Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-04-14, 17:27
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuffRobban
Det är bara hemskt att vuxna personer har utsatt ett barn för detta.
Kan bara önska henne att hon själv eller med hjälp av andra får "försvinna", glömma allt detta hon har varit med och att hon får välja själv som vuxen om 15-20 år om hon vill komma tillbaka som politiker.

om 15-20 år?? Vad ska hennes slogan vara?

Vi har 8 år kvar!
eller mer av sanning:
Vi är fuckade sedan 2030.
2020-04-14, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gretanol
Tyvärr är Greta och Hitler liknelser stora. Det finns dock skillnader! Det finns kritiserande media, flashback nu! Medan Hitler hade en "propaganda"-minister och full kontroll över alla medierna!

Kan inspiratoeren förklara varför Greta "inte sprider fakta på ett skickligt sätt" just nu?
99% som spreds, var det tidningarna som spred det. Hur skicklig "faktaspridare" skulle Greta vara om hon hade bara sina tal och sin bok att gå på?
Gretas inspirerande tal och hennes goda kunnande är hennes egen förtjänst, som hon ska ha fullt erkännande för. Däremot är Greta till stor del beroende av massmedierna för att komma ut. Detta gäller inte bara Greta utan praktiskt taget alla politiker och opinionsbildare. Greta har dock vissa möjligheter att nå ut även via sociala medier till sina sexton miljoner följare. Hon gör så gott hon kan, men behöver ibland tid för att läsa och fundera samt vila, liksom alla. Flera här har efterlyst längre tal av Greta, men om hon ska hålla sådana, krävs det en hel del förberedelser. Greta håller också på att skriva en ny bok, vilket lär ta en del av hennes tid och uppmärksamhet. Dessutom kollar hon inte bara om klimat och miljö, hon kollar nu även om Covid-19 viruset. Så ge den kloka tjejen mer tid på sig, hon kommer igen och tar nya tag!
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-04-14 kl. 17:59.
2020-04-14, 17:36
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Gretas inspirerande tal och kunnande är hennes förtjänst, som hon ska ha fullt erkännande för. Däremot är Greta till stor del beroende av massmedierna för att komma ut. Detta gäller inte bara Greta utan praktiskt taget alla politiker och opinionsbildare. Greta har dock vissa möjligheter att nå ut även via sociala medier till sina sexton miljoner följare.
tankemaskineriet-hos-en-npc-gar-pa-autopilot/

Gretas inspirerande tal och kunnande är hennes förtjänst.

Nu finns det ett namn på ett sådant tänkande! Till skillnad från inspiratoeren har jag läst artikeln helt, och den är mycket intressant!

Och ja! Du blir inte besviken. Greta får ett hedersomnämnande!

Citat:
Beteckningen NPC är hämtad från datorspelvärlden och refererar till en aktör som kontrolleras av datorn och agerar enligt bestämda och förutsägbara mönster. Många av de personer som vi träffar i vårt dagliga liv förefaller vara NPC:s, eftersom de genom sitt sätt att tänka, tala och agera ger intryck av att vara programmerade i förväg. Det skriver Karl-Olov Arnstberg.
Senast redigerad av Gretanol 2020-04-14 kl. 17:40.
2020-04-14, 17:44
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Jag har läst vissa bitar av den nya masteruppsatsen, men ännu inte hela uppsatsen. Den tidigare C-uppsatsen har jag ännu enbart läst inledningen av. Ofta hinner man bara läsa inledningen eller sammanfattningen av en rapport eller en uppsats. Att jag lägger ut en länk, innebär bara en möjlighet för den intresserade att läsa, inte ett krav på någon att läsa! Normalt ska en uppsats på Masternivå hålla klart högre kvalitet än en uppsats på C-nivå!

Jovisst är det en möjlighet, men varför då servera strunt? Även du borde väl ha sakliga argument att komma med - utan att behöva tillgripa tveksamma "avhandlingar" / "uppsatser".
2020-04-14, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Jovisst är det en möjlighet, men varför då servera strunt? Även du borde väl ha sakliga argument att komma med - utan att behöva tillgripa tveksamma "avhandlingar" / "uppsatser".
C-uppsatsen var inte strunt, även om kvaliteten varierade i den. Den som är intresserad av Greta tror jag kommer att ha större glädje av den nya Master-uppsatsen om Gretas taleskonst, som har betytt väldigt mycket för Gretas framgång!
2020-04-14, 17:58
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
C-uppsatsen var inte strunt, även om kvaliteten varierade i den. Den som är intresserad av Greta tror jag kommer att ha större glädje av den nya Master-uppsatsen om Gretas taleskonst, som har betytt väldigt mycket för Gretas framgång!

Det verkar som om det är du som söker framgång! Och genom Greta ser du äntligen en chans så du har blivit besatt av det.

Greta sa själv att hon har lyckats 0 hittills. Varför saknas det logik i mycket det du säger?
2020-04-14, 18:05
Medlem
Citat:
Det verkar som om det är du som söker framgång! Och genom Greta ser du äntligen en chans så du har blivit besatt av det.

Greta sa själv att hon har lyckats 0 hittills. Varför saknas det logik i mycket det du säger?
Nej, Greta sa inte så. Hon sa, att hon hade misslyckats, när det gäller att minska utsläppen, men lyckats med att öka medvetenheten om klimat- och miljöproblemen. Det är dock sant, att Greta ser målet om att minska utsläppen som sitt viktigaste mål, men hon räknar också med att öka medvetenheten om miljö- och klimathoten, som ett viktigt mål! Framgång för oss, det är att skapa en bättre värld att leva i!
2020-04-14, 18:19
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Nej, Greta sa inte så. Hon sa, att hon hade misslyckats, när det gäller att minska utsläppen, men lyckats med att öka medvetenheten om klimat- och miljöproblemen. Det är dock sant, att Greta ser målet om att minska utsläppen som sitt viktigaste mål, men hon räknar också med att öka medvetenheten om miljö- och klimathoten, som ett viktigt mål! Framgång för oss, det är att skapa en bättre värld att leva i!

Varför skrev jag just att mycket det du skriver, saknar logik?

(EU:s och USA:s utsläpp har minskat de senaste 20 åren)
(Greta vill sluta med alla utsläpp direkt - bättre värld?)
Senast redigerad av Gretanol 2020-04-14 kl. 18:22.
2020-04-14, 18:40
Medlem
Gretanols avatar
Citat:

Många tycker det motsatta! Greta sprider aldrig några fakta bara hotfulla budskap speciellt till de unga.
Många undrar varför de måste lyssna på en unge som inte kan något? Räcker inte fakta till?

Jag har funderat en stund, men efter att ha läst hennes bok och hört säkert 90% av hennes tal, det är inte mycket mer medvetenhet eller miljökunskap som jag har fått av Greta.

Vad har jag fått av Greta? En huvudvärk genom att höra "The same Shit over and over"
Väntar fortfarande på din lista av "fakta som Greta spred skickligt" till dig!
Senast redigerad av Gretanol 2020-04-14 kl. 18:51.
2020-04-14, 19:05
Medlem
Citat:
Inspiratoeren vet ju bättre än Greta själv vad Greta vill!
Inte alls, Greta kan lyssna aktivt, om hon tycker att man har goda argument och bra ideer, men hon är både målmetveten, bestämd och envis, så att få Greta att göra något som hon inte vill, får jag säga är ett utsiktslöst företag! Greta har en egen vilja, och vill du ha respekt av henne, måste du visa henne respekt! Nu måste jag göra annat.
2020-04-14, 19:27
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:

Kan du ge exempel på variationen?
2020-04-14, 19:58
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Inte alls, Greta kan lyssna aktivt, om hon tycker att man har goda argument och bra ideer, men hon är både målmetveten, bestämd och envis, så att få Greta att göra något som hon inte vill, får jag säga är ett utsiktslöst företag! Greta har en egen vilja, och vill du ha respekt av henne, måste du visa henne respekt! Nu måste jag göra annat.

Kan du fråga Greta om hon är en skicklig:
A-Faktaspridare
B-Domedagsprofet

Jag vill gärna höra Gretas goda argument också!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in