2020-02-19, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Dermanordic distribuerar sedan 2018 Bellsans kladd via sitt svenska bolag Dermarome.
Varför skulle de gå på Bellssans försäljningssiffror i stället för sina egna, menar du?
Dermarome måste också vara rejält skadat av att vd mördat sin sambo mitt på dagen på Södermalm. Inte precis BB och mord man vill tänka på när man drömmer om en spa dag och skönhetskuren men stort s. Måste säga att Rebecca Stella känns som en mycket smartare entreprenör.
Citera
2020-02-19, 09:30
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaddeBernadotte
madde

5:25 bolag är mera komplicerade än det du beskriver.
Hur skall Bella kunna "lägga pengarna i karentän" efter att hon som privatperson har sålt aktierna?

Skriv inte om sådant du själv inte begriper.
Senast redigerad av trottwell 2020-02-19 kl. 09:37.
Citera
2020-02-19, 09:37
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smartast88
Det hon skriver om att hon är glad för att sälja bolaget stämmer inte. Hon hade högtflygande planer om att det skulle bli ett skönhetsimperium och att dottern skulle ta över. Hon är jätteledsen nu och mår dåligt över att det blev såhär.

Sen det hon skriver om att hennes liv kommer förändras inom några månader stämmer eftersom hon ska få ett till barn.
Hon flyttar om några månader. Det är förändringen.

Borde det inte synas på henne om hon vore gravid och skulle föda om några månader?
Hennes mage är ju helt platt.
Senast redigerad av DoraF 2020-02-19 kl. 09:39.
Citera
2020-02-19, 09:39
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Det hon skriver om att hon är glad för att sälja bolaget stämmer inte. Hon hade högtflygande planer om att det skulle bli ett skönhetsimperium och att dottern skulle ta över. Hon är jätteledsen nu och mår dåligt över att det blev såhär.

Sen det hon skriver om att hennes liv kommer förändras inom några månader stämmer eftersom hon ska få ett till barn.

Hur vet du att Bella är gravid?
Citera
2020-02-19, 09:41
Medlem
Citat:
Dermanordic distribuerar sedan 2018 Bellsans kladd via sitt svenska bolag Dermarome.
Varför skulle de gå på Bellssans försäljningssiffror i stället för sina egna, menar du?
Kan kanske vara så att siffran syftar på den omsättning Demarome gjorde på Bellas produkter?
Citera
2020-02-19, 09:41
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Kan kanske vara så att siffran syftar på den omsättning Demarome gjorde på Bellas produkter?
Vilken siffra syftar du på?
Citera
2020-02-19, 09:45
Medlem
Molton99s avatar
Citat:

Jaha... och vilken månad är hon i denna gången då? När exakt i tid ska denna förlossningen ske, eller är det ännu en magisk abort som kommer inträffa? Hon har väl haft närmast en elefantgraviditet vid det här laget...
Citera
2020-02-19, 09:51
Medlem
Hon var nära konkurs i alla bolag.

Hon skriver på sin blogg nu:

”Det har varit blod, svett och tårar hela hösten. Jag var nära att gå i konkurs med allt och har ägnat all tid från september att hitta en väg ut. Löwengrip Invest fick avvecklas och alla anställda i det bolaget fick gå. Det är det värsta jag upplevt i min karriär; att säga upp mitt närmsta team. De har under många år varit som min familj.

Jag bestämde mig för att satsa på Löwengrip Beauty och sålde mitt hus för att kunna finansiera hela Löwengrip Beauty, alltså att köpa ut Pingis (vi äger halva var). Men sedan kom ett bud från vår norska distributör som jag inte kunde tacka nej till så jag bytte bana helt och valde tillslut att sälja min del också.”

https://www.isabellalowengrip.se/202...9/en-ny-chans/
Senast redigerad av Sallander 2020-02-19 kl. 10:01.
Citera
2020-02-19, 10:28
Medlem
Smurfanerlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Nä, bara mitt kunnande. Var är din källa? Ska bli kul sen när siffrorna kommer ut.

Du får vänta tills typ juni 2021 innan du får bekräftat att dina siffror är tagna ur luften.
Citera
2020-02-19, 10:56
Medlem
trottwells avatar
Detta skriver Bella i bloggen idag:

"Nu är det mitt bolag Blonde Capital som får in kapitalet."

https://www.isabellalowengrip.se/

https://www.merinfo.se/foretag/Blond.../2kh8fo3-1tl1x
Senast redigerad av trottwell 2020-02-19 kl. 11:06.
Citera
2020-02-19, 11:28
Medlem
simba_rocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Men snälla. Anna b är ju en riktig nolla. Hon har inte uträttat ett skit förutom en ”hit” för mer än 30 år sen.

IL har uträttat en massa och är säker på att hon reser sig snart. De flesta företagare krisar ibland

Jag jämför inte Anna Book med Blondinbella. Jag ser bara ett larvigt hat mot dessa kvinnor och att man misstolkar vad än dom gör ! Jag jämför skrivarna på Flashback. Verkar vara samma typer.
Citera
2020-02-19, 11:42
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Man kan undra vad dom egentligen är sant om omsättningen.
Båda talar sanning. De nämner bara ”omsättning” i olika sammanhang.

Ungefär:
Dermanordic: 100 miljoner kronor "över disk" förra året.
Bella: 50 miljoner.

Säljer du för ≈100 miljoner "över disk" blir Löwengrip Beautys omsättning efter dragen moms och återförsäljarnas marginaler ≈50 miljoner kronor.

Jag skulle tippa på att ägarna slutligen kommer få cirkus 20 millar var och att summan till viss del är villkorad. 10 miljoner nu och sedan 5 om ett år och 5 om ytterligare ett - om de lever upp till de villkor som stipuleras.

Vilka de nu kan tänkas vara.
Senast redigerad av Asmodeusvult 2020-02-19 kl. 11:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in