2020-02-19, 12:29
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
De är inte tagna ur luften. Jag vet att det är på omsättningen man brukar kolla mär man sätter priset.

Vinsten i förhållande till omsättningen tittar man på i väsentligt högre grad än bara omsättningen!

Du kan omsätta 100 miljoner om året och göra en förlust på 10 miljoner om året i tio år, det bolaget är sannolikt värt minre än ett bolag som omsatt 100 miljoner om året och gjort en årlig vinst på tio miljoner de senaste tio åren.
Citera
2020-02-19, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Vi måste naturligtvis tro dig eftersom du har ditt kunnande.
Jag bryr mig inte om vad ni tror. Du får tro vad du vill.
Citera
2020-02-19, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Vinsten i förhållande till omsättningen tittar man på i väsentligt högre grad än bara omsättningen!

Du kan omsätta 100 miljoner om året och göra en förlust på 10 miljoner om året i tio år, det bolaget är sannolikt värt minre än ett bolag som omsatt 100 miljoner om året och gjort en årlig vinst på tio miljoner de senaste tio åren.
Ja, givetvis.... men folk hävdar att att företaget ska ge ca 5 miljoner vilket jag finner skrattretande.
Företaget har enorm potential vilket jag skrivit tidigare.
Citera
2020-02-19, 12:59
Medlem
Citat:
Det är aktiebolag hon drivit så hennes privata tillgångar är ytterst sannolikt skyddade, detdär låter orimligt.

Dina privata tillgångar är inte skyddade om du brutit mot aktiebolagslagen. Om du förbrukat halva ditt aktiekapital och inte upprättat en kontrollbalansräkning så är du personligen ansvarig för företagets skulder och kan inte bara kursa bolaget. Till exempel, om det kan göras troligt att du i maj borde upprättat en kontrolbalansräkning och du i juni skriver över dina privata tillgångar till nära och kära så kommer fodringsägare att ha företräde på dom tillgångarna vid en eventuell konkurs även om du inte själv äger dom längre. Det blir ditt problem att förklara för dina nära varför kronofogden tar sakerna som dom tror sig äga. (Detta förutsatt att kontrollbalansräkningen, när man upprättar den i efterhand) visar att det faktiskt fanns ett problem med företaget.
Citera
2020-02-19, 12:59
Medlem
Boopidoos avatar
Citat:
Sålde sitt hus? Men det hade hon väl nästan maxbelånat? Då fick hon väl inga pengar över att köpa ut Pingis för? Något är fishy här!
Jag tycker också det är väldigt märkligt.
Säg att hon har sålt huset för 30 milj, då har hon mellan 4 och 8 milj i vinst (beroende på lånen). Några av de miljonerna borde väl använts till kontantinsatsen i nya huset?
Om hon skulle kunna köpa ut Pingis med ”resten” så måste Beauty vara väldigt lågt värderat
Jag tror att Dermalogica/Dermarome i det här läget (hotande kk) gjort ett klipp.
Citera
2020-02-19, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Till dig personligen?
Har du själv sett Bellas Gravidmage?

Yes! Har sett!
Citera
2020-02-19, 14:04
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smartast88
Yes! Har sett!

Du är den enda Sverige som säger sig ha sett Bellas Gravidmage, all media har missat detta.
Lite trollvarning på dig.
Senast redigerad av trottwell 2020-02-19 kl. 14:06.
Citera
2020-02-19, 15:03
Medlem
Citat:
Det tror jag också. Dock är Efternamn08 ingen att lite på. Hen har sagt sig ha insider information i flera trådar (som sen visat sig vara fake)

Men att Bella kan vara gravid kan ju vara sant .
Varför skulle hon inte försöka skaffa barn med en miljardär ?

Även om det verkar uppenbart att Erik inte vill ha något med henne att göra offentligt, så kommer det inte se bra ut för Erik när Bella skriver om hur ledsen lillen är pågrund att pappa inte vill träffa honom osv.
Bella kommer ju mjölka det tills hon dör om stackars lillen med sin hemska pappa.

Tänk er själva , lillen gråter då mamma inte har råd att betala för hans fotbollsskor medans hans halvsyster får dyra hästar osv osv.

Bella har ju flera liv än en katt så att hon är gravid kan nog stämma. Då kommer hon ha en koppling till Erik även om han hatar henne.

Kollar man igen klippen med dem två på börsinvigningen i Expressen så får jag känslan av Balder att han verkar irreterad och skämmas över Bella. Inget av hans kroppsspråk skriver kärlek utan mer ” hjälp mig från henne”.

Vi varnade ju Balder att det skulle bli svårt att bli av med Bella och vi var nog inte helt ute och cyklade om man säger så.
Senast redigerad av kate88 2020-02-19 kl. 15:06. Anledning: Mer text.
Citera
2020-02-19, 15:11
Medlem
Kollar på hennes bilder som får man känslan av lite ” jag vet något som inte ni vet och även att hon hånler lite som ” vänta bara ni, jag kommer få sista skrattet”

Vi kan alla tolka bilder/klipp olika men jag har alltid sagt underskatta inte henne.

Det finns en stor chans att Bellas framtid barn kommer att heta Selin i efternamn.
Bella är inte snyggaste eller smartast men kommer ändå skratta hela vägen till banken.

Hon ser gravid ut på senasteInstagram story och den bilden finns även på hennes blogg. Jag kunde också notera hennes retsamma/hån leende på bilden
Senast redigerad av kate88 2020-02-19 kl. 15:21. Anledning: Bild+ mer info
Citera
2020-02-19, 15:25
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kate88
Kollar på hennes bilder som får man känslan av lite ” jag vet något som inte ni vet och även att hon hånler lite som ” vänta bara ni, jag kommer få sista skrattet”

Vi kan alla tolka bilder/klipp olika men jag har alltid sagt underskatta inte henne.

Det finns en stor chans att Bellas framtid barn kommer att heta Selin i efternamn.
Bella är inte snyggaste eller smartast men kommer ändå skratta hela vägen till banken.

Hon ser gravid ut på senasteInstagram story och den bilden finns även på hennes blogg. Jag kunde också notera hennes retsamma/hån leende på bilden

Något leende ser jag inte, men magen putar något.

https://anaytrxdzo.cloudimg.io/v7/_t...if_sml=1&w=960
Senast redigerad av trottwell 2020-02-19 kl. 15:40.
Citera
2020-02-19, 16:25
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kate88
Men att Bella kan vara gravid kan ju vara sant .
Varför skulle hon inte försöka skaffa barn med en miljardär ?

Även om det verkar uppenbart att Erik inte vill ha något med henne att göra offentligt, så kommer det inte se bra ut för Erik när Bella skriver om hur ledsen lillen är pågrund att pappa inte vill träffa honom osv.
Bella kommer ju mjölka det tills hon dör om stackars lillen med sin hemska pappa.

Tänk er själva , lillen gråter då mamma inte har råd att betala för hans fotbollsskor medans hans halvsyster får dyra hästar osv osv.

Bella har ju flera liv än en katt så att hon är gravid kan nog stämma. Då kommer hon ha en koppling till Erik även om han hatar henne.

Kollar man igen klippen med dem två på börsinvigningen i Expressen så får jag känslan av Balder att han verkar irreterad och skämmas över Bella. Inget av hans kroppsspråk skriver kärlek utan mer ” hjälp mig från henne”.

Vi varnade ju Balder att det skulle bli svårt att bli av med Bella och vi var nog inte helt ute och cyklade om man säger så.

Eftersom inte ens Stoppapressarna påstår att Blondinbella är gravid så tvivlar jag starkt!

Ni som tror hon är det, när bör barnet födas?
Citera
2020-02-19, 16:26
Medlem
Smurfanerlites avatar
Citat:
De är inte tagna ur luften. Jag vet att det är på omsättningen man brukar kolla mär man sätter priset.

Nej, du kan inte stirra dig blind på omsättning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in