2020-05-20, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Takk. Det er vondt se hvordan TH fremstilles som en kjrlig ektemann, som knapt klarer ringe fra en mobil eller pne en mail. Godt at noen legger vekt p den alvorlige siktelsen politiet har valgt ta ut, etter 18 mnd intens etterforskning, hvor minst 8 av dem var vektlagt nettopp hypotesen om kidnapping, der de konkluderte med at den var falsk!

Ja det neste er vel at han ikke klarer betale med kort i butikken. (Hvis for eks politi skulle si at det var kjpt Sprox med hans kort eller noe snt).
Citera
2020-05-20, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fghj
Vem r familjemedlemmen som kan ge "sista skra livsbevis" 31 okt kl 09:14? r det mjligen sonen?

Varfr ringde TH sin fru 8 gnger p samma frmiddag? Det lter ju galet.

Ja det kan attptil se ut som om historien om planlagt hyttetur er diktet opp for at han skal ha pskudd for ringe sin kone hele 8 ganger i lpet av tre-fire timer denne dagen.

En adferd som sterkt avviker fra hans vanlige rutiner.

Et undvendig villspor. Kanskje han ans det som ndvendig for forlede sin egen familie.

Uansett, en av de mange overdrivelser, som bde avslrer han, og som vil felle han til slutt.

Og legg merke til, at han n har klaget p at politiet ventet for lenge med g inn med stedsgranskere i Sloraveien.

Han har en dobbel-adferd, som han alltid har logiske forklaringer p, her at han nsket at politiet skulle g inn med stedsgranskere allerede 31. oktober.

Men, om politiet faktisk hadde gjort det, ville han ogs ha anklaget de for det.

Politiet ble ndt til velge den tryggeste og mest forsiktige tilnrmingen i tilfelle AEH faktisk var blitt bortfrt. De visste at TH ville anklage politiet i ettertid, uansett hva de gjorde. S, de lot seg ikke pvirke av han. Og det var en god vurdering, synes jeg.
Senast redigerad av kornblomst 2020-05-20 kl. 10:50.
Citera
2020-05-20, 10:48
Medlem
Citat:
Han ble s bekymret da hun ikke svarte. Men han synes nok det var litt i overkant selv, for han har prvd slette noen anrop. Noe han ikke er si stand til gjre selv, i flge hans forsvarer. S da m en annen ha hatt telefonen kanskje?

Ja, nettopp. Det er altfor mange merkelige ting p en gang. Spass mange merkverdigheter at politiet syns det danner seg et mnster og, jeg gjentar, har nok g p iflge en av lagdommerne. Det er ikke til kimse av.

Det jeg opplever at media har fokusert p er at det ikke er skjellig grunn til mistanke og at politiet har dumma seg loddrett ut.
Citera
2020-05-20, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Ja det neste er vel at han ikke klarer betale med kort i butikken. (Hvis for eks politi skulle si at det var kjpt Sprox med hans kort eller noe snt).

Det har allerede vrt skrevet.

Hans digitale kompetanse er p et s lavt niv at han knapt greier betale med kort i butikken.

Jeg har lest det. Husker ikke hvor. Poirot graver det sikkert frem, hvis hen vil.
Citera
2020-05-20, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Hans digitale kompetanse er p et s lavt niv at han knapt greier betale med kort i butikken.

Jeg har lest det. Husker ikke hvor. Poirot graver det sikkert frem, hvis hen vil.

Spass. Tror de det er sannsynlig at han klarer lese og skrive?
Citera
2020-05-20, 10:55
Medlem
Citat:

Det lter helt orimligt.
Att han inte frstr sig p Monero och de tekniska detaljerna runt det? Ja
Att han inte kan betala med kort i butiken? Nej.
Ngonstans mitt i mellan? Mest troligt....
Citera
2020-05-20, 10:56
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fghj
Vem r familjemedlemmen som kan ge "sista skra livsbevis" 31 okt kl 09:14? r det mjligen sonen?

Varfr ringde TH sin fru 8 gnger p samma frmiddag? Det lter ju galet.

Ja men han frskte kanske radera tv samtal s att det inte skulle verka fr mrkligt och stlla ljus p frgan varfr han inte svngde frbi hemma istllet? Eller framgick det mjl med all tydlighet av loggarna till AEs telefon och/stationr tfn?
Citera
2020-05-20, 11:08
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Jag tnker att vi borde ha hrt vid det hr laget om sproxskorna vore inkpta samma dag som bortfrandet. Oavsett betalstt. D borde de ha figurerat i samband med hktningen som grund fr sklig misstanke.

Att de vore inkpta kontant lngt tidigare men utan ngon relation till ett premediterat brott knns otroligt. Srskilt om vi vger in att inga tunga vittnesml verkar ha flutit upp kring saken. Skospren r ju direkt knutna till mordhandlingen.

Givet en sn vgning r brottet frberett sedan en tid. Och f saker ett utslag av tillflligheter.

Det bsta av allt r kanske att GM slipper smita frn jobbet och springa nnu ett rende denna mycket hektiska frmiddag...
Citera
2020-05-20, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Ja men han frskte kanske radera tv samtal s att det inte skulle verka fr mrkligt och stlla ljus p frgan varfr han inte svngde frbi hemma istllet? Eller framgick det mjl med all tydlighet av loggarna till AEs telefon och/stationr tfn?

Mulig det var et par andre samtaler som mtte slettes. Men s gikk det litt fort i svingene.
Citera
2020-05-20, 11:10
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Spass. Tror de det er sannsynlig at han klarer lese og skrive?

Inte utan att bryta en aning p frmmande sprk, som svenska.
Citera
2020-05-20, 11:14
Medlem
Citat:
Ja det kan attptil se ut som om historien om planlagt hyttetur er diktet opp for at han skal ha pskudd for ringe sin kone hele 8 ganger i lpet av tre-fire timer denne dagen.

En adferd som sterkt avviker fra hans vanlige rutiner.

Et undvendig villspor. Kanskje han ans det som ndvendig for forlede sin egen familie.

Uansett, en av de mange overdrivelser, som bde avslrer han, og som vil felle han til slutt.

Og legg merke til, at han n har klaget p at politiet ventet for lenge med g inn med stedsgranskere i Sloraveien.

Han har en dobbel-adferd, som han alltid har logiske forklaringer p, her at han nsket at politiet skulle g inn med stedsgranskere allerede 31. oktober.

Men, om politiet faktisk hadde gjort det, ville han ogs ha anklaget de for det.

Politiet ble ndt til velge den tryggeste og mest forsiktige tilnrmingen i tilfelle AEH faktisk var blitt bortfrt. De visste at TH ville anklage politiet i ettertid, uansett hva de gjorde. S, de lot seg ikke pvirke av han. Og det var en god vurdering, synes jeg.

Ang at han ringte s mye hjem den dagen. Det kan ogs vre en mulighet at den hytteturen faktisk var "planlagt" mellom TH og AE (TH skulle vel ha mte der oppe dagen etter? ). Hvis TH er involvert skulle jo hun forsvinne uansett s turen hadde ikke blitt noe av, men planen kunne ha vrt at de p papiret skulle til hytta. Men at det kunne vre AE som avlyste/droppet den i siste liten kunne vre noe som kunne ha skapt litt stressmoment for TH. Hun fikk da plutselig tid tilby seg hjelpe datter slik jeg har forsttt. Og at dette med at for eks datter ble klar over at hun ikke svarte allerede s tidlig som kl 10 ble noe som kunne ha stresset TH. Var en som lanserte den teorien her og den synes jeg kan vre en av flere logiske forklaringer p en slik opptreden med s mange ring hjem. Viten om at datter ikke fikk tak i henne allerede fra morgenen kan ha stresset ham til gjre noe feil. Som for eks slette to utgende anrop p impuls, uten tenke helt klart.

Da kunne for eks TH si til datter rundt 10-tiden "ja dette er rart at hun ikke svarer. Hun pleier jo det...hm dette skal jeg sjekke ut snarest og ringe og f tak i henne og hvis ikke s drar jeg hjem tidligere!"....for p den mten kommunisere til datter at han var p saken, slik at hun ikke dro til Sloraveien fr ham. Synes det lukter et element av stress/ikke planlagt handling over de slettingene av 2 anrop, samt s utrolig mange oppringinger hjem som han hadde.
Citera
2020-05-20, 11:16
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Mulig det var et par andre samtaler som mtte slettes. Men s gikk det litt fort i svingene.

Det kanske blev s av misstag nr han skulle rkna efter hur mnga ggr han hade ringt?

AE kanske inte heller brukade svara frrn efter fem-sju samtal?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in