2020-04-18, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Var en e-post p 20 sider!!! Det er vanvittig. Har det sttt i media?

Husker ikke hvor jeg leste at en av e-postene skal ha vrt p 20 sider.

Det har iallfall vrt kommentert her i trden tidligere.

Edit:
Innlegg #19065.

VG 17. januar 2020 skriver "... underveis i etterforskningen har formidlet minst tte lengre e-poster til politiet."

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...-aa-finne-svar
Senast redigerad av kornblomst 2020-04-18 kl. 10:58. Anledning: Edit
Citera
2020-04-18, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Var en e-post p 20 sider!!! Det er vanvittig. Har det sttt i media?

"VG har tidligere omtalt de minst tte e-postene Tom Hagen har sendt politiet, der han blant annet har kommet med innspill til hvordan politiet kan g frem for lse saken. Minst en av e-postene har vrt p over 20 sider, fr VG opplyst."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...-ligger-lokalt
Senast redigerad av POlROT 2020-04-18 kl. 17:40.
Citera
2020-04-18, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Hehe, hva har klokkeslettet med saken gjre mener du ?
Ettersom denne eventuelle rekonstruksjonen hadde med lyder gjre, regner jeg med at det var viktig foreta denne rekonstruksjonen p ca samme tid p dagen som det eventuelle lydopptaket p forsvinningsdagen eventuelt ble gjort.

Hvorfor? Fordi at bakgrunnssty skulle vre mest mulig likt (ev lyder fra fuglesang, biltrafikk, folk som gr eller jogger og snakker i nromrdet, osv som har en naturlig tilstedevrelse akkurat p den tiden av dagen). Bakgrunnsstyen virker jo ogs inn p de andre lydene p det eventuelle lydopptaket som kanskje finnes fra forsvinningen,.
Tror jeg
Senast redigerad av POlROT 2020-04-18 kl. 18:00.
Citera
2020-04-18, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Ettersom denne eventuelle rekonstruksjonen hadde med lyder gjre, regner jeg med at det var viktig foreta denne rekonstruksjonen p ca samme tid p dagen som det eventuelle lydopptaket p forsvinningsdagen eventuelt ble gjort.

Hvorfor? Fordi at bakgrunnssty skulle vre mest mulig likt (ev lyder fra fuglesang, biltrafikk, folk som gr eller jogger og snakker i nromrdet, osv som har en naturlig tilstedevrelse akkurat p den tiden av dagen). Bakgrunnsstyen virker jo ogs inn p de andre lydene p det eventuelle lydopptaket som kanskje finnes fra forsvinningen,.
Tror jeg

Er lydene av bilen og dra annerledes p morningen og ved lunsh-tider mener du ?

Er det ikke heller logisk at politiet dro dit p morningen rett og slett for at det er da de begynner p jobb?
Citera
2020-04-18, 18:08
Medlem
Citat:
Er lydene av bilen og dra annerledes p morningen og ved lunsh-tider mener du ?

Er det ikke heller logisk at politiet dro dit p morningen rett og slett for at det er da de begynner p jobb?
Bakgrunnssty kan kamuflere lyder til en viss grad.
Kanskje lydteknikeren tok opptak av naturlige lyder ("bakgrunnssty" som nevnt i forrige innlegg) som kunne hres der p den tiden av dgnet p ett opptak. Og deretter tok opptak av andre lyder (drls, bil m.m.).
Senere kan lydteknikeren ha lagt lydfilene opp hverandre for gjenskape det som kan hres p det eventuelle lydopptaket som ev finnes fra forsvinningsdagen.
Citera
2020-04-18, 18:10
Medlem
Citat:
Bakgrunnssty kan kamuflere lyder til en viss grad.
Kanskje lydteknikeren tok opptak av naturlige lyder ("bakgrunnssty" som nevnt i forrige innlegg) som kunne hres der p den tiden av dgnet p ett opptak. Og deretter tok opptak av andre lyder (drls, bil m.m.).
Senere kan lydteknikeren ha lagt lydfilene opp hverandre for gjenskape det som kan hres p det eventuelle lydopptaket som ev finnes fra forsvinningsdagen.

S det er andre lyder kl 9.30 enn kl 10.30 ?
Citera
2020-04-18, 18:11
Medlem
Citat:
S det er andre lyder kl 9.30 enn kl 10.30 ?
Det er jeg sikker p at det er.
Fugler har sine rutiner, turgere har sine rutiner osv.
Citera
2020-04-18, 18:14
Medlem
Citat:
Det er jeg sikker p at det er.
Fugler har sine rutiner, turgere har sine rutiner osv.

Det var jo hverken fuglekvitter eller bakgrunnssty de var der for analysere.

Det aller beste var om det ikke fantes bakgrunnssty hvis de vil analysere motordur, bildr eller drls.
Citera
2020-04-18, 18:18
Medlem
Angende lyder s hadde det vrt interessant vite akkurat nr p forsvinningsdagen sppel-hente-bilen var i Sloraveien ved Hagens hus (hvis det var denne dagen restavfallet ble hentet).
Og det hadde vrt interessant vite om sppel-hente-bilen hadde andre rutiner den uken lydteknikeren var i Sloraveien eller om det ble hentet sppel p den dagen da.
Citera
2020-04-18, 18:19
Medlem
Citat:
Det var jo hverken fuglekvitter eller bakgrunnssty de var der for analysere.

Det aller beste var om det ikke fantes bakgrunnssty hvis de vil analysere motordur, bildr eller drls.
Jeg forstr. Men bakgrunnssty virker inn p andre lyder. Jeg tror at dette med bakgrunnssty er viktig i lydteknikerens arbeid.
Citera
2020-04-18, 18:22
Medlem
Citat:
Jeg forstr. Men bakgrunnssty virker inn p andre lyder. Jeg tror at dette med bakgrunnssty er viktig i lydteknikerens arbeid.

Hvor vil du egentlig, de fr aldri gjenskapt bakgrunnsstyen s den blir akkurat som den 31 oktober.

De bruker avansert utstyr for isolere lydene s bakgrunnsstyen er nok mer til ulempe enn nytte.
Citera
2020-04-18, 18:23
Medlem
Citat:
Hvor vil du egentlig, de fr aldri gjenskapt bakgrunnsstyen s den blir akkurat som den 31 oktober.

De bruker avansert utstyr for isolere lydene s bakgrunnsstyen er nok mer til ulempe enn nytte.
Jeg forstr. Takk for oppklaring!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in