2020-04-07, 16:38
Medlem
kaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heilun
En till frga: lser ni bio/presentation innan ni swipar eller r det inget som orkas med?
Jag lser sllan presentationerna utan grovgallrar utifrn bilderna. Varfr lsa hundratals presentationer nr bara ett ytterst litet ftal av dem kommer matcha med mig nd.
Citera
2020-04-07, 16:41
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Victus
Tror inte bara det r ni tjejer som tycker det r drygare nu i coronan r normalt. Jag upplever ju samma sak. Jag har inte en enda som jag verkligen knner r en "Wow" matchining som i vart fall brjar nrma sig att motsvara det jag sjlv kan erbjuda i en relation, utseendemssigt och materiellt(karrir) d.

Ett stort problem fr mig r att under en halvtimme swipande kanske jag drar ja p 3-4 personer, sen ska jag ens dyka upp i deras flde(vilket kan ta extremt lng tid) samt att de ska swipa ja p mig. S det r ju inte direkt effektivt med tanke p hur lg kvalit tjejernas profiler p tinder hller... Det r svrt att gra ett grsligt utseende snyggt p bild ven om bilderna i sig i bra. Om man som kille vet vilka fel du ska leta efter. Nu har jag samlar ihop 160 p denna vecka. Men av dem jag ftt igng konversationen med eller redan trffat s r det ingen som knts som det skulle kunna funka i lngden rent praktiskt.

Nej jag lser oftast bion nr vi vl matchar istllet. Sneglar p den innan jag swipar och i ngot fall har den faktiskt vgt ver och jag swipat ja men d ligger man redan och pejlar p min grns.

Fr man undra lite ver hur det funkar allmnt med tex Tinder?

Swipar man i princip enbart pga bilden och utseendet, eller har du mera info innan du vljer om tjejen r intressant?

Undrar d du skriver att du lser bion frst nr ni matchat, r inte det ganska intressant info tillsammans med bilden fr att ens veta om det r intressant?

Anvnder inte ngon dejtingapp s kanske dumma frgor, men r nyfiken p hur det funkar
Citera
2020-04-07, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Fr man undra lite ver hur det funkar allmnt med tex Tinder?

Swipar man i princip enbart pga bilden och utseendet, eller har du mera info innan du vljer om tjejen r intressant?

Undrar d du skriver att du lser bion frst nr ni matchat, r inte det ganska intressant info tillsammans med bilden fr att ens veta om det r intressant?

Anvnder inte ngon dejtingapp s kanske dumma frgor, men r nyfiken p hur det funkar

Med tanke p att jag swipar ja p ungefr 3-4 profiler i halvtimmen s hinner jag lsa bion p dem som jag sger ja p. P nej bemdar jag mig inte utan jag lter gonen vila dr alla tusentals bilder passerar frbi och vntar p att ngot jag ska stanna upp infr ska dyka upp. D gr jag in p profilen och swipar ja eller nej. Ungefr s funkar min process. Men det r utseendet som avgr. Sen kan du se vad de jobbar med etc, jag har swipat nej p folk pga fr oambitisa arbeten som hade blivit ja med ett bttre jobb. Jag har ingen lust att dra hela ekonomiska lasset i en relation och r fr gammal fr att ha tid att dejta folk det nd inte kan bli ngot mer med. Nr jag matchat nn utfr jag lite stalking arbete om det lmnas utrymme fr det fr att se vad de har fr bakgrund och snt om de r vrda att bemda sig tid p.
Citera
2020-04-07, 16:52
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Med tanke p att jag swipar ja p ungefr 3-4 profiler i halvtimmen s hinner jag lsa bion p dem som jag sger ja p. P nej bemdar jag mig inte utan jag lter gonen vila dr alla tusentals bilder passerar frbi och vntar p att ngot jag ska stanna upp infr ska dyka upp. D gr jag in p profilen och swipar ja eller nej. Ungefr s funkar min process. Men det r utseendet som avgr. Sen kan du se vad de jobbar med etc, jag har swipat nej p folk pga fr oambitisa arbeten som hade blivit ja med ett bttre jobb. Jag har ingen lust att dra hela ekonomiska lasset i en relation och r fr gammal fr att ha tid att dejta folk det nd inte kan bli ngot mer med. Nr jag matchat nn utfr jag lite stalking arbete om det lmnas utrymme fr det fr att se vad de har fr bakgrund och snt om de r vrda att bemda sig tid p.

Tack fr ditt svar, d tror jag att jag frstr.

Lter rimligt att bara swipa p dom man tror kan vara intressanta fr en sjlv.

Jag trodde att en del enbart gick efter utseende och sen kollade profilen frst r dom ftt match, men det kan skert se vldigt olika ut beroende p vad man r ute efter gissar jag. Sker man serist s lter det vettigt att inte lgga energi p dom som man nd inte tror leder ngonvart.
Citera
2020-04-07, 17:11
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
En till frga: lser ni bio/presentation innan ni swipar eller r det inget som orkas med?
Kanske var sjunde tjej hade bio nr jag anvnde Tinder senast. Kollade inte bara bilder utan allt. En presentation kade min bengenhet att svepa hger.
Citera
2020-04-07, 18:27
Medlem
Citat:
Jag har inte en enda som jag verkligen knner r en "Wow" matchining som i vart fall brjar nrma sig att motsvara det jag sjlv kan erbjuda i en relation, utseendemssigt och materiellt(karrir) d.

Ett stort problem fr mig r att under en halvtimme swipande kanske jag drar ja p 3-4 personer, sen ska jag ens dyka upp i deras flde(vilket kan ta extremt lng tid) samt att de ska swipa ja p mig. S det r ju inte direkt effektivt med tanke p hur lg kvalit tjejernas profiler p tinder hller...

Nej jag lser oftast bion nr vi vl matchar istllet. Sneglar p den innan jag swipar och i ngot fall har den faktiskt vgt ver och jag swipat ja men d ligger man redan och pejlar p min grns.

Jag har strax ver 200 likningar dr men r oftast folk som jag undrar varfr dem ens bemdar sig att lika mig, brist p sjlvinsikt potentiellt antar jag.

Exakt s! Inga wow-matchningar s lngt gat kan n dr bde utseende och karrir r av intresse

Kan sga att killarnas profiler hller inte hgre kvalit direkt, gamla suddiga bilder, konstiga vinklar.

Har nd en nytagen helkroppsbild dr det tydligt framgr att jag r smal och vltrnad, framgr ven att den r det d jag str framfr ett stngt sats med Corona-info-skylten i bakgrunden (nu outar jag mig vl fr er hr ocks haha).

Skaffade Tinder gold nu och har drygt 4000 likes, majoriteten ser dock ut som fullblodstrash, s ja jag hller med, sjlvinsikten r galen. Fr att inte tala om vissa av superliksen, de kommer i kvantitet men sjuhelsike vilka Shrek-lool-a-likes
Citera
2020-04-07, 18:31
Medlem
Citat:
Men det r utseendet som avgr. Sen kan du se vad de jobbar med etc, jag har swipat nej p folk pga fr oambitisa arbeten som hade blivit ja med ett bttre jobb. Jag har ingen lust att dra hela ekonomiska lasset i en relation och r fr gammal fr att ha tid att dejta folk det nd inte kan bli ngot mer med. Nr jag matchat nn utfr jag lite stalking arbete om det lmnas utrymme fr det fr att se vad de har fr bakgrund och snt om de r vrda att bemda sig tid p.

Precis, r absolut ingen Golddigger men pallar inte bra omkring ekonomiskt p ngon Corona-finanskrisare eller ngon halv-sling som inte orkat ta tag i den karrirsmssiga delen av sig sjlv
Citera
2020-04-07, 18:46
Medlem
Citat:
Precis, r absolut ingen Golddigger men pallar inte bra omkring ekonomiskt p ngon Corona-finanskrisare eller ngon halv-sling som inte orkat ta tag i den karrirsmssiga delen av sig sjlv

Som flera andra sagt r din lder ett problem. Mn runt 30 som ser bra ut och har en vettig utbildning kan vlja och vraka likt tjejer som endast r unga och ser bra ut. S nr du har ldrats 3 r och tappat vrde har killen dremot kat sitt vrde. Vldigt f mn skulle vlja en kvinna p 30 om han samtidigt har ett gng 25-ringar att vlja p. Och det har inte just med ditt utseende att gra, utan att det brjar bli brttom fr dig att skaffa barn. Med 25-ringen kan han gott vnta 3-5 r och vara mycket skrare p att tjejen r vettig.
Citera
2020-04-07, 18:52
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mottin
Som flera andra sagt r din lder ett problem. Mn runt 30 som ser bra ut och har en vettig utbildning kan vlja och vraka likt tjejer som endast r unga och ser bra ut. S nr du har ldrats 3 r och tappat vrde har killen dremot kat sitt vrde. Vldigt f mn skulle vlja en kvinna p 30 om han samtidigt har ett gng 25-ringar att vlja p. Och det har inte just med ditt utseende att gra, utan att det brjar bli brttom fr dig att skaffa barn. Med 25-ringen kan han gott vnta 3-5 r och vara mycket skrare p att tjejen r vettig.

Dr hller jag absolut inte med.

Om tv likvrdiga personer dyker upp och den ena r 25 och den andra r 35 s vljer jag absolut att trffa 35-ringen frst.
Det r ju strre chans att jag och 35-ringen har likvrdiga kulturella referensramar vilket jag ser som ett stort plus.
Citera
2020-04-07, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Dr hller jag absolut inte med.

Om tv likvrdiga personer dyker upp och den ena r 25 och den andra r 35 s vljer jag absolut att trffa 35-ringen frst.
Det r ju strre chans att jag och 35-ringen har likvrdiga kulturella referensramar vilket jag ser som ett stort plus.

Sjlvklart finns det undantag. Men jag tnkte att det var underfrsttt att allt utom ldern var likadant. Dessutom inget unikt med att gilla kultur som yngre tjej. Gller bara att sortera bort alla instawhores s r chanserna ganska goda.
Citera
2020-04-07, 20:09
Medlem
Hall dr,
Jag har vl okej success p tinder matchmssigt.
Jag har 90 matchningar och 99+ likes men lyckas fan aldrig hlla igng konversationer tillrckligt lnge. Har haft 2 dejter som inte lett till ngot. Klickade inte alls med den ena och den andra kte hem p grund av corona. (Utbytesstudent)
70 % av de jag skriver till svarar inte och d frsker jag nd vara lite kreativ och g p ntt i deras bio. Aldrig kr jag "Hej hur r lget?". 1 gng har en tjej skrivit frst till mig.
Mnga har jag en konversation med ngra dagar men sen slutar de svara.
r jag bara totalt smst eller missar jag ngot?
Tips mottages jttegrna! Har ni andra liknande erfarenheter?

M vl
Mvh, Karl.
Citera
2020-04-07, 23:19
Medlem
Lt oss inte glmma att det finns x3 mer mn p alla dejting plattformar n kvinnor. Tinder r en plattform som marknadsfr sig fr hela populationen men endast r brukligt fr sg ca 15, max 20%. Och den gruppen r samma grupp som redan trffas ute p gator o torg. That's just my 2 cents..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in