2020-05-16, 21:10
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
Hr kommer lite annan info

"Hela 50 procent av alla nya relationer, dr paret varit tillsammans kortare n ett r, har nmligen inletts via en dejtingapp (45 procent) eller p annat stt via ntet (5 procent). ven par som varit tillsammans i upp till fem r har ofta det digitala att tacka fr den funna gnistan: Nstan fyra av tio (38 procent) av dessa har hittat varandra online."

"S skapas nya parrelationer i dag (frn underskning genomfrd 1125 juli 2019):

Frga: Hur trffades du och din nuvarande partner?

1. Via ntdejting/dejtingapp eller p annat stt via ntet: 50 procent

2. Via gemensam hobby/intresse: 13 procent

3. Via vnner och bekanta: 13 procent

4. P jobbet: 11 procent

5. I skolan/universitet: 8 procent

6. P krog eller nattklubb: 5 procent"

http://press.telenor.se/pressrelease...ntiken-2972456
Intressant att trots knsfrdelningen 50% trffas via ntet och endast 13% via vnner och bekanta. I USA r siffran betydligt hgre fr frhllande via vnner/bekanta.
Citera
2020-05-16, 21:14
Medlem
lakritcs avatar
Nog den frsta underskningen jag sett dr siffran 50% nmns. Telenor som klla fr mig att rygga lite, ven om Novus r med p ett hrn. Brukar vara c:a 10-25% som mts online. I USA r andelen hgre.

https://flowingdata.com/2019/03/13/h...heir-partners/
https://www.pnas.org/content/116/36/17753
Senast redigerad av lakritc 2020-05-16 kl. 21:35.
Citera
2020-05-16, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxad101
Jag kan serist inte begripa hur mn inte har fattat detta, helt sinnessjukt att denna trd r full med sub8 mn som tror att de inte fr ligga pga bristande sjlvfrtroende eller "game".
Man begrnsar sig dock rtt mycket om man har kasst sjlvfrtroende, utanfr online dejt, ven om man har ett bra yttre. D tjejer 99/100 gnger aldrig tar frsta steget s blir det ju svrt om du sjlv inte gr det. S skulle inte utesluta sjlvfrtroende i frsta hand. Via tinder kan diskuteras d det nd inte gr att visa, men verlag njaa. Men sjlvklart kommer ytan frst.
Citera
2020-05-16, 22:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grabbenutanskills
Man begrnsar sig dock rtt mycket om man har kasst sjlvfrtroende, utanfr online dejt, ven om man har ett bra yttre. D tjejer 99/100 gnger aldrig tar frsta steget s blir det ju svrt om du sjlv inte gr det. S skulle inte utesluta sjlvfrtroende i frsta hand. Via tinder kan diskuteras d det nd inte gr att visa, men verlag njaa. Men sjlvklart kommer ytan frst.
Cope

Tjejer tar visst frsta steget frutsatt att killen r snygg. Du kanske inte upplever det som s men det r fr att du inte r Chad s du vet inte hur kvinnor egentligen fungerar.

Tjejer bryr sig endast om utseende
Citera
2020-05-16, 23:29
Medlem
Citat:
Cope

Tjejer tar visst frsta steget frutsatt att killen r snygg. Du kanske inte upplever det som s men det r fr att du inte r Chad s du vet inte hur kvinnor egentligen fungerar.

Tjejer bryr sig endast om utseende
Bertta grna om hur tjejerna stoppar dig dagligen fr att be om ditt nummer. Tjejer r av naturen mer oskra varelser n mn. Om inte mannen tar ngot initiativ s blir det majoriteten av gngerna inget av det. Precis som p tinder. Tjejer tar oftast inte frsta steget, s hur fr du fr dig att det r annorlunda i verkligheten d det krvs betydligt mer av en individ, n ett hej p tinder?

Tjejer behver inte ta frsta steget heller. S varfr skulle dom?
Citera
2020-05-16, 23:40
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
r tjejen intresserad s kan hon visst behva ta frsta steget. De mest intressanta killarna r oftast de som r minst desperata och upptagna med annat. Fr mnga tjejer r det faktiskt en turn-off med killar som aktivt uppvaktar dem och de knner av om de bara r en i mngden eller om de r utvalda.
Citera
2020-05-17, 12:34
Bannlyst
Citat:
Bertta grna om hur tjejerna stoppar dig dagligen fr att be om ditt nummer. Tjejer r av naturen mer oskra varelser n mn. Om inte mannen tar ngot initiativ s blir det majoriteten av gngerna inget av det. Precis som p tinder. Tjejer tar oftast inte frsta steget, s hur fr du fr dig att det r annorlunda i verkligheten d det krvs betydligt mer av en individ, n ett hej p tinder?

Cope

Enda anledning till varfr tjejer inte tar frsta steget med dig r fr att du r ful, likas jag. Om du hade varit snygg s hade tjejer betet sig annorlunda omkring dig.

Mina snygga kompisar fr nstan dagligen handskas med nrmanden frn tjejer.
Citera
2020-05-18, 00:21
Medlem
D tjejer skriver t mig "sker inget mer n bara vn"

r det indirekt de vill ha ett kk?

Vad r subtila svar till att de sker kk? Typ "ngon att mysa med" eller "ser vad som hnder"?
Citera
2020-05-18, 10:36
Medlem
Citat:
Cope

Enda anledning till varfr tjejer inte tar frsta steget med dig r fr att du r ful, likas jag. Om du hade varit snygg s hade tjejer betet sig annorlunda omkring dig.

Mina snygga kompisar fr nstan dagligen handskas med nrmanden frn tjejer.

Nej ingen fr detta IRL. Potentiellt om du r en knd influencer p sociala medier att du kommer f en del DMs dagligen frn tjejer. Men det handlar mer om status n rent utseende.
Citera
2020-05-18, 10:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Victus
Nej ingen fr detta IRL. Potentiellt om du r en knd influencer p sociala medier att du kommer f en del DMs dagligen frn tjejer. Men det handlar mer om status n rent utseende.
Keep coping

Jag tror att du vet mycket vl hur bra livet r fr Chad men fortstt du att frneka det.
Citera
2020-05-18, 10:47
Medlem
Citat:
Keep coping

Jag tror att du vet mycket vl hur bra livet r fr Chad men fortstt du att frneka det.

Nja, nufrtiden handlar det mest om att ha ett bra instagramkonto s fr du denna typ av uppmrksamhet. Jag vet ingen som lever ett normalt liv som fr det i verkliga livet utan den strre kontakten sker via sociala medier.
Citera
2020-05-18, 16:48
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Intressant att trots knsfrdelningen 50% trffas via ntet och endast 13% via vnner och bekanta. I USA r siffran betydligt hgre fr frhllande via vnner/bekanta.

Jag tyckte det var bra att hitta en underskning om nya frhllanden som r gjord i Sverige.

Personligen tror jag att det bara kommer kadvs att frsta kontakten tas via ntet och sen tar man det drifrn. Det r s uberviktigt att lra sig skriva bra. Tnk p dem som r fdda 2000 eller senarede r uppvuxna med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in