2020-05-08, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Tro du det er noe i pstandene om at TEH har introduserte RU for TH i sin tid, den gang for hre om TH var interessert i investere i krypto. Antagelig gjennom hans firma. Og at det er her relasjonen mellom TH og RU startet. En slik siktelse kommer ikke uten at de har noe p ham. Han er siktet for medvirkning til drap eller drap. Politiet knytter ham til en rolle opp mot krypto-oppsettet i trusselbrevet. Det er ganske konkret.

Ja det tror jeg. Mange serise investorer skaffet seg kunnskaper om krypto-valuta, og noen investerte litt og andre litt mer. De som lever for se pengene sine vokse, vil kunne se muligheter overalt.

Det jeg tror politiet har p RU er at han har sendt falske krav. Antar at RU vil bli skremt over bli siktet for drap eller medvirkning til drap.

S RU vil snakke, han vil fortelle det han vet. Kan hende RU vet at Tom Hagen ikke er s uvitende og hjelpels med mobiltelefoner og digitale medier som han later som.

Det tror jeg. Kan ikke se for meg at han skal ha deltatt i drapet p AEH. Hvorfor skulle han det. Men jeg kan ta feil da.

Fr se hva politiet kommer frem til.
Citera
2020-05-08, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja det tror jeg. Mange serise investorer skaffet seg kunnskaper om krypto-valuta, og noen investerte litt og andre litt mer. De som lever for se pengene sine vokse, vil kunne se muligheter overalt.

Det jeg tror politiet har p RU er at han har sendt falske krav. Antar at RU vil bli skremt over bli siktet for drap eller medvirkning til drap.

S RU vil snakke, han vil fortelle det han vet. Kan hende RU vet at Tom Hagen ikke er s uvitende og hjelpels med mobiltelefoner og digitale medier som han later som.

Det tror jeg. Kan ikke se for meg at han skal ha deltatt i drapet p AEH. Hvorfor skulle han det. Men jeg kan ta feil da.

Fr se hva politiet kommer frem til.

"Politiet knytter ham til en rolle opp mot krypto-oppsettet i trusselbrevet, fr VG opplyst."

Men mulig VG tar feil.
Citera
2020-05-08, 20:00
Medlem
Jeg tror i verste fall at RU kan ha utnyttet situasjonen og sendt den nye krypterte linjen hvor han fikk ti mill. Men at TH skal ha vrt medvitende til det, eller at RU skal ha vrt involvert i kidnappingen finner jeg svrt lite sannsynlig. RU er ustraffet og han har nok ftt ett krasj-kurs i politiets alvor. Det var garantert beredskapstroppen, dr sltt inn og en maskinpistol midt i ansiktet nr han vknet opp. Han ble nok rystet og sitter n og skjnner alvoret. Han skjnner dramaet ute i samfunnet med en slik siktelse og han tmmer nok mer enn rva. Tipper han tmmer seg utfyllende p alle mter og enten s ryker han for det ene, eller s finner de svar p det som har skapt mistanke.
Citera
2020-05-08, 20:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bletchley-Park
Ja, det samme har jeg lagt merke til. Jeg fikk selv tilbud en gang i tiden og foretok da endel underskelser og det er veldig ,mange journalister som er med der. Heldigvis takket jeg nei og i ettertid har jeg jo forttt hvorfor frimureriet er s interessert i favne journalister. De gravende selvstendig tenkende journalister er desverre en utdende rase og en finner dem ikke lenger innen MSM (main stream media) desverre. De journalister som har ryggrad, f.eks tidligere redaktr i Bygdeposten Irene Mjseng som skrev om det skjulte Norge for 20 r siden, fikk f.eks. sparken fordi hun skrev om slikt kameraderi.

Ja, det kan f konsekvenser hvis man skriver hva man vil. En journalist kan ikke skrive noe som blir imot et annet losjemedlem. Samme som med en advokat, han kan ikke ta en sak som er imot et annet losjemedlem. Da blir det straff. En journalist har mye makt siden det han skriver, kommer til hele norges befolkning.
Citera
2020-05-08, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ma*ts Pat*rick Ut*engen, eldre bror til J*an Ro*bin Ut*engen, eller RU som han kalles i trden.

Det er RU som ble pgrepet og siktet for drap, eller medvirkning til drap, i gr kveld eller i natt.

Jeg tror RU har sendt falske krav p e-post via tor, og at RU str bak e-posten i juli i fjor der Tom Hagen betalte ca 1,3 millioner EUR til en kryptovalutakonto. E-posten hevdet at AEH var i live, og at familien ville motta livsbevis om de betalte kravet.

Jeg tror ogs at RU vil fortelle politiet hva han har gjort. Men tviler litt p at TH har bedt han sende falske krav.

Men henvendelsen fra 'kidnapperne' i juli i fjor var vel et svar p en henvendelse fra familien i mai eller noe snt?
Citera
2020-05-08, 20:05
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Citat:
Ursprungligen postat av Split-ed
Hur menar du med "desperat flykt framt"?
Att det som skulle ske lngre fram blev forserat pga att TH slpptes kanske.
Ja, ganska exakt det - att man kar knt sig franlten att vidta tgrder, inte fr att man har knt sig redo fr dem, utan fr att det har knts ndvndigt att vidta dem, nu nr TH har frigivits.
Citera
2020-05-08, 20:06
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
"Politiet knytter ham til en rolle opp mot krypto-oppsettet i trusselbrevet, fr VG opplyst."

Men mulig VG tar feil.
Han er n siktet for drap eller medvirkning til drap, s det er penbart at politiet mistenker ham for mer enn konomisk kriminalitet/vinning. Om de klarer bevise det blir neste sprsml. Vi kan hpe at RU er spass uerfaren at han knekker og tyster mot lovnad om strafferabatt.
Citera
2020-05-08, 20:08
Medlem
Citat:

Men mulig VG tar feil.

Kan hende VG har rett ja.

Men hvordan RU har vrt involvert er ikke kjent enn. Disse bitcoin-belpene med tilhrende kodet budskap, jeg kan liksom ikke forestille meg at en ung mann har forfattet de.

Synes opplegget er bde avansert og primitivt, samtidig. Leste bare for noen dager siden at Dagbladet omtalte trusselbrevet som "maskinskrevet". Hvem bruker uttrykket maskinskrevet om ark skrevet ut p en printer.

Tom Hagen har jo vrt veldig klar p at svaret p gten ligger i "nrmiljet". Hagen peker n tydelig mot RU, og kanskje flere.
Citera
2020-05-08, 20:09
Medlem
Citat:
Ikke annet enn at de visstnok er venner p Facebook, og at denne RU har likt et bakgrunnsbilde av TEH blant annet. Men da er han jo i kretsen rundt TH p et vis.
Sprsmlet er om TH har en relasjon til ham forretningsmessig. Hva har politiet p ham? OG hvorfor mener de at bde TH og denne RU kan st bak drapet p AE?

Det kan bekreftes at de har eller har hatt. Det er postet en link til Purehelp.no, der bl.a. TEH, TH, samt datteren HHB str oppfrt sammen med RU ( omtalt som JRU ). Du m bla deg litt bakover. Det er blitt postet i dag.
Slik at TH m vite hvem RU er.
Citera
2020-05-08, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smijern
Prv g rett fra de bildene til vg.no s ser du faren med en sppelpose over skulderen.....

Citera
2020-05-08, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smijern
Men henvendelsen fra 'kidnapperne' i juli i fjor var vel et svar p en henvendelse fra familien i mai eller noe snt?

Det er hva Holden sa ja.

Men henvendelsen kom like etter at politiet endret hovedhypotese til drap 26. juni.

Alle netthaier forsto jo da at Tom Hagen var noks desperat etter motta falske krav, og prve f dreid etterforskningen tilbake til gamle-hypotesen, kidnapping.
Citera
2020-05-08, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akeleye
Det kan bekreftes at de har eller har hatt. Det er postet en link til Purehelp.no, der bl.a. TEH, TH, samt datteren HHB str oppfrt sammen med RU ( omtalt som JRU ). Du m bla deg litt bakover. Det er blitt postet i dag.
Slik at TH m vite hvem RU er.
Link?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in