2020-05-25, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strongsoda
Svrt att stta samman bitarna p den.

Tnkte du att han r inblandad och gjort detta tillsammmans med ex RU og VE?
Eller att han inte r med sjlv, bara vet vem som gjort det?

r inte ocks detta samma dotter som lter TH stanna hos sig medans politi r i sloraveien?
Om mannen vet ngot s r det ju bttre han gr till politi n dra till Australien?

Vldigt suspekt, nr han beter sig snn blir han med p misstnktlistan tills vidare.
Jeg vet ikke om det er samme datter.
Hvis det er slik at det ble fremsatt trusler i trusselbrevet mot en eller flere av barna og/eller andre familiemedlemmer: Hadde det vrt meg eller min ektefelle som hadde blitt truet, hadde jeg nsket flytte til hemmelig adresse sammen med mine barn og ektefelle.
Senast redigerad av POlROT 2020-05-25 kl. 23:45.
Citera
2020-05-25, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Det er feil. Minstebarnet er fdt i 2014. S 6 r.

Mulig at jeg gr i litt surr her n, men enten sms eller telefon m ha vrt til HHB ca 09:14 ( eldste datter ) der AEH tilbyr seg vre barnevakt for den yngste.
Det m ha vrt sms da jeg husker svaret var at de hadde funnet barnevakt.
I og med at dette er s til de grader planlagt, s er det all grunn til tro at noen kan ha trikset og mixet med bde sms og telefoner. Etter 10:48 er det totalt stille. AEH svarer ikke p anrop, ringer ikke tilbake m.m.
Sannsynligheten for at hun er drept fr man antar, tror jeg ikke man skal se bort fra.
kidnappe noen midt p lyse formiddagen medfrer s store risikoer at det er nesten for usannsynlig.
Det kunne bre ut et lik er kanskje mindre problematisk med tanke p at eiendommens nedre side av veien ligger usjenert til.
Det leie folk til ta livet av/kidnappe en 68 r gammel kvinne, er nok ikke hvem som helst som ptar seg,
Ut fra det Holden har sagt, s har han kanskje underbevisst sagt at det faktisk er hold i pstandene. Men, han er bundet opp til sin klient som han skal forsvare. Med hold i pstandene s refererer jeg til at han har sagt flgende ; det har skjedd en alvorlig " forbrytelse " i S*oraveien*4, men han mener at AEH er bortfort levende.
Som forsvarsadvokat med innsyn tyder vel noe p at ogs Holden undres p hva som skjedde denne formiddagen.
Citera
2020-05-25, 23:59
Medlem
I forhold til THs eldste datter HHB, er flgende (anonymiserte) opplysninger om hennes barn tilgjengelig:

https://imgur.com/a/BRz6fAF

Annonsen ble rykket inn i Romerikes Blad 18. oktober 2014. Alle de tre barnebarna er med andre ord fremdeles mindrerige med god margin.

Kan vi vennligst frede barnebarna her i trden, siden de helt penbart ikke er involvert i forbrytelsen?

Lagt til: Jeg lper ikke familiens rend. Personlig tror jeg TH er skyldig as fuck. Ekle dyssosiale psykopaten.
Citera
2020-05-26, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg synes det virker som politiet er p ville veier dessverre.

Stakkars AEH og familien hennes!

FIRE UKER
I morgen er det fire uker siden politiet arresterte TH. Har flere enn meg tenkt p at det i lpet av disse fire ukene ikke er kommet frem ett eneste nytt faktum om saken, som ikke politiet har kjent til veldig lenge? Det meste visste de faktisk for mer enn ett r siden.
Senast redigerad av Sandemose 2020-05-26 kl. 00:19.
Citera
2020-05-26, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbanoa
P den annen side kan man si at en mann som allerede i 1987 flte at han mtte ha en slik ekteskapskontrakt, nok ikke er skrudd sammen p samme som deg og meg. Han hadde det s klart for seg at hans kone ikke skulle f en krone av det han hadde ervervet etter ekteskapets inngelse, at han mtte ha det nedtegnet i en spesielt sravtale. I tillegg at hans kone ikke skulle ha tilgang til summen p 200.000 kr fr hun var 67 r, sier i min verden mer enn tusen ord. Det forteller meg at han satte null og nix pris p henne som mor til hans barn og alt arbeidet hun gjorde. Senere fikk de flere barn. Jeg har inntrykk av at det kun er henne som har holdt hjemmet sammen og skapt noe hygge. Han har hatt 30 r p forandre kontrakten. S nysom som han er, er det nok ikke en forglemmelse. Hadde det vrt en ny kontrakt , hadde nok VG ftt snusen i det for lenge siden.
Jeg har absolutt ikke inntrykk av at han p noe tidspunkt unnet henne noe konomisk frihet, eller ville gi henne den minste tanke om at hun kunne vinne noe p skille seg fra ham.

https://gfx.nrk.no/e6QvBOFrPwFl4MChz...BbbqT-KW6Q.png
Ja, han er penbart en snodig onkel skrue nr man leser det slik, uten annen forklaring, men det er ikke noe som alene sier at TH er en morder.
Gubbanoa, fr ikke hpe det er slik!

Politiet trenger mer enn dette, samtidig vet vi at lagretten mente at de ikke hadde godt nok grunnlag. Det vi fr i media er loff.

TH er vel spass oppdatert, at han vet at norske lover ikke ville latt ham beholde alt alene ved en evt skillsmisse.

Vi er ikke engang sikre p om AEH nsket skille seg. Den siste opplysningen om at AEH var skuffet, fordi TH hadde glemt den 49. bryllupsdagen, tyder jo heller p at AEH ikke nsket skillsmisse.

Det kan ogs vre slik at ektepakten ble inngtt, for at en evt skillsmisse mellom TH og AEH, ville gtt utover medeierne i aksjeselskapet/-ene. Aksjeselskaper kan ha srvedtekter, nettopp fordi en evt skillsmisse blant medeiere kan g utover de andre medeierne.
Jeg skal likevel ikke vre pstelig, for dette er bare noe jeg har lest om i denne sammenheng.

Samtidig s finnes det svrt f eksempler vise til, nr det gjerder skillsmisseoppgjr ifm aksjeselskaper i THs kalliber. Det er s og si umulig sette verditakst p disse aksjeselskapene i denne strrelsesorden. Det er liksom litt forskjell p en skobutikk og et strmselskap, s i praksis s mtte de kanskje heller inngtt en rimelig avtale.

Dere kan vre uenig. Jeg sier ikke noe annet en det jeg har lest, s det er ikke min personlige mening. Jeg har postet innlegg om dette fr.
Citera
2020-05-26, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
FIRE UKER
I morgen er det fire uker siden politiet arresterte TH. Har flere enn meg tenkt p at det i lpet av disse fire ukene ikke er kommet frem ett eneste nytt faktum om saken, som ikke politiet har kjent til veldig lenge? Det meste visste de faktisk for mer enn ett r siden.

Politiet sitter nok med mye informasjon som de holder tett til brystet.
Etterforskningen foregr for fult selv om det ikke oppdateres i media.
Citera
2020-05-26, 00:26
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
FIRE UKER
Hva fr deg til tro at du fr vite alt de finner i saken?
Citera
2020-05-26, 00:30
Medlem
Citat:
FIRE UKER

Det meste som det blir skrevet om i media er ting som politiet har visst lenge ja, tror jeg.

Jeg tenker at politiet kan ha gjort nye funn i lpet av de siste ukene (funn av fysiske og digitale bevis feks).

Det kan vre mye eventuelt nytt i etterforskningen som politiet ikke har offentliggjort.
De har ogs beslaglagt ting etter pgripelsen:

"Bde fr og etter pgripelsen av Tom Hagen har politiet gjort flere beslag p eiendommer tilknyttet milliardren. De nsker sprre ham om dette."

Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
"Drapssiktede Tom Hagen (70) skulle i gang med lange og omfattende avhr. N er det ikke sikkert han vil la seg avhre. Her de viktigste temaene politiet vil ha svar p."

"Forholdet til kona.
Noe av det frste politiet vil avhre Tom Hagen om er relasjonen til savnede Anne-Elisabeth Hagen. I jakten p mulig motiv vil han f sprsml om ekteskapet gjennom 49 r. Den tidligere omtalte ektepakten og konomien dem imellom er sentrale tema for politiet."

"Bevegelser 31. oktober"

"Kjennskap og relasjoner.
Politiet har jobbet med kartlegge alle Tom Hagens relasjoner. Hvem er det han kjenner? Hvem er det han har hatt kontakt med?"

"Spor p stedet."
"Tom Hagen vil i eventuelle avhr bli spurt om sporene p stedet, og ulike funn som politiet hevder kan peke p hans involvering i saken."

"Beslag og kjp.
Bde fr og etter pgripelsen av Tom Hagen har politiet gjort flere beslag p eiendommer tilknyttet milliardren. De nsker sprre ham om dette."

"Kryptovaluta og digital kompetanse.
Tom Hagens digitale kompetanse og forhold til kryptovaluta er av srlig interesse for politiet. De er kjent med at han har vist interesse kryptovaluta de siste rene, men da frst og fremst som investeringsobjekt"

"Anne-Elisabeth Hagens bevegelser"

"Hagens teorier"

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...et-ha-svar-paa
Citera
2020-05-26, 00:33
Medlem
Citat:
4 UKER
I morgen er det 4 uker siden politiet arresterte TH. Har flere enn meg tenkt p at det i lpet av disse fire ukene ikke er kommet frem ett eneste nytt faktum om saken, som ikke politiet har kjent til veldig lenge. Det meste visste de faktisk for mer enn ett r siden.

Tja, det er jo flere ting man kan stusse over. Politiet har jo f.eks visst om RU siden starten av etterforskningen, nr han frst pgripes, halvannet r senere, s blir det en umiddelbar endring i siktelsen fr han s lslates. Mtp fadesen i lagmannsretten og lslatelsen av Tom Hagen, s ser jeg ikke helt for meg at lslatelsen av RU beror p en slags genial strategi for lokke frem medsammensvorne.
Citera
2020-05-26, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Det meste som det blir skrevet om i media er ting som politiet har visst lenge ja, tror jeg.

Jeg tenker at politiet kan ha gjort nye funn i lpet av de siste ukene (funn av fysiske og digitale bevis feks).

Det kan vre mye eventuelt nytt i etterforskningen som politiet ikke har offentliggjort.
De har ogs beslaglagt ting etter pgripelsen:

"Bde fr og etter pgripelsen av Tom Hagen har politiet gjort flere beslag p eiendommer tilknyttet milliardren. De nsker sprre ham om dette."

At de har gjort beslag er jo ikke ndvendigvis interessant, de samler jo omtrent inn alt som kan vre av interesse. Ektepakten har jo over lengre tid vrt et tema i avhrene.
Citera
2020-05-26, 00:46
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnneElisabethHagen
I forhold til THs eldste datter HHB, er flgende (anonymiserte) opplysninger om hennes barn tilgjengelig:

https://imgur.com/a/BRz6fAF

Annonsen ble rykket inn i Romerikes Blad 18. oktober 2014. Alle de tre barnebarna er med andre ord fremdeles mindrerige med god margin.

Kan vi vennligst frede barnebarna her i trden, siden de helt penbart ikke er involvert i forbrytelsen?

Lagt til: Jeg lper ikke familiens rend. Personlig tror jeg TH er skyldig as fuck. Ekle dyssosiale psykopaten.

Helt enig,det er krafsing og uverdig og skrive om barnebarna.For min del s var det kun at det var behov for barnevakt jeg stusset p,og dermed interessant vite ca. alder. Siden jeg visste at eldste datter er 49 r,s regnet med hun fikk barn tidligere enn i 40 ra. N ser man jo at det var naturlig trenge barnevakt fra AE siden den minste var liten. Fredet.Kan vi frede og vise Anne Elisabeth verdighet ogs,ved droppe bruke navnet hennes som nick navn? det kjennes vemmelig ut faktisk.Hvorfor valgte du det?
Citera
2020-05-26, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Hva fr deg til tro at du fr vite alt de finner i saken?

KORT SVAR
For det frste har politiet en egen PR-avdeling, som heter VG.

For det andre er det bare et tidssprsml fr det blir et folkekrav at Brske gr.

LANGT SVAR
Slike etterforskninger er avhengig av at saken har en kontinuerlig oppmerksomhet fra publikum.

Mye tyder p at politiet er klar over dette.

For eksempel gjennomfrte de for fire uker siden i overproporsjonert arrestasjon, egnet til tiltrekke seg mye oppmerksomhet.

Da det viste seg at den samme etterforskningen, etter ha arbeidet i 16 mneder - 35 mann p fulltid og i perioder mange fler, hadde en sak som var s svak at den ikke engang kom seg gjennom varetektsfengsling, oppstod det et omdmmeproblem.

Dette forstr Brske, og hvis han ikke gjr det, vil PR-sjefen hans, Milli, fortelle ham det.

Og beskjeden vil vre at n m politiet komme opp med noe som gjenskaper folks tro p at saken vil bli oppklart.
Senast redigerad av Sandemose 2020-05-26 kl. 00:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in