2020-02-19, 12:04
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Nja så fasligt högt är det väl inte, det motsvarar ju en cost of capital på knappt 6%. Betänkt att köparen ju tar över, bolaget kommer inte längre drivas av en megaloman narcissist som dessutom är makalöst lat och allmänt oduglig.

Glöm inte att Bella trots monumental misskötsel ändå lyckades prångla krämer för 80 mkr häromåret. Tänk då vad en medelmåttig manager kan uträtta, för att inte tala om någon med kompetens och erfarenhet. Skönhetsprodukter har ju väldigt hög marginal, tror att de enkelt kan fyrdubbla vinstmarginalen, och säkert tredubbla försäljningen, då börjar vi snacka!

Notera den blygsamma marginalen på krämförsäljningen eftersom den till största delen bestod i att hon avyttrade hela bolagets lager direkt till en grossist istället för att sälja direkt till butikerna vilket var den ursprungliga planen som tydligen inte var helt framgångsrik.
Citera
2020-02-19, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Hur vet du att Bella är gravid?

För att hon har sagt det.
Citera
2020-02-19, 12:05
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smartast88
För att hon har sagt det.
Till dig personligen?
Har du själv sett Bellas Gravidmage?
Senast redigerad av trottwell 2020-02-19 kl. 12:22.
Citera
2020-02-19, 12:07
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Tar du med i beräkningen att Pingis ägde halva kladdbolaget?

I bästa fall går Bellsan jämnt upp genom försäljningen, med tanke på att hon bränt pengar de senaste åren och hennes intjäningsförmåga framöver väl är lite sisådär jämfört med hur det brukade vara tycker jag också att hon ska vara glad.
Man kan tänka sig att hon ev kan förvänta sig stämningar framöver från kunder som känt dig lurade av henne.
Om det nu finns juridiska möjligheter att komma åt hennes privata tillgångar. Nån påstod ju att Bellsan sålt av allt/skrivit över saker på sin familj för att skydda tillgångar fordringsägare.

Det är aktiebolag hon drivit så hennes privata tillgångar är ytterst sannolikt skyddade, detdär låter orimligt.
Citera
2020-02-19, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simba_rock
Jag jämför inte Anna Book med Blondinbella. Jag ser bara ett larvigt hat mot dessa kvinnor och att man misstolkar vad än dom gör ! Jag jämför skrivarna på Flashback. Verkar vara samma typer.
Absolut, det håller jag med om
Citera
2020-02-19, 12:17
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Hur vet du att Bella är gravid?

Efternamn08 har meddelat oss det! Det är visst tredje graviditeten med Balder Balle men han har tvingat henne att göra abort två gånger, kan bli en tredje?
Citera
2020-02-19, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfanerlite
Du får vänta tills typ juni 2021 innan du får bekräftat att dina siffror är tagna ur luften.
De är inte tagna ur luften. Jag vet att det är på omsättningen man brukar kolla mär man sätter priset.
Citera
2020-02-19, 12:20
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sallander
Hon var nära konkurs i alla bolag.

Hon skriver på sin blogg nu:

”Det har varit blod, svett och tårar hela hösten. Jag var nära att gå i konkurs med allt och har ägnat all tid från september att hitta en väg ut. Löwengrip Invest fick avvecklas och alla anställda i det bolaget fick gå. Det är det värsta jag upplevt i min karriär; att säga upp mitt närmsta team. De har under många år varit som min familj.

Jag bestämde mig för att satsa på Löwengrip Beauty och sålde mitt hus för att kunna finansiera hela Löwengrip Beauty, alltså att köpa ut Pingis (vi äger halva var). Men sedan kom ett bud från vår norska distributör som jag inte kunde tacka nej till så jag bytte bana helt och valde tillslut att sälja min del också.”

https://www.isabellalowengrip.se/202...9/en-ny-chans/

Sålde sitt hus? Men det hade hon väl nästan maxbelånat? Då fick hon väl inga pengar över att köpa ut Pingis för? Något är fishy här!
Citera
2020-02-19, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Efternamn08 har meddelat oss det! Det är visst tredje graviditeten med Balder Balle men han har tvingat henne att göra abort två gånger, kan bli en tredje?
Det tror jag också. Dock är Efternamn08 ingen att lite på. Hen har sagt sig ha insider information i flera trådar (som sen visat sig vara fake)
Senast redigerad av -modestyblaise- 2020-02-19 kl. 12:25.
Citera
2020-02-19, 12:23
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Vilken siffra syftar du på?

Dermaromes i tråden citerade uppgift att Bellsakladdet omsatte 100 miljoner förra året fastän Bella påstod att det halverats till cirka 45 miljoner!
Citera
2020-02-19, 12:25
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
De är inte tagna ur luften. Jag vet att det är på omsättningen man brukar kolla mär man sätter priset.

Vi måste naturligtvis tro dig eftersom du har ditt kunnande.
Citera
2020-02-19, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Dermaromes i tråden citerade uppgift att Bellsakladdet omsatte 100 miljoner förra året fastän Bella påstod att det halverats till cirka 45 miljoner!
2018 pratade de nog om. 2019 är inte ute än men förmodat 45-50 mille.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in