Citat:
Ursprungligen postat av
Gretanol
https://twitter.com/GretaThunberg/st...04083691081728
Det var en webinar idag! Troligen
HÄR
WOW!
Youtube censurerade skiten! Finns
Här nu istället!
Var är Greta? Inte ens med som gäst? Jag orkar iaf inte se skiten.
Tack för utmärkt servlce, Gretanol
Jag tänkte se hela men orkade bara ca 25 minuter.
Greta syntes inte alls till, nej. Vad hade varit enklare än att med modern teknik låta henne göra en inledande presentation? ”It’s a great pleasure for me to introduce ...” Trots allt är hon ju FFF:s grundare och stora fixstjärna. Dessutom lär hon ändå sitta och skolstrejka fastklistrad vid sin dator.
De första minuterna var pinsamt oproffsiga och ostrukturerade. Sen var det två medelålders engelsmän som pratade. De var iofs strukturerade och lite intressanta.
Den ene fick göra reklam för sin nya bok som hette något med ”Our Last Warning”; en titel som borde vara i Gretas smak.
Sen bredde han ut sig om livsmedelsförsörjning och skördar och liknande där klimatförändringarna tycktes vara roten till all ondska. Eftersom den tredje gästen var en kvinnlig veterinär från Uganda googlade jag lite på landet. Det framgick att de har en ohållbart snabb befolkningsökning och att överfiske och avskogning är två av de största problemen. Dock hoppades de mycket på nyligen upptäckta oljefyndigheter
Sen orkade jag inte med mer vänsterpropaganda. Men jag ger inte upp
På fredag ger vi dem en ny chans. I små doser har de trots allt ett visst underhållningsvärde.