2020-05-10, 18:25
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bibs
https://www.politiet.no/aktuelt-tall...t---lorenskog/
Det ryker nstan om det pressmeddelandet, de hade inte behvt uttala sig idag (det r sndag) men det r tydligt att de vill att vissa personer skall veta vissa saker.
Citera
2020-05-10, 18:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vieri32
Link? Jag hittar inte sonen p face, har ltt och ltt.
Jag tror ocks att han r nsta som har nra kontakt med polisen

.
Citera
2020-05-10, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Ny artikkel
https://www.dagbladet.no/studio/nyhe...o/5?post=32901

Siktelsen mot mannen ble endret p bakgrunn av opplysninger i avhr! Da ble den alts ikke endret fr som vi har trodd. Dette gir pipen en annen lyd!

Da kan han alts ha fortalt om de ti mtene og at han enten har laget opplegget for TH, eller gitt han en instruksjon i hvordan han kan gjre det..?

Slik ja, der er vi nesten real time med etterforskningen.

S kan vi faktisk g ut ifra at en uheldig kryptointeressert "ungdom" har blitt dratt inn i dette p en eller annen mte. S er vel hans kontaktflate videre oversiktlig fr vi tro.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aniani
Mange underlige bilder p profilen hans. Spurte om meninger rundt nest siste forsidebilde istad, men uten noen tilbakemeldinger. Tanker rundt dette? Hvorfor zoomet inn bilde av et gulv? Hva er de svarte prikkene? Bildet av hunden lastet opp i desember 2018 - hvor og nr er det tatt?
Ja, jeg skjnner ikke hva det er? Er det et gulv, tapet?

Hunden har jeg lest her p forumet er den forrige hunden de hadde, og ikke valpen som ble lst inne, men jeg vet ikke?
Citera
Medlem
Citat:

Da kan han alts ha fortalt om de ti mtene og at han enten har laget opplegget for TH, eller gitt han en instruksjon i hvordan han kan gjre det..?

Er fortsatt redd politiet er p villspor. TH driver med eiendom og kraft. Det ville vrt rart om ikke TH var i kontakt med/mter med personer som nsket hans tjenester til finne lokaler for cryptominering/datasenter. Med Hagens kompetanse i forhold til bde eiendom og kraft er det ingen bedre mann ha mte med.
Citera
2020-05-10, 18:28
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Nei men det er ikke snakk om endre siktelsen mot TH, han er fremdeles siktet for drap eller medvirkning til drap.

Hvordan kan du komme p at TH ikke er innblandet, etter at du fikk vite at TH hadde hatt minst 10 mter med Kryptomannen i tiden fr AEH ble drept.

Det styrker jo mistanken mot TH med flere tonn.

Jo ser jo sklart den, men fasit er fortsatt hva disse mtene handlet om.
Citera
2020-05-10, 18:30
Medlem
Citat:
Hvorfor skal den personen ikke ha link til RU?

Jeg personlig tror det er snnen som vi har snakka om hele tiden. TH m jo kjenne RU via snnen.
Det bilde av "killing a mockingbird" som handler om et drap p halloween hjemsker meg...

Minnimus sier det ikke er noen link mellom den personen og RU.
H* n er vel den som er mest oppdatert p saklig informasjon i denne trden, da velger jeg lytte til den.
O.T:
To Kill a Mockingbird av Harper Lee er forvrig en barne/ ungdomsbok. Hovedpersonen reddet seg fra bli drept fordi han var utkledd som hamburger p Halloween...Filmen fikk en Oscar med Cary Grant i hovedrollen.

Men jeg er enig i at den FB siden kommuniserer mye ...
Citera
2020-05-10, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kva
Slik ja, der er vi nesten real time med etterforskningen.

S kan vi faktisk g ut ifra at en uheldig kryptointeressert "ungdom" har blitt dratt inn i dette p en eller annen mte. S er vel hans kontaktflate videre oversiktlig fr vi tro.
Ja, da kan jeg tenke meg tre alternativer;

Snnen til TH, har spurt om han kan hjelpe til lre bort/opprette noe krypto for TH uten vite hva det skulle brukes til.

Han har lrt bort krypto til TH over ti mter.

Han har blitt spurt direkte av TH om han kan lage noen kryptokontoer.

Han har visst om hele plottet, lagd krypto og tjent ti millioner.
Citera
2020-05-10, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Om det stemmer at brdreparet skulle vre involvert og ha vrt i nromrdet rundt forsvinningen, tror jeg mer p en redningsaksjon heller enn at to unge, ustraffede menn skulle vrt medhjelpere for TH.

Da kunne forsvinningen vre en rmming, og lsepengekravet ment som livsopphold for Lisbeth, mens hun lever i skjul og ikke tr komme hjem igjen. Noen nrstende m i s fall ha srget for at redningsaksjonen ble satt i verk.

Men s vel er det vel ikke.
Ja, det skulle ju vara vldigt bra. Kanske ngon av barnen har hjlpt henne att Rymma. Kanske drfr alla barnen "tror" att TH r oskyldig. Dom kanske vet hur TH har varit mot AEH men vill inte att det ska komma fram till allmnheten och omgivningen.
Citera
Medlem
Citat:
Ja, jeg skjnner ikke hva det er? Er det et gulv, tapet?

Hunden har jeg lest her p forumet er den forrige hunden de hadde, og ikke valpen som ble lst inne, men jeg vet ikke?

Jeg tror det er hunden som ble lst inne som er p bildet til Tr*m, og at den forrige er den gr som er p bildet sammen med AEH... Den ser ut som en eldre hund, mens den p bildet er en yngre hund (tror jeg). Fr en ekkel tanke om han kan ha tatt bilde av hunden under/etter hendelsen, og s lastet opp senere p fb...

Edit: Derfor lurer jeg p om gulvet ser ut som noe som er i huset i Sloraveien
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Det stemmer med opplysninger jeg har. I 2018 ble han innkalt etter at TH hadde redegjort for et mte de hadde hatt. Ikke flere mter...s det kan bli trblete, hvis de vrige 9 skulle vre "hemmelige". Noen som vet?

Nettet snrer seg sammen n. Snart tar de inn TH igjen + V
Citera
2020-05-10, 18:33
Medlem
Frken_Sveriges avatar
Frn VG.no:

Citat:
Politiet opprettholder siktelsen

Politiet mener fortsatt at boligen i Sloraveien er sted for et drap. Flere etterforskingsskritt gjenstr, og fortsatt tilgang til bolig og ogs andre eiendommer er derfor sentralt for etterforskningen, sier ptaleansvarlig Haris Hrenovica.

De skriver videre at ransakingen i Sloraveien og p hytta i Kvitfjell vil gjennomfres, og at de siste dagers utvikling i saken ikke har endret politiets hovedhypotese.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in