Flashback bygger pepparkakshus!
2020-01-21, 13:47
Medlem
Jofs avatar
Hehe. Trump i Davos: "Miljön är väldigt viktig för mig."

Vågar inte säga annat.
Senast redigerad av Jof 2020-01-21 kl. 13:50.
2020-01-21, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Jag håller med dig. Hon är riktig duktig på engelska.

Som Löfven. Och som Thorbjörn Fälldin som inte kunde ett ord men klarade sig ändå.
2020-01-21, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Varför har hon inte med sig sin jävla skylt upp på scenen í Davos, den där det står SKOLSTREJK FÖR KLIMATET? Den har hon ju annars släpat runt halva jorden.

Sponsorerna strejkar ?
2020-01-21, 13:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TheChelsea
Som Löfven. Och som Thorbjörn Fälldin som inte kunde ett ord men klarade sig ändå.

+10

Greta läser/talar dessutom väldigt stelt och med en djupt icke-engelsk satsmelodi. Men det är klart, hon läser ju innantill.
2020-01-21, 13:52
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Varför har hon inte med sig sin jävla skylt upp på scenen í Davos, den där det står SKOLSTREJK FÖR KLIMATET? Den har hon ju annars släpat runt halva jorden.

Kör hon inte med den enbart på fredagar?
2020-01-21, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Kör hon inte med den enbart på fredagar?

Borde nog kunna vara så. Fredagsbön för vissa, fredagsskylt för andra. Även
fredagsmys förekommer.
2020-01-21, 13:57
Medlem
Tvirtynts avatar
Malena lät på gränsen till självmordsbenägen när hon pratade i Renées brygga om hur hon fått lägga ner sin karriär till 99 % för att hon inte kan ta sig runt längre sedan Greta införde flygförbud i familjen. Undrar hur hon mår egentligen.
2020-01-21, 13:58
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Greta är grym på engelska hon är riktigt duktig.

Det är hon. Min erfarenhet är att personer med Asperger ofta är väldigt duktiga på språk. Allt som går att härma.
2020-01-21, 13:59
Medlem
leifhookers avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...reta-mot-trump

HANSSON: Fördel Greta i mötet med Donald Trump

Citat:
De rikas lekplats riskerar i år att bli spelplats för en konfrontation mellan USA:s president Donald Trump och miljöaktivisten Greta Thunberg.
Bland alptopparna i Schweiz ser Greta i förväg ut att gå segrande ur den striden.
I ryggen har hon en rapport som hävdar att alla de största framtida riskerna i världen kommer från klimathotet.

Greta: I achieved nothing.
Trump: Pratar i 30min om den bästa ekonomin i världen. Allt är bättre. Alla klasser har det bättre. "and it's only a beginning"

Aftonbladet: Trump förlorade mot Greta.

Greta är ett skämt. Men tidningarna som avgudar henne är det största skämtet.
Senast redigerad av leifhooker 2020-01-21 kl. 14:01.
2020-01-21, 14:01
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvirtynt
Malena lät på gränsen till självmordsbenägen när hon pratade i Renées brygga om hur hon fått lägga ner sin karriär till 99 % för att hon inte kan ta sig runt längre sedan Greta införde flygförbud i familjen. Undrar hur hon mår egentligen.

Fy sjutton! Kan inte vara lätt att vara förälder till Greta. Jag hade aldrig klarat av att leva upp till dotterns krav utan att explodera.
2020-01-21, 14:05
Medlem
Tvirtynts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Jag hade aldrig klarat av att leva upp till dotterns krav utan att explodera.

Det lär ju vara som att leva med Gestapo. Inte en sekunds avslappning. Hon räknar nog ner till att Greta ska skaffa sig en lägenhet. Eller ett tält i skogen kanske snarare.
2020-01-21, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Fy sjutton! Kan inte vara lätt att vara förälder till Greta. Jag hade aldrig klarat av att leva upp till dotterns krav utan att explodera.
Hon kör ju stora offerkoftan "allt för Greta". Alldeles fel sätt att tas med en Asbergare,som då får dominera hela sin omgivning med absurda krav. Greta har ju gått ett steg längre dessutom. Och då ska hela världen lägga sig platt för Greta,precis som familjen..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in