och att Iran militärövade med Ryssland och Kina.

Att klippa generalen var ett desperat move och säger mer om hur trängda jänkarna känner sig snarare än något annat.
Sanktionerna och all smack talk av Satanyahu och Trump har ingen reell verkan.
Inge köper deras BS längre efter Irak-fiaskot.

USA tror att historien ska upprepa sig som när en hel värld supporta Saddam med vapen på 80-talet men där har dom fel.

Iran var en civilisation när indianer jagade buffel i Amerika och kommer aldrig att falla.

Ett regimskifte kommer endast när en tillräckligt stor andel av befolkningen vill det och inte för nån historielös, fittgreppande, brun utan sol med ett par avdankade MEK-fanatiker i ryggen tycker det.

http://www.picsngiggles.com/wp-conte...-bomb-iran.jpg
Citera
2020-01-06, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Jag tror dig inte.
Det är inte mig du ska tro. Där bekräftade du var din egen IQ ligger...

https://www.huffpost.com/entry/intel...6?guccounter=2
https://nyheter24.se/nyheter/utrikes...umma-i-huvudet
Citera
2020-01-06, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag får faktiskt säga att jag hoppas det. Risken är annars stor att det hela blåser över, och så fortsätter det om och om igen så länge Mulla-regimen sitter kvar i Teheran.

Det bästa man kan hoppas på är ett blixtsnabbt storkrig, som slår ut all militär kapacitet som Iran har på några dagar, följt av en kortvarig destabilisering som gör att mullorna slås ner av det Iranska folket, och en legitim demokratisk ledare tillsätts.

Då lär man få ryssarna emot sig som är bra kompis med iranierna.
Tyvärr så tror jag inte kommer gå över så snabbt. Det är många aktörer inblandade här så underblåser varandra
Citera
2020-01-06, 19:59
Medlem
SaboMuggades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Jo, visst har Iran deltagit i militärövningar med Ryssland och Kina, men tror någon på allvar att Ryssland och/eller Kina skulle sätta in militära medel mot USA på grund av Iran?

Gjorde dom inte det i Syrien ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in