Citat:
Ursprungligen postat av
Gubbanoa
P den annen side kan man si at en mann som allerede i 1987 flte at han mtte ha en slik ekteskapskontrakt, nok ikke er skrudd sammen p samme som deg og meg. Han hadde det s klart for seg at hans kone ikke skulle f en krone av det han hadde ervervet etter ekteskapets inngelse, at han mtte ha det nedtegnet i en spesielt sravtale. I tillegg at hans kone ikke skulle ha tilgang til summen p 200.000 kr fr hun var 67 r, sier i min verden mer enn tusen ord. Det forteller meg at han satte null og nix pris p henne som mor til hans barn og alt arbeidet hun gjorde. Senere fikk de flere barn. Jeg har inntrykk av at det kun er henne som har holdt hjemmet sammen og skapt noe hygge. Han har hatt 30 r p forandre kontrakten. S nysom som han er, er det nok ikke en forglemmelse. Hadde det vrt en ny kontrakt , hadde nok VG ftt snusen i det for lenge siden.
Jeg har absolutt ikke inntrykk av at han p noe tidspunkt unnet henne noe konomisk frihet, eller ville gi henne den minste tanke om at hun kunne vinne noe p skille seg fra ham.
https://gfx.nrk.no/e6QvBOFrPwFl4MChz...BbbqT-KW6Q.png
Ja, han er penbart en snodig onkel skrue nr man leser det slik, uten annen forklaring, men det er ikke noe som alene sier at TH er en morder.
Gubbanoa, fr ikke hpe det er slik!
Politiet trenger mer enn dette, samtidig vet vi at lagretten mente at de ikke hadde godt nok grunnlag. Det vi fr i media er loff.
TH er vel spass oppdatert, at han vet at norske lover ikke ville latt ham beholde alt alene ved en evt skillsmisse.
Vi er ikke engang sikre p om AEH nsket skille seg. Den siste opplysningen om at AEH var skuffet, fordi TH hadde glemt den 49. bryllupsdagen, tyder jo heller p at AEH ikke nsket skillsmisse.
Det kan ogs vre slik at ektepakten ble inngtt, for at en evt skillsmisse mellom TH og AEH, ville gtt utover medeierne i aksjeselskapet/-ene. Aksjeselskaper kan ha srvedtekter, nettopp fordi en evt skillsmisse blant medeiere kan g utover de andre medeierne.
Jeg skal likevel ikke vre pstelig, for dette er bare noe jeg har lest om i denne sammenheng.
Samtidig s finnes det svrt f eksempler vise til, nr det gjerder skillsmisseoppgjr ifm aksjeselskaper i THs kalliber. Det er s og si umulig sette verditakst p disse aksjeselskapene i denne strrelsesorden. Det er liksom litt forskjell p en skobutikk og et strmselskap, s i praksis s mtte de kanskje heller inngtt en rimelig avtale.
Dere kan vre uenig. Jeg sier ikke noe annet en det jeg har lest, s det er ikke min personlige mening. Jeg har postet innlegg om dette fr.