Citat:
Ursprungligen postat av
Jayce
VG tar for seg tiden da TH dro fra jobb og til han varslet politiet.
Politiet mener flere ting er mistenkelig.
- Kl 13.30 dro TH fra jobb. Kjreturen tar ca 8 minutter.
- Kl 13.38 skal TH ha kommet hjem.
- Politiet stusser over at TH ikke oppdaget slepesporene, konas klr og trusselbrevet med en gang.
- Badet ligger i umiddelbar nrhet til inngangspartiet.
- TH har forklart at dren til badet var lukket og at han gjennomskte andre deler av huset frst.
- TH skal ha hrt hunden pipe inne p et lukket rom.
- Kl 13.40 - 2 min. etter at TH kom hjem - ringte et familiemedlem til husets fasttelefon.
- Familiemedlemmet skal ha spurt hvor AEH var.
- TH skal ha svart at han ikke visste og spurt om familiemedlemmet visste hvor hun var.
- TH nevnte ingenting om situasjonen i huset.
- Politet stusser over denne hendelsen.
- Kl 13.46 ringte TH til mobilen til AEH. Deretter gikk det 14 minutter til han tok en ny samtale.
- Kl 14.00 ringte TH til et familiemedlem som straks kom til huset i Sloraveien.
- Kl 14.01 ringte TH p nytt til samme familiemedlem som ringte til fasttelefonen i det han kom inn.
- Kl 14.10 ringte TH til politiet og sa at kona var forsvunnet.
- Kl 14.25 mtte TH en politipatrulje i nrheten.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...telefonsamtale
Personlig kan jeg bare tenke at opplysningen om hans datter tilhrer/tilhrte et mistenkelig milj vil trigge miljet. Hun er sikkert ikke involvert men noen har fortalt hennes gamle venner at hun har en fr som er rik.
I tillegg har hun trolig selv gitt uttrykk for hvordan det er vokse opp med en rik fr som attptil er en gjerrigknark. S det jeg fr meg miljet Lars Grnnerud og Kristin Kirkemo var endel av, vet endel personlig om dette, folk som hovedsakelig har som levebrd vre kriminell, ikke tunge narkomane men de som reiser seg p sentralstimulerende.
Mine erfaringer med disse miljene er at de drives av en blanding av lojalitet og vinning. Og de er sklart ruset p sentralstimulerende, amfetamin eller kokain.
Dette er noe de er ndt til for gjennomfre handlingen, De er ikke ndvendigvis onde, men rettferdiggjr seg selv med at et familiemedlem er ofret p en mte.
De vil ikke komme til angre fordi de hele tiden rettferdiggjr handlingen med at den mistanken faller p er kjip, og at det vil komme den de fler solidaritet med tilgode.
Kan godt passe med at AEH ble kidnappet, mlet var penger men de som tilhrer slike miljer tar ofte ikke tak for at dette var en eldre kvinne som ikke tlte det.
Kidnappingen gikk ergo skeis.De prvde seg igjen i juli vel vitende om at det var et sjansespill.
Dette rimer endog med at det finnes spr om at kidnappingen var planlagt lang tid i forveien.
.