2020-05-20, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Vet vi detta, eller r det bara ett led i trdsanningen att TH, fr att lna en tidigare postares uttryck, r Ond Ondesen frn Ondeby?

Bara fr att en person r huvudmisstnkt i ett spektakulrt mordfall behver inte all skit som flyter upp i skvallret om honom, eller allt som deltagare i en kriminaltrd p ett ntforum tycker verkar logiskt att beskylla honom fr, vara dagsens sanning. Har vi egentligen ngot mer n ett anmrkningsvrt skevt ktenskapsfrord som stder den bild du ger ovan?

Ektepakten taler for seg selv, det er bde psykisk og konomisk undertrykking innbakt i den skrullete avtalen.
Citera
2020-05-20, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Jeg vil g enda videre med nettopp det at flere dommere, statsadvokaten og riksadvokaten har godkjent hemmelig etterforskning, uke etter uke, mned etter mned. Riksadvokaten uttalte til og med at han var imponert. Hvis politiet enn har en hemmelig etterforskning av medhjelper gende, s har de ikke kunnet legge fram alt. De hpet nok at de ville ha nok til varetektsfengsle TH, men slik gikk det ikke. Det ser imidlertid ikke ut til at Haris Hrenovica og co er spesielt affisert av dette. De jobber p.
Vi har nok bare sett en brkdel av bevisbildet.

Ja. Jeg er helt enig med deg, politiets beviser er gode nok.

Men, det er mye som tyder p at enkelte beviser er kontroversielle, og at de derfor kan vurderes veldig ulikt av hver enkelt dommer.
Citera
2020-05-20, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Men, det er mye som tyder p at enkelte beviser er kontroversielle, og at de derfor kan vurderes veldig ulikt av hver enkelt dommer.

Problemet er at de m sees i sammenheng. Slr en dommer seg vrang, og vurderer dem hver for seg, s kan de vre svake. Men det tror jeg skjedde her fordi de ikke kunne legge frem alt de hadde.
Citera
2020-05-20, 18:23
Medlem
Rhingarikis avatar
Venteboller og luftsuppe i ny artikkel i VG publisert n. Nyaktig ingen verdens ting nytt:

Etterforsket Tom Hagen i hemmelighet: Skjulte avgjrelser ga politiet grnt lys

https://www.vg.no/i/2GWQGx

Begynner miste hpet om at de skal komme til bunns i dette 🙄
Citera
2020-05-20, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aniani
En forklaring p det kan like mye vre at TH er en innesluttet mann som ikke gjr s mye ut av seg (som vi ogs har ftt bekreftet av de som kjenner ham). Ville lagt forklaringen der inntil vi har sikre holdepunkter for noe annet. Det gjr i hvert fall jeg.

Det er jeg ikke enig i.. Det er snakk om alts 1(!!) Person som kunne ha bekreftet kjrligheten han hadde til sin kone.. En fra den innerste kretsen.. Det hadde de fleste gjort for en kamerat i hans situasjon.
Citera
2020-05-20, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
"Kommentar: Kan vi stole p mageflelsen?
Intuisjonen er en veldig nyttig evne men dens suksess henger p en forutsetning om at du virkelig har kunnskap og klokskap i hodet."
https://forskning.no/evolusjon-komme...lelsen/1162435

Det er trist og se at du og div andre lar dere manipulere av TH og at den logiske sansen er nrmest fravrende.
Citera
2020-05-20, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Citat:
Problemet er at de m sees i sammenheng. Slr en dommer seg vrang, og vurderer dem hver for seg, s kan de vre svake. Men det tror jeg skjedde her fordi de ikke kunne legge frem alt de hadde.
Det tror ikke jeg.

" Hvis politiet flger norsk lov, og det m vi forutsette at de gjr, s skal alt legges frem for dommerne og forsvarer. De har ikke anledning til holde tilbake et eneste dokument fra forsvarer nr det er et rettsmte, sier Elden og legger til:

Det betyr at p fredag, da hyesterett kom med sin avgjrelse, s skal ikke politiet sitte med opplysninger som ikke er kjent."

" Kan ikke politiet holde tilbake eller porsjonere ut bevis?

De har ikke lov til holde tilbake ting, sier Elden.

Ingenting?

Ingenting. Loven er klar: Forsvareren skal f alle dokumenter i saken hvis han ber om dem, og dommerne skal i hvert fall ha alt."

https://www.tv2.no/a/11441964/
Citera
2020-05-20, 18:46
Medlem
Citat:
"Nr er nok nok? Nr skal politiet tenke tanken at det er kanskje er deres egen mageflelse det er noe feil med? At grunnen til at de ikke finner noen beviser mot Tom Hagen ikke er at han har vrt s flink til skjule sporene - men at han ikke har gjort dette?"

http://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1...3990/#49393990

Dette er gode poeng. Resten av sitatet er p vgd.

Citat:
Mageflelse.
Leste du ikke denne delen av det sitatet som du siterte fra mitt innlegg? :

" At grunnen til at de ikke finner noen beviser mot Tom Hagen ikke er at han har vrt s flink til skjule sporene - men at han ikke har gjort dette?"

Det er mulig at det er slik som det str i den fetade teksten.
Citat:
"Kommentar: Kan vi stole p mageflelsen?
Intuisjonen er en veldig nyttig evne men dens suksess henger p en forutsetning om at du virkelig har kunnskap og klokskap i hodet."
https://forskning.no/evolusjon-komme...lelsen/1162435

Citat:
Tror du politiet har siktet TH grunnet mageflelse?
Jeg har ikke sagt noe om det. Hva jeg tror er heller ikke poenget. Det er ogs en fordel lese hele det innlegget p vgd som jeg hentet det sitatet fra.
For den som er interessert; her er link til det nevnte innlegget som er skrevet av en av de mange virkelig gode debattanter p vgd:
http://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1...3990/#49393990
Senast redigerad av POlROT 2020-05-20 kl. 18:48.
Citera
2020-05-20, 18:48
Medlem
Citat:
Det tror ikke jeg.

" Hvis politiet flger norsk lov, og det m vi forutsette at de gjr, s skal alt legges frem for dommerne og forsvarer. De har ikke anledning til holde tilbake et eneste dokument fra forsvarer nr det er et rettsmte, sier Elden og legger til:

Det betyr at p fredag, da hyesterett kom med sin avgjrelse, s skal ikke politiet sitte med opplysninger som ikke er kjent."

Ingenting?

Ingenting. Loven er klar: Forsvareren skal f alle dokumenter i saken hvis han ber om dem, og dommerne skal i hvert fall ha alt."

De m legge fram det de har av bevis p TH for denne varetktsfengslingen, ja. Men de m ikke legge fram det de har i en pgende etterforskning, og heller ikke det som enda ikke er en del av bevisrekken, men som de fremdeles kaller mistanker. Her der det snakk om minst en medhjelper til, og de tenker strategisk. Dette tror jeg bare var en fartsdump for politiet.
Citera
2020-05-20, 18:50
Medlem
Citat:
Det tror ikke jeg.

Ingenting?

Dette har allerede vrt postet mange ganger. Er du ny i trden, eller.

Hyesterett vurderte ikke bevisene. Kun at lagmannsretten ikke hadde brukt eller oppfattet loven feil. Holden har klaget over bunker med dokumenter. Holden har nok ftt det han skal ha.

Kan vi legge dette bak oss n. Please.
Senast redigerad av kornblomst 2020-05-20 kl. 18:56. Anledning: skrivefeil
Citera
2020-05-20, 18:54
Medlem
Citat:
Det kan du nok si.
Jeg tror ogs politiet har ftt et godt innblikk i hvem AE var og hva hun har gtt igjennom. Etter alle vitneavhr, der folk har kunnet snakke fritt.
Jeg tror det det vil komme fram at hun hadde startet en prosess der hun nsket et liv p egne premisser; hun nsket en skilsmisse fra sin mann. S langt kom hun ikke. Men jeg hper hun ikke skjnte hva som skjedde, og at hun opplevde glede siste tiden, med ny valp og nye fremtidsdrmmer.
AE tenkte mest p andre, gjennom hele sitt liv gjorde hun det. Hun unnskyldte sin mann. Det var aldri hans feil. Han var s stresset, det var s mye, osv. To i nr familie som var mye der som barn har uttalt at de aldri kan huske ha sett henne sint. Tenk p det.

Hvis det var s jvlig det ekteskapet, noe barna ikke har sagt, for de beskriver de som en god familie, hvorfor valgte ikke AEH g fra han langt tidligere? Og hvorfor skal man leve som fattiglus deluxe?
Citera
2020-05-20, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Hvis det var s jvlig det ekteskapet, noe barna ikke har sagt, for de beskriver de som en god familie, hvorfor valgte ikke AEH g fra han langt tidligere? Og hvorfor skal man leve som fattiglus deluxe?

Jeg tror hun fryktet for sitt liv. Innerst inne. Samtidig som at hun flte seg som et null, det er slik en psykopat kontrollerer andre, de bryter dem ned.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in