Citat:
Ursprungligen postat av
Pomfritttillkorven
Är vetenskapen överrens om att all materia är frekvenser och vibrationer?
Det tvivlar jag på, men jag tror att vetenskapsmännen har ett hyfsat konsensus i att materia i olika former vibrerar och har frekvenser.
Citat:
Vadå, trädet består av en massa saker i så fall? Är väl bara frekvenser och vibrationer som bildar någon slags fantasi i hjärnan då?
Mja till viss del, det beror på förstorings eller förminskningsnivå, eller synpunkt.
Tittar du på det vi kallar stam, gren, löv eller rot så har ju dessa saker olika former, mjukhet och hårdhet och är saker som konstituerar trädet, alltså gör trädet till ett träd, men använder man någon form av förstoringsmekanik och tittar närmare på dessa saker som utgör trädet till ett träd så kan man också observera att alla dessa saker som utgör trädet också utgörs av andra saker, som atomer exempelvis, och använder man ytterligare någon slags förstoringsmekanik så ser man att dessa atomer som utgör dessa saker som utgör trädet i sin tur utgörs av andra saker som subatomiska partiklar som elektroner, neutroner, protoner
Men bara för att det vi kallar träd som utgörs av stam, gren, löv och rot observerat från en särskild synpunkt, så betyder det inte att trädet är en fantasi och inte är ett träd eller inte finns, alla ting observerat från respektive synpunkt existerar i en särskild form, vad som däremot anser jag kan klassificeras som en fantasi i detta fall är alla ord vi kallar alla dessa ting som tar olika former, som träd, stam, gren, löv, rot atomer, elektroner, neutroner, fotoner m.m.