2020-05-28, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Jeg fr svare, selv om jeg hater lange poster og har skrevet en del om det flere ganger fr her.

Jeg tror han har planlagt dette i mneder, kanskje r, og hadde et kit med brev, strips, gift, muligens syre til opplsning av lik, kjemikaliedunk osv liggende p sikkert sted, mulig der AE ble fraktet etter drapet. Evt. drapskit m/pose i eller ved boligen, og lik-kit et annet sted. Type gift er jeg usikker p, men det finnes mye forskjellig, og han var etter sigende i Kina rett fr.

Liket tror jeg han flyttet p vei til/fr han dro og mtte politiet, til et sted han ikke kunne bli registrert verken p video eller bomstasjoner, alts ikke langt fra stedet.

Hun var trolig avkledd fordi hun dde i bad/dusj sammenheng. Trolig en strek i regningen ift stagingen.

Tiden mellom 1330 og 1400 var mer enn nok til staging og sleping av lik over til likpose el.lign. og inn i bilen, fordi alt var planlagt til minste detalj.

Han hadde ikke behvd ringe 8 ganger hvis han eller noen andre hadde kvalt henne, og han inns at det virket litt tidlig vre stresset 10:06 og 10:07, s derfor slettet han disse fra telefonloggen. Det var trolig ikke en del av planen, og derfor en skjebnesvanger glipp.

kvele en person tar tid, det kreves mye krefter, og er etter min mening en ekstremt stor pkjenning for en GM som har levd med et menneske i tykt og tynt i 50 r, selv for en psykopat, og ville trolig preget han resten av arbeidsdagen.

Jeg tror han var alene om selve drapet og pflgende hndtering av liket, men kan ha hatt uvitende medhjelpere/opplring til kryptoplottet. Her tror jeg svaret finnes i digitale enheter som politiet ikke har funnet, muligens lagt i samme syrebad som AEH.

Det meste i denne saken virker utrolig, men jeg ser ikke at andre hypoteser gir noen mer troverdig beskrivelse av hendelsesforlpet, s lenge vi kun kan basere oss p opplysninger fra media.

Vi hadde nettopp Toten-saken, der en far kvalte sin snn med pose og strips. Krever det egentlig s mye?
Citera
2020-05-28, 13:45
Medlem
Citat:
Jeg fr svare, selv om jeg hater lange poster og har skrevet en del om det flere ganger fr her.

Jeg tror han har planlagt dette i mneder, kanskje r, og hadde et kit med brev, strips, gift, muligens syre til opplsning av lik, kjemikaliedunk osv liggende p sikkert sted, mulig der AE ble fraktet etter drapet. Type gift er jeg usikker p, men det finnes mye forskjellig, og han var etter sigende i Kina rett fr.

Liket tror jeg han flyttet p vei til/fr han dro og mtte politiet, til et sted han ikke kunne bli registrert verken p video eller bomstasjoner, alts ikke langt fra stedet.

Hun var trolig avkledd fordi hun dde i bad/dusj sammenheng. Trolig en strek i regningen ift stagingen.

Tiden mellom 1330 og 1400 var mer enn nok til staging og sleping av lik over til likpose el.lign. og inn i bilen, fordi alt var planlagt til minste detalj.

Han hadde ikke behvd ringe 8 ganger hvis han eller noen andre hadde kvalt henne, og han inns at det virket litt tidlig vre stresset 10:06 og 10:07, s derfor slettet han disse fra telefonloggen. Det var trolig ikke en del av planen, og derfor en skjebnesvanger glipp.

kvele en person tar tid, det kreves mye krefter, og er etter min mening en ekstremt stor pkjenning for en GM som har levd med et menneske i tykt og tynt i 50 r, selv for en psykopat, og ville trolig preget han resten av arbeidsdagen.

Jeg tror han var alene om selve drapet og pflgende hndtering av liket, men kan ha hatt uvitende medhjelpere/opplring til kryptoplottet. Her tror jeg svaret finnes i digitale enheter som politiet ikke har funnet, muligens lagt i samme syrebad som AEH.

Det meste i denne saken virker utrolig, men jeg ser ikke at andre hypoteser gir noen mer troverdig beskrivelse av hendelsesforlpet, s lenge vi kun kan basere oss p opplysninger fra media.

Jeg er imponert.

Det eneste som skurrer med denne lsningen for meg, er at jeg finner det helt usannsynlig at TH kan ha begtt en slik handling. Han har rett og slett ikke noe motiv, og han m dessuten vre s skrudd at han neppe ville kommet seg gjennom 70 r, uten ha begtt sinnsyke ting ogs tidligere.

OK, kanskje han har et intenst hat. Men et slikt hat m i s fall vre konstant over veldig lang tid og uten at han har tenkt: Er det verdt det? og kommet til fornuft.
VG sin overskrift Har han levd et dobbeltliv?, blir med denne teorien sann.

Hvis politiet hadde satt ham under fullstendig overvking fra dag n, ville de jo ogs til sist ha tatt ham den dagen han fjernet liket eller syrebadet.

Den giften du snakker om, den m kanskje da ogs virke raskt? Slik at hun ikke rekker ringe noen, men likevel spass sent at hun kommer seg p badet? Ogs et smart trekk av TH srge for at AEH ringer noen idet han drar hjemmefra.

Og n ting til - var det TH som foreslo mtes p bensinstasjonen?

Og enda en ting - noen som vet om TH leste krim?
Senast redigerad av Sandemose 2020-05-28 kl. 13:53.
Citera
2020-05-28, 13:45
Medlem
Citat:

Jeg tror han har planlagt dette i mneder, kanskje r, og hadde et kit med brev, strips, gift, muligens syre til opplsning av lik, kjemikaliedunk osv liggende p sikkert sted, mulig der AE ble fraktet etter drapet. Evt. drapskit m/pose i eller ved boligen, og lik-kit et annet sted. Type gift er jeg usikker p, men det finnes mye forskjellig, og han var etter sigende i Kina rett fr.

Du er ikke langt unna fasiten her tror jeg, og har tenkt omtrent samme selv. Men noe forteller meg at han ikke ville latt liket ligge der s mange timer uten kontroll. Eller hadde han s kontroll p familien at han hadde kontroll p at de ikke dro dit uten hans tillatelse?
Citera
2020-05-28, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Jeg er imponert.

Det eneste som skurrer med denne lsningen for meg, er at jeg finner det helt usannsynlig at TH kan ha begtt en slik handling. Han har rett og slett ikke noe motiv, og du er dessuten s skrudd at han neppe ville kommet seg gjennom 70 r, uten ha begtt sinnsyke ting ogs tidligere.

OK, kanskje han har et intenst hat. Men et slikt hat m i s fall vre konstant over veldig lang tid og uten at han har tenkt: Er det verdt det og kommet til fornuft.

Hvis politiet hadde satt ham under fullstendig overvking fra dag n, ville de jo ogs til sist ha tatt ham den dagen han fjernet liket eller syrebadet.

Den giften du snakker om, den m kanskje da ogs virke raskt? Slik at hun ikke rekker ringe noen, men likevel spass sent at hun kommer seg p badet?

Han har gjort sinnsyke ting. Og dette vet politiet.
Citera
2020-05-28, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv

Kunne du ha utdypet dette?
Citera
2020-05-28, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv

Da ville jeg fortalt dette til lagmannsretten.
Citera
2020-05-28, 13:58
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Dette er et hyaktuelt sprsml. Jeg har mine tanker om en hypotese som kan vre mulig rundt dette. Sprsmlet er hvor tidlig noen kollegaer med sikkerhet kan si at de har sett ham p jobben.
Det er ogs interessant om noen p arbeidsplassen kan ha gitt alibi, evnt de to har gitt hverandre et gjensidig alibi. Tenker da srlig p VE. Hrer svrt gjerne hypotesen din.
Citera
2020-05-28, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Kunne du ha utdypet dette?

Jeg var p et styremte i Oslo hvor han ene nevnte at han hadde hrt at TH hadde smadret bilen til noen i pur sinne. S lenge man ikke har direkte kjennskap til familien/personen det gjelder s er det selvsagt vanskelig vite hva sol stemmer eller ei. Er jo ikke rent f tilfeller hvor ryktene er lite annet enn bygdesladder
Citera
2020-05-28, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Ah, ok s det vil framkomme som om anropet er fra et annet nummer? Da er jo det utelukket.
Nei, det virker merkelig slette utgende anrop. At anropene var fra en annen telefon eller enhet kunne gitt mening.
Mten politiet omtaler THs ankomst til jobb gjr meg mistenksom til om det faktisk var han personlig som kjrte bilen, eller om han kan ha vrt et helt annet sted den frste timen av arbeidsdagen.
Bilen er observert p video. Ingen snakker om at han selv personlig kom p jobb.
Det virker sannsynlig at hva som enn skjedde med AE skjedde ganske tidlig p formiddagen, og tett opp til han dro p arbeid.
"Hagen var ogs beviselig p jobb fra omkring klokka 09.10, dette har flere vitner bekreftet."
https://www.dagbladet.no/nyheter/fan...ligen/72466731
Citera
Medlem
Citat:
Da ville jeg fortalt dette til lagmannsretten.

Det har de nok gjort. Men ha opptrdt truende, voldelig og rabiat i fortid betyr ikke at han er skyldig i drapet p sin kone. Han har dette alibiet ogs. Enn s lenge.
Citera
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Jeg er imponert.

Det eneste som skurrer med denne lsningen for meg, er at jeg finner det helt usannsynlig at TH kan ha begtt en slik handling. Han har rett og slett ikke noe motiv, og han m dessuten vre s skrudd at han neppe ville kommet seg gjennom 70 r, uten ha begtt sinnsyke ting ogs tidligere.

OK, kanskje han har et intenst hat. Men et slikt hat m i s fall vre konstant over veldig lang tid og uten at han har tenkt: Er det verdt det? og kommet til fornuft.

Den giften du snakker om, den m kanskje da ogs virke raskt? Slik at hun ikke rekker ringe noen, men likevel spass sent at hun kommer seg p badet? Ogs et smart trekk av TH srge for at AEH ringer noen idet han drar hjemmefra.

Og n ting til - var det TH som foreslo mtes p bensinstasjonen?

Og enda en ting - noen som vet om TH leste krim?
Uthevet: Dessuten, bra observert!
Hvis motivet er det eneste som skurrer for deg, er ikke det mye nr politiet sier de har funnet et klart motiv.
Citera
2020-05-28, 14:02
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smijern
Du er ikke langt unna fasiten her tror jeg, og har tenkt omtrent samme selv. Men noe forteller meg at han ikke ville latt liket ligge der s mange timer uten kontroll. Eller hadde han s kontroll p familien at han hadde kontroll p at de ikke dro dit uten hans tillatelse?
Har tenkt det samme, men hadde alle nkkel til huset, eller bare den som var i garasjen tro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in