2020-05-21, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Jeg har ikke sett noe sted hva han har fortalt, bare at han har fortalt noe ufordelaktig om TH, men str ingen steder at det dreier seg om vold eller kontrollerende s vidt jeg vet.

Hva tror du han hinter til? Har du hrt opptaket?
Citera
2020-05-21, 11:53
Medlem
Noen her som vet hvor gammel yngste datter til Hagen er? Og snnen?

Fant noe litt intr.p aksjonrregisteret til Dagens nringsliv. Finner bare en som heter det samme som snnen og han er fdt i 2000? Og heller ingen med navnet til datteren som aldersmessig stemmer. Finner kun eldste datter der, noe som igjen bekrefter gjerrighet.

Han har ikke engang srget for at 2 av sine barn er aksjonrer i konsernet sitt? Er ikke det rart?
Senast redigerad av Timbar 2020-05-21 kl. 11:56.
Citera
2020-05-21, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Hva tror du han hinter til? Har du hrt opptaket?

Ja har hrt opptaket, han hinter sklart til noe ufordelaktig? Og mulig det er snn, men det kommer ikke klart frem hva der er, hva om det f.eks er at han over tid har lagt merke til at AEH knapt fikk nok penger til kjpe nok mat?
Er ikke det i seg selv mistenkelig med tanke p hvor mye penger han har?
Citera
2020-05-21, 11:56
Medlem
Citat:
Ja det er veldig sannsynlig at ektepakten ville blitt satt til side, ektepakten forteller ogs endel om TH sin personlighet.
Men s er det snn at AEH mest sannsynlig ville mtte ta saken til retten for f disse midlene.
Det i seg selv er lite fristende vil jeg tro, og st p motsatt side av sin tidligere ektefelle gjennom s mange r er sikkert ingen enkel sak for en muligens litt konfliktsky AEH.

S kan man si at det kanskje ikke ville kommet s langt, det vet vi lite om. Det vi vet er at TH skrev denne urimelig ektepakten allerede da han var begynt tjene mye penger.

Det folk spekulerer i vold, kontrollerende etc. Vi har ingen indikasjoner p det, det vi kanskje kan sl fast at er riktig er at han er gjerrig. Jeg tror jeg ikke det bare handler om rykter for ektepakten er spass avslrende i seg selv p at det stemmer.
En mann som var sammen med TH's ene sster i mange r, gikk til politiet nr han hrte om "kidnappingen" og mente han hadde grunn til tro at det var TH som hadde gjort dette pga en historie fra fortiden. Jeg vil si dette er indikasjon p vold. Og ssknene hans har sagt at det er veldig viktig for han ha kontroll.
Citera
2020-05-21, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
En mann som var sammen med TH's ene sster i mange r, gikk til politiet nr han hrte om "kidnappingen" og mente han hadde grunn til tro at det var TH som hadde gjort dette pga en historie fra fortiden. Jeg vil si dette er indikasjon p vold. Og ssknene hans har sagt at det er veldig viktig for han ha kontroll.

Mulig det men det er heller ikke kriminellt og vre kontrollerende. Men synes man drar strikken langt nr man antar at hun har vrt offer for vold.Mulig hun har det men forelpig er dette kun rykter.
Citera
2020-05-21, 12:06
Medlem
Citat:
Navnet p den unge mannen som ankom huset 2005 er interessant. Hvis det feks er en forbindelse til RU der.
Jeg har spurt tidligere om noen kjenner til hvem dette var, eller personene som forskte kidnappe ham. Veldig interessant hvis noen vet noe om disse. Har tenkt tanken p at informasjon til GM om huset innvendig, kan ha kommet fra denne gutten/mannen.
Citera
2020-05-21, 12:10
Medlem
Citat:
Mulig det men det er heller ikke kriminellt og vre kontrollerende. Men synes man drar strikken langt nr man antar at hun har vrt offer for vold.Mulig hun har det men forelpig er dette kun rykter.

En x-svoger, som kjente dem fra ungdomstiden p Hadeland, forteller at han dro til politiet allerede i november, da han hrte om forsvinningen. Fordi han mente dette kunne dreie seg om konedrap. Hvis ikke det sier deg noe, s vet ikke jeg.
Citera
2020-05-21, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Jeg har spurt tidligere om noen kjenner til hvem dette var, eller personene som forskte kidnappe ham. Veldig interessant hvis noen vet noe om disse. Har tenkt tanken p at informasjon til GM om huset innvendig, kan ha kommet fra denne gutten/mannen.

Jeg tenker fremdeles at TH str bak. Og at RU er en nyttig syndebukk. Kanskje en han visste om fra 2005.

Edit: Noen sa at RU var innmeldt i en skyteklubb i 2004.
Senast redigerad av agvvv 2020-05-21 kl. 12:17.
Citera
2020-05-21, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svakrose
Det er det du nevner med forretningsyemed som er urovekkende her. Det er der empatien glimrer med sitt fravr.

TH hadde aldri kunnet bygge opp den formuen han har idag hvis ikke AEFH var hjemmevrende (eller hvis ikke de hadde forblitt barnlse da).

Det er ikke uten grunn at advokat BB fraskriver seg alt ansvar for ektepakten av 1993. Uavhengig av hva et resultat ville blitt ihht loven, slik du skriver, ble ektepaktene skrevet med den hensikt at de skulle gjelde.

Ektepaktene fra 1987 og 1993 er helt naturlig tillegge stor vekt fordi de forteller oss svrt mye om hva som ligger i motivasjonen bak dem. Politiet har tillagt dette stor vekt, naturlig nok. Det forteller oss mye om TH. Det er tydelig at han var den som nsket skrive ektepaktene, og at han kun tok hensyn til seg og sitt. Det virker nesten som at han har hatt mangel p kunnskap om familieretten. Som du skriver stiller en hjemmevrende part i ekteskapet sterkere enn ektepaktene legger opp til. Derfor var begge ektepaktene egentlig undvendige, fordi de ville ha falt p sine egne urimeligheter. Det endrer likevel ikke p det faktum at TH var svrt opptatt av f p plass disse to ektepaktene, hvor han kun tar hensyn til egne bedrifter. Ingen av AEFHs rettigheter ivaretas. Hun skal sitte igjen med smtteri sammenlignet med formuen TH nsket beskytte. Her kunne han ha srget for en avtale som tok hensyn til at hun har vrt hjemmevrende, en lsning som hun kunne akseptert ved en mulig skilsmisse. Istedet forskte han faktisk (bevisst eller ubevisst) lse hennes livssituasjon. Hvis ektepaktene gjaldt (og vi m huske at de begge skrev under i den tro at de ville gjelde) hadde hun sttt fullstendig p bar bakke. En skilsmisse ville med det i mente se ut som en umulighet for hennes del. Men det de ikke visste fr n i nyere tid var at han ville kommet enormt mye drligere ut av det enn han la opp til.

Tror du undervurderer hvorfor rike forretningsfolk skriver ektepakter, det handler ikke ndvendigvis om hvem som fr hva ved en skilsmisse, heller hva som er mulig slippe betale ved en konkurs eller hvor mye penger som er mulig lne i banken for drifte selskapet sitt.

pst at du kan lese noe som helst om karakteren TH basert p ektepakten er jo bare vas.

Da burde jo frste ektepakt tilsi at han er messias, da har har overdratt alt av eiendeler til AEH. Her er eiendelene skjevdelt for at kreditorene ikke skal kunne ta utlegg i huset dems hvis noe gr galt.
Mens siste ektepakt brer preg at forretningene gr spass drlig (Noe som er bekreftet) at han ikke fr mer ln av banken. Da m begge to vre enige om at huset etc m pantsettes, det gr ikke hvis huset kun str p AEH.
pst at TH herved er en kjeltring og uetisk er jo bare vas. Du kan ikke konkludere p dette uten vite kontekst.

Ektepakten her som jeg har sagt kun effekt mot det forretningsmessige, ikke mot det privatrettslige, da husmorparagrafen gr foran. Dette var kjent kjent da ektepakten ble satt opp, og kan sledes ikke brukes som argument fra din side.
Mulig TH er psykopat, men man kan ikke bruke ektepakten som bevis for det, som jeg ser folk gjr. Viser mangel p forstelse av hvordan /hvorfor slikt blir satt opp.
Citera
2020-05-21, 12:25
Medlem
Citat:
Jeg tenker fremdeles at TH str bak. Og at RU er en nyttig syndebukk. Kanskje en han visste om fra 2005.

Edit: Noen sa at RU var innmeldt i en skyteklubb i 2004.
Da TH ble pgrepet ble jeg overrasket og tenkte at her hadde jeg jammen tatt veldig feil. Men n tror jeg som jeg har gjort fra begynnelsen av denne saken at han er uskyldig. Tror heller ikke RU har noe med saken gjre. Virker som han, siden han kjente snnen til TH og derfor ogs faren, tenkte at her var det muligheter til finansiering av en forretningside.
Citera
2020-05-21, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoibykongen
Tror du undervurderer hvorfor rike forretningsfolk skriver ektepakter, det handler ikke ndvendigvis om hvem som fr hva ved en skilsmisse, heller hva som er mulig slippe betale ved en konkurs eller hvor mye penger som er mulig lne i banken for drifte selskapet sitt.

pst at du kan lese noe som helst om karakteren TH basert p ektepakten er jo bare vas.

Da burde jo frste ektepakt tilsi at han er messias, da har har overdratt alt av eiendeler til AEH. Her er eiendelene skjevdelt for at kreditorene ikke skal kunne ta utlegg i huset dems hvis noe gr galt.
Mens siste ektepakt brer preg at forretningene gr spass drlig (Noe som er bekreftet) at han ikke fr mer ln av banken. Da m begge to vre enige om at huset etc m pantsettes, det gr ikke hvis huset kun str p AEH.
pst at TH herved er en kjeltring og uetisk er jo bare vas. Du kan ikke konkludere p dette uten vite kontekst.

Ektepakten her som jeg har sagt kun effekt mot det forretningsmessige, ikke mot det privatrettslige, da husmorparagrafen gr foran. Dette var kjent kjent da ektepakten ble satt opp, og kan sledes ikke brukes som argument fra din side.
Mulig TH er psykopat, men man kan ikke bruke ektepakten som bevis for det, som jeg ser folk gjr. Viser mangel p forstelse av hvordan /hvorfor slikt blir satt opp.

Hvis du ser p datoen for ektepakten, s samsvarer det med en periode der TH hadde mye trbbel p privaten. Dette kan du lese om i et intervju han har gjort i Kapital. Han snakker om rykter, og at han var ndt til ta en lang pause, der han overlot ansvaret til en daglig leder, som fikk beskjed om foreta seg minst mulig. Han gikk i indre eksil. Ryktene er det skrevet mye om her inne. Sett i sammenheng er ektepakten mer enn negativ. Den er urovekkende. I tillegg har vi uttalelsene fra x-svoger.

Senast redigerad av agvvv 2020-05-21 kl. 13:20.
Citera
2020-05-21, 12:33
Medlem
Citat:
En x-svoger, som kjente dem fra ungdomstiden p Hadeland, forteller at han dro til politiet allerede i november, da han hrte om forsvinningen. Fordi han mente dette kunne dreie seg om konedrap. Hvis ikke det sier deg noe, s vet ikke jeg.

Nei egentlig ikke fordi jeg ikke har hrt noen andre historier om at han er voldelig.
Klart at det betyr ikke at han kan vre det? Men som jeg skrev kan det like godt bety at han har ftt innsikt i livet til AEH hvor hun kanskje mtte trygle om f husholdningspenger p en uverdig mte.

Nr han sier konedrap kan det vre det samme som jeg tenker at familien nok visste hvor mye penger betydde for denne mannen, s mye at han kunne vre villig til drepe for det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in