2020-05-20, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Hvilket grunnlag har du for dine pstander?
Hvilke pstander tenker du p?
Citera
2020-05-20, 20:49
Medlem
Slettsnokens avatar
Var det Gina33 som kom med pstander om kidnappingen i 2005?
Citera
2020-05-20, 20:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar

Ja gjerrigheten er sklart noe som etterhvert blir fremtrende i denne saken.og som danner motiv desverre.
N er det over en uke siden jeg igjen leste at han vurderete dusr for tips som frer til oppklaring men selv n nr han er siktet ser det ut til at det sitter langt inne, og dette er noe som gjr meg mistenksom dessverre.
Jeg sitter desverre stadig vekk med flelsen av at pengene sitter langt inne hos denne mannen. Og nr det gjr det blir sklart mistanken enda mer inntrengende. Jeg tror ikke det kommer til komme noe utloving av dusr dessverre for han.
Jeg kjenner en som bor i nrheten og alt fr dette skjedde var det en kjent sak at TH var gjerrig, ja hun fortalte endog at han gikk i fillete klr.

Personlig synes jeg det er veldig trist at det er snn fordi det ville hjulpet han selv s mye om han hadde klart og pne slusene. Dessverre har jeg selv et familiemedlem som led av sykelig gjerrighet og vet desverre godt hva dette innebrer. Det handler om spare, spare hele tiden, det kan handle om lage en stor sak av et krav. Det kan handle om ta buss til byen og srge for reise tilbake p samme billett. Selv om man har mange millioner. Det er klart vanskelig forestille seg for vanlige folk, men jeg mener at det er nesten som en psykiatrisk diagnose. Mye tyder p at han lider av dette.

Det som hadde vrt kjekt og vite men som kun politiet sikkert vet er om barna har ftt noe konomisk hjelp p veien inn i voksenlivet.

Sykelig gjerrighet er et kjennetegn ved psykopater. Ogs det du sier om at det kan bli en stor sak ut av ingenting. Jeg vet ogs veldig mye om dette. Tror heller ikke at det kommer noen dusr.
Citera
2020-05-20, 20:52
Medlem
Slettsnokens avatar
[quote=Gina33|71663866]Den datteren er hun som tilhrte det miljet der et kidnappingsoffer kom seg inn i Hagens hus, p flukt fra kidnappere[quote]

Hvem kan vise oss kilder p dette?
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-05-20 kl. 20:54. Anledning: Felslag
Citera
2020-05-20, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Kritiserte, kontrollerte, kom med ubegrunnede beskyldinger, fikk henne til slutt til tro at det var hennes skyld, osv. Har du aldri hrt om slikt fr? Han fikk henne til tro at hun ikke var noen ting uten ham. Og at hvis hun ikke fyde seg s ville han ta fra henne alt. Barna ogs.
Jeg er usikker p om ryktene i trden er sanne, f.eks. pstanden om at AE var utro, og hadde et forhold til THs bror. Det ville i sfall vrt et veldig drygt utroskap, s jeg har ikke s mye tro p det, med tanke p slik AE ellers er blitt beskrevet her i trden.
Citera
2020-05-20, 20:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Hvilke pstander tenker du p?

Dette at du tegner et bilde av en god mann som vil det beste:

""At han jobbet mye? Stod p? Srget for inntekt til familien? Hus, hytter, mat p bordet, rd til at barna kunne velge interesser, bl.a. ridesport som i noen tilfeller kun er forbeholdt de velstende? At kona fikk gjre det hun trivdes best med, vre hjemme og stelle og stulle, ta seg av barn og barnebarn?""
Citera
2020-05-20, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Var det Gina33 som kom med pstander om kidnappingen i 2005?

Det har blitt sagt at yngste datteren skal ha hatt kriminelle bekjentskaper. Men det er ingenting som tilsier at det skal ha noe med saken i 2005 gjre. Det kan vre noen som visste at de pleide ha dra ulst, fordi de kjente yngste datter eller snn, det er klart, eller kjente noen som kjente. Tror ikke det er noe i det. En som vanket i samme ungdomsgjeng som datteren endte som drapsmann, Ge*r Gr*ande saken. Han ble siktet, men dde. Det var ogs snakk om en x-kjreste fra 90-tallet som hadde kriminell tilknytning. Men ingenting tilsier alts at yngste datteren har vanket med kriminelle. Langt derifra.
Citera
2020-05-20, 20:57
Medlem
Citat:
Det finnes dokumentasjon. Og det vil komme fram i en eventuell rettssak. Synd vi ikke har noen som kan grave frem dokumenter her, slik som i andre trder jeg har sett. Sist i trden om drapet p W*lma Anderss*n.
Kanskje vanskelig grave frem dokumenter hvis de muligens kun finnes i politiets arkiv? Eller andre instanser som har taushetsplikt angende sine klienter. Det m i s fall vre hvis det foreligger anmeldelser av hendelser eller henvendelser til barnevern e.l. Men hvis du vet at det du skriver er dokumentert, kan du gjerne nevne det i dine innlegg. Det er lett f inntrykk av at det du skriver kun dreier seg om lse rykter, basert p sladder/sludder. Som moderator nevner, slik skapes "trdsannheter".
Citera
2020-05-20, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
VG tar for seg tiden da TH dro fra jobb og til han varslet politiet.

Politiet mener flere ting er mistenkelig.

- Kl 13.30 dro TH fra jobb. Kjreturen tar ca 8 minutter.
- Kl 13.38 skal TH ha kommet hjem.

- Politiet stusser over at TH ikke oppdaget slepesporene, konas klr og trusselbrevet med en gang.
- Badet ligger i umiddelbar nrhet til inngangspartiet.
- TH har forklart at dren til badet var lukket og at han gjennomskte andre deler av huset frst.
- TH skal ha hrt hunden pipe inne p et lukket rom.

- Kl 13.40 - 2 min. etter at TH kom hjem - ringte et familiemedlem til husets fasttelefon.
- Familiemedlemmet skal ha spurt hvor AEH var.
- TH skal ha svart at han ikke visste og spurt om familiemedlemmet visste hvor hun var.
- TH nevnte ingenting om situasjonen i huset.
- Politet stusser over denne hendelsen.

- Kl 13.46 ringte TH til mobilen til AEH. Deretter gikk det 14 minutter til han tok en ny samtale.
- Kl 14.00 ringte TH til et familiemedlem som straks kom til huset i Sloraveien.
- Kl 14.01 ringte TH p nytt til samme familiemedlem som ringte til fasttelefonen i det han kom inn.
- Kl 14.10 ringte TH til politiet og sa at kona var forsvunnet.
- Kl 14.25 mtte TH en politipatrulje i nrheten.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...telefonsamtale

S kidnapperne overfalt AEH p badet, og lukket baderomsdren fr de dro.

Skjnner at politiet spurte om den.
Citera
2020-05-20, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
VG tar for seg tiden da TH dro fra jobb og til han varslet politiet.

Politiet mener flere ting er mistenkelig.

- Kl 13.30 dro TH fra jobb. Kjreturen tar ca 8 minutter.
- Kl 13.38 skal TH ha kommet hjem.

- Politiet stusser over at TH ikke oppdaget slepesporene, konas klr og trusselbrevet med en gang.
- Badet ligger i umiddelbar nrhet til inngangspartiet.
- TH har forklart at dren til badet var lukket og at han gjennomskte andre deler av huset frst.
- TH skal ha hrt hunden pipe inne p et lukket rom.

- Kl 13.40 - 2 min. etter at TH kom hjem - ringte et familiemedlem til husets fasttelefon.
- Familiemedlemmet skal ha spurt hvor AEH var.
- TH skal ha svart at han ikke visste og spurt om familiemedlemmet visste hvor hun var.
- TH nevnte ingenting om situasjonen i huset.
- Politet stusser over denne hendelsen.

- Kl 13.46 ringte TH til mobilen til AEH. Deretter gikk det 14 minutter til han tok en ny samtale.
- Kl 14.00 ringte TH til et familiemedlem som straks kom til huset i Sloraveien.
- Kl 14.01 ringte TH p nytt til samme familiemedlem som ringte til fasttelefonen i det han kom inn.
- Kl 14.10 ringte TH til politiet og sa at kona var forsvunnet.
- Kl 14.25 mtte TH en politipatrulje i nrheten.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...telefonsamtale

Personlig kan jeg bare tenke at opplysningen om hans datter tilhrer/tilhrte et mistenkelig milj vil trigge miljet. Hun er sikkert ikke involvert men noen har fortalt hennes gamle venner at hun har en fr som er rik.

I tillegg har hun trolig selv gitt uttrykk for hvordan det er vokse opp med en rik fr som attptil er en gjerrigknark. S det jeg fr meg miljet Lars Grnnerud og Kristin Kirkemo var endel av, vet endel personlig om dette, folk som hovedsakelig har som levebrd vre kriminell, ikke tunge narkomane men de som reiser seg p sentralstimulerende.

Mine erfaringer med disse miljene er at de drives av en blanding av lojalitet og vinning. Og de er sklart ruset p sentralstimulerende, amfetamin eller kokain.

Dette er noe de er ndt til for gjennomfre handlingen, De er ikke ndvendigvis onde, men rettferdiggjr seg selv med at et familiemedlem er ofret p en mte.

De vil ikke komme til angre fordi de hele tiden rettferdiggjr handlingen med at den mistanken faller p er kjip, og at det vil komme den de fler solidaritet med tilgode.

Kan godt passe med at AEH ble kidnappet, mlet var penger men de som tilhrer slike miljer tar ofte ikke tak for at dette var en eldre kvinne som ikke tlte det.

Kidnappingen gikk ergo skeis.De prvde seg igjen i juli vel vitende om at det var et sjansespill.
Dette rimer endog med at det finnes spr om at kidnappingen var planlagt lang tid i forveien.

.
Citera
2020-05-20, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg er usikker p om ryktene i trden er sanne, f.eks. pstanden om at AE var utro, og hadde et forhold til THs bror. Det ville i sfall vrt et veldig drygt utroskap, s jeg har ikke s mye tro p det, med tanke p slik AE ellers er blitt beskrevet her i trden.

Hvis det skulle vre noe i det, s vil jeg tro det var ubegrunnede beskyldninger om utroskap fra TH sin side. Ubegrunnet sjalusi.
Citera
2020-05-20, 21:00
Medlem
Citat:
Jeg har aldri sagt at hun var en del av det miljet. Det tror jeg ikke hun var. Vs.

Tror jeg skrev blingset litt p formuleringen for sprsmlet var vel hvorfor du tror at datteren ikke er involvert?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in