2020-05-18, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Sm og store ting kan gjemmes inni madrassen i en seng eller inni sofa eller ev i et hulrom i bilen.

Sm ting som lapper med koder, sim-kort o.l. kan gjemmes under innerslen i skoene som man bruker til daglig. Det finnes ogs spesiallagde sko med oppbevaringsplass i skohelen. Kanskje finnes det ogs belter med hemmelige rom?
Sm ting kan syes inn mellom foret og ytterstoffet p en jakke, frakk el.l.
Noen lager skjult oppbevaring i bker i bokhyller.

Inni yttertrekket p en kalenderbok/almanakk el.l. som man alltid brer med seg.

Angende koder, liker jeg den ideen som du nevnte med kamuflere de som "telefonnummer".

Jag inser nu att det finns ondligt med stllen att gmma smsaker p. Inte undra p att det tar tid fr polisen att g igenom bostaden. Det svra i situationen, r att saker som har bevisvrde kan vara gmda utanfr hemmet.
Citera
2020-05-18, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Dette str heller ikke

Politiet psto at de hadde ftt opplysninger om at bilen min var observert i et aktuelt omrde i tidsrommet for forsvinningen. Det var jo ikke riktig. Jeg syntes det var svrt ubehagelig

Poenget mitt er jo enkelt og greit at du konsekvent skriver ting du ikke har dekning for, og at det er smtt komisk at du har et spass vesentlig behov for fremstille ting p en feilaktig mte. Hvorfor skal det vre s forferdelig vanskelig forholde seg til fakta ?

Minnimus er vel den brukeren som forholder seg mest til fakta her inne. Og nr han ikke gjr det, s skrives det klart og tydelig at det er en udokumentert pstand. Veldig ryddig, spr du meg.
I tillegg br det nevnes at veldig mye av det han har delt av udokumenterte pstander har vist seg stemme.
Citera
2020-05-18, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Eller sendte hun ikke sms selv?
Kan nstan verka s
Citera
2020-05-18, 21:50
Medlem
Citat:
Dette tyder p en uoverensstemmelse spr du meg. Hadde de kranglet? Hvorfor er TH i den tro at de begge skal p hytta, mens AE sender sms til et familiemedlem om at hun blir hjemme? Eller sendte hun ikke sms selv? Noe er rart her. Som med det meste annet...

Hvis hun ikke sendte SMS`en selv s burde den ha samsvart med TH`s forklaring.
Jeg tror hun sendte den selv.
Citera
2020-05-18, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Hvis hun ikke sendte SMS`en selv s burde den ha samsvart med TH`s forklaring.
Jeg tror hun sendte den selv.

Det sprs p sms i forkant. Om hun allerede hadde skrevet noe om det. Men det tyder i retningen at hun var i live. Da har TH alibi.
Citera
2020-05-18, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det kan bli omfattende avslre skjulesteder, politiet har dessuten opplevd at skjulestedet kan bli umulig f pnet, p tross av at de vet hvor det er.

Skanning kan lett avslre skjulesteder - listen over eventuelle steder blir uendelig lang.

Nedenfor er et eksempel hvor kreativ noen kriminelle kan bli.

https://www.tv2.no/a/11259656/

Sitat:
" Tollerne mtte til slutt f hjelp av kureren selv, og det var en komplisert manver f pnet skjulestedet i hjulbrnnen.

Bilen m startes, man m holde inne bremsen, sette bilen revers og trykke p knappen for varme i bakluken. Frst da vil skjulestedet bli synlig, sier Kenneth Wilberg, leder av Etterforskningseksjonen organisert kriminalitet ved Oslo Politidistrikt."

Det r ibland humor nr man hr om hur olika brottslingar lser problem. Man mste undra varfr en del folk gnar sig t brott nr de kan s mycket som vi andra inte kan. Det finns mnga talanger drute som gr frlorade. r denna sak reducerad till vem som r smartast, polisen eller brottslingen?
Citera
2020-05-18, 21:59
Medlem
Citat:
Det sprs p sms i forkant. Om hun allerede hadde skrevet noe om det. Men det tyder i retningen at hun var i live. Da har TH alibi.

Det er nok lgn at TH skulle tidlig hjem fra jobben pga at de skulle til kvitfjell, akkurat som at AE skulle ringe han for snakke om praktiske ting som skulle ordnes til turen.

TH har absolutt null troverdighet n.
Citera
2020-05-18, 22:02
Medlem
Citat:
Noe motstridende informasjon om dette. Minutter kan vre 60 min. Da har han et problem. Timer enda verre. Men ville han ha risikert og lpe frem og tilbake? Og hva da med bilen som rygger opp mot huset 09.05?

Skulle gjerne hatt litt mer detaljer om disse hullene i alibi den dagen. Mye henger ogs p muligheten for komme og forlate Futurum uten bli fanget opp p sikkerhetskamera.

Har enda til gode se et plausibelt hendelsesforlp hvor TH utfrer dette alene etter 09.14 men igjen s er det spass mange ukjente faktorer for oss at det blir stort sett veldig ls spekulasjon.

Er det teoretisk mulig AEH kan ha vrt baki bilen hele dagen p Futurum og dumpet etter kl 13? Finnes det spass tette likposer at hunder ikke hadde fanget det opp? Antar sklart da at samtalen etter 9 er rigget.
Citera
2020-05-18, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vieri32
Kan nstan verka s
hun snakket i samme tlf 4 min etterp
Citera
2020-05-18, 22:04
Medlem
Det er underlig hvis 2 utgende anrop er slettet fra tlf. TH kan tvilsomt ha gjort det.
Citera
2020-05-18, 22:07
Medlem
NikoBoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Det er underlig hvis 2 utgende anrop er slettet fra tlf. TH kan tvilsomt ha gjort det.
Svrt f ingenirer kan det...
Citera
2020-05-18, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007

Det er helt penbart at det er TH selv som har slettet anropsloggen p sin egen telefon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in