2020-05-25, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strongsoda
Enig.
Men vilka hade knnedom om att larmet inte fungerade?
Jag tnker den nrmaste i familjen visste om det kanske ocks nra vnner.
(Kan vara ngot man bara sger nu r det fel p larmen igen.)

Tycker det r rart att dottern med mannen som bor i Australien var med i hotbrevet.
Var detta fr att man inte skulle misstnka henne eller mannen?
Fr inte det bitarna till att stmma. Varfr skulle kidnapparna nmna henne och r man s korkad att man nmner sig sjlv i hotbrevet? (Om han eller hon var med p det).

Ngon som har mer info p denna mannen i Australien?

Det hres logisk ut hvis familie og venner ev har blitt fortalt at alarmen ikke virket (hvis det var slik at alarmen ikke virket).

" Barna er sikre p at deres far ikke har drept moren og villedet politiet. De str igjen med at moren er bortfrt, et brev om lsepenger med helt klare formaninger om hva man skal og ikke skal gjre, det str tydelig i brevet hvordan familien har vrt under oppsikt, og hvor noen av dem nevnes med navn"
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...ende-for-barna

Jeg er usikker p om dette ("noen av dem nevnes med navn") betyr at noen av barna ble nevnt med navn i trusselbrevet , eller om det betyr at noen av familiemedlemmene ble nevnt med navn i trusselbrevet.

"Noen av dem": - Betyr det alltid mer enn 1?
Senast redigerad av POlROT 2020-05-25 kl. 19:07.
Citera
2020-05-25, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbanoa
Spennende. Leste meg frem til at det aldrig ble fulgt opp av norske myndigheter eller kokrim det faktum at Severstal sto bak. Det hadde blitt for tidkrevende, omstendelig og sannsynligvis en hpls kamp. S de nyde seg med ta nordmennene. Med tusenvis av dokumenter om saken unntatt allmenheten, blir resten gjetting. Ingen av oss kan uansett kompensere for et antall etterforskere fra Kripos. 😁🤓

https://www.dn.no/marked/okokrim/ale...okt/2-1-412686
Den artikkelen hadde jeg gtt glipp av - men jeg forsto at nordmennene er som smfisk regne, sammenlignet med de strre i Severstal.

Synd det skal vre slik - her er nok Kripos avhengig av et strre internasjonalt samarbeid
Citera
2020-05-25, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Er det slik at et alarmselskap alltid vil kunne oppdage det hvis en alarm ikke virker?
Vi vet ikke om alarmselskapet ev oppdaget at alarmen ev ikke virket eller om de ev ga en slik beskjed til Hagen.

En alarm har ingen funksjon hvis noen er hjemme og den er avsltt...
dermed ikke noe mystisk vedrrende dette.
Citera
2020-05-25, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Den artikkelen hadde jeg gtt glipp av - men jeg forsto at nordmennene er som smfisk regne, sammenlignet med de strre i Severstal.

Synd det skal vre slik - her er nok Kripos avhengig av et strre internasjonalt samarbeid

Eneste kriminelle Severstal gjorde var skaffe seg billige aksjer p grunn av samarbeid med Pareto. Dermed ble Pareto og meglere tiltalt.
Citera
2020-05-25, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -HellYeah-
En alarm har ingen funksjon hvis noen er hjemme og den er avsltt...
dermed ikke noe mystisk vedrrende dette.
Det fetade har du rett i. Men hva om GM hadde en annen opprinnelig plan (om ev beg forbrytelsen p natt og at alarmen brukte vre aktivitert p nettene) men at denne eventuelle opprinnelige planen ble endret?
Eller kanskje GM hadde behov for sette alarmen ute av drift fordi GM skulle utfre forberedelseshandlinger i huset p dagtid p et tidspunkt alarmen vanligvis ville vrt aktivert?

Derfor synes jeg at det er viktig finne ut hvem som kan ha tuklet med alarmen dersom politiet finner ut at noen tuklet med alarmen.
Senast redigerad av POlROT 2020-05-25 kl. 19:32.
Citera
2020-05-25, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strongsoda
Om politi nu misstnker TH som GM.
S ser jag fr mig att bde media och politi hller inne med info om det turbulenta frhllandet med tanke p barnen.

Vad har barna att f igen fr om det medger att pappan va vldsam?
Ingenting, det fr bara pepper och mindre pengar p kontot.

Jag tror detta var ett planerat mord dr TH skulle drepe AEH om hon nngng skulle lmna honom. S istllet fr att ta sitt eget liv s tar han hennes, blir han pkommen s tar han sitt eget.

Bara spekulationer men det tror jag.
Jeg tror ikke at barna ville stttet faren, hvis de trodde at faren hadde drept deres mor.
Jeg synes det er usannsynlig at 3 av 3 voksne barn ville lyet for penger - det er tross alt deres mor saken dreier seg om.
Citera
2020-05-25, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -HellYeah-
Eneste kriminelle Severstal gjorde var skaffe seg billige aksjer p grunn av samarbeid med Pareto. Dermed ble Pareto og meglere tiltalt.
Severstal har ikke blitt etterforsket i den sammenheng.
Citera
2020-05-25, 19:37
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Det hres logisk ut hvis familie og venner ev har blitt fortalt at alarmen ikke virket (hvis det var slik at alarmen ikke virket).

" Barna er sikre p at deres far ikke har drept moren og villedet politiet. De str igjen med at moren er bortfrt, et brev om lsepenger med helt klare formaninger om hva man skal og ikke skal gjre, det str tydelig i brevet hvordan familien har vrt under oppsikt, og hvor noen av dem nevnes med navn"
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...ende-for-barna

Jeg er usikker p om dette ("noen av dem nevnes med navn") betyr at noen av barna ble nevnt med navn i trusselbrevet , eller om det betyr at noen av familiemedlemmene ble nevnt med navn i trusselbrevet.

"Noen av dem": - Betyr det alltid mer enn 1?
Lurer p hvor den infoen stammer ifra,at det var eldste datter og hennes mann,som er nevnt i trusselbrev? Har noen i innerste krets eller politiet selv lekket dette ut?
Citera
2020-05-25, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Lurer p hvor den infoen stammer ifra,at det var eldste datter og hennes mann,som er nevnt i trusselbrev? Har noen i innerste krets eller politiet selv lekket dette ut?
Jeg har ikke lest noen slike detaljer i noen avisartikler. Noen her p FB nevnte en av dtrenes navn i en spekulasjon her p FB, etter det jeg har forsttt.
Citera
2020-05-25, 19:43
Medlem
Citat:
Jeg tror ikke at barna ville stttet faren, hvis de trodde at faren hadde drept deres mor.
Jeg synes det er usannsynlig at 3 av 3 voksne barn ville lyet for penger - det er tross alt deres mor saken dreier seg om.
Sprs om det er bare penger det str om da. Om TH har drept AEH ved hjelp av profesjonelle betalte medhjelpere, hvor trygge er da resten av familien?
Citera
2020-05-25, 19:57
Medlem
Ny og veldig spennende artikkel.

Skummet bare kjapt igjennom, men virker som om AEH skrev den SMSen 09.10 selv.
Mye spennende stoff her, ja. Og vond lesning.

https://www.nettavisen.no/nyheter/an...423972186.html
Citera
2020-05-25, 20:01
Medlem
Citat:

Det vgrar bli frhrda av politi.
S helt logiskt s r det ngot de inte vill ska fram?
Politi prvar ju f klarhet i saken och de pfrande vgrar bli kontaktade. Helt sjukt om du frgar mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in