2020-06-08, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Skjnner hvordan du tenker, om at politiet modererer seg. Samtidig s synes jeg de har tatt alle tenkelige forbehold i utad kommunikasjon hele veien. Kan ikke huske en pressekonferanse hvor de ikke har lagt vekt p ulike hypoteser, og understreket at det er bevisene som styrer hvilken hypotese som "leder". At de likevel etterforsker flere hypoteser parallelt (slik man selvsagt skal gjre).

Jeg oppfatter fortsatt at de er ganske sikre p at AE ble drept, det var vel det som Haris gikk lengst i bekrefte i dag.

S undrer jeg om ransakelse av andre hjem som Hagen familien har tilgang til str p "to-do-listen". Barnas, eller nre medarbeideres?
Ja, jeg er ikke uenig i dette - det kan jo f.eks. vre en kidnapping som gikk galt - slik at AEH ble drept i huset.
Eller at AEH ble drept, og at stedet er fingert for legge skylden p TH (hevnmotiv).
Det er uansett viktig gjre underskelser nok i huset, slik at partnerdrap (eller andre familiemedlemmer) kan utelukkes.

Det kan virke som at politiet har funnet noe som ikke sammenfaller med en kidnapping.
I tilfelle s tror jeg mest p et hevnmotiv.
Jeg synes at jeg ser litt symbolikk/psykologisk motiv i saken.

Jeg sier igjen og igjen, at jeg ikke utelukker noe som helst i denne saken (men vil likevel bli overrasket hvis TH er GM).
Politiet er ogs litt kryptiske, s det m vre lov ta seg litt betenkningstid.
Citera
2020-06-08, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polsmannen2
Vitneavhr av samme kaliber som enkelte her inne gurgler fra seg om det ene og det andre om familien H?

Kanskje POIROT har vitnet ?
Citera
2020-06-08, 19:01
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
TV2 bekrefter: Politiet har nye beviser mot TH
Politiet svarer bekreftende p sprsml om de har funnet nye bevis mot TH, men de nsker ikke kommentere om de planlegger pgripe milliardren p nytt.

Hvorfor har dere ikke da pgrepet ham?

Jeg nsker ikke kommentere hvilke vurderinger vi gjr knyttet til etterforskningen og bruk av tvangsmidler, sier HH.
https://www.tv2.no/a/11488293/
Mener dere ha nye beviser mot Tom Hagen?
Det er korrekt.
Stort mer konsist kan det ikke besvares.
Citera
2020-06-08, 19:02
Medlem
I flge Tv2 har de nye beviser mot TH
https://www.tv2.no/nyheter/11488293/

I flge de andre avisene s har de nye beviser som styrker en drapshypotese?

?
Citera
2020-06-08, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma

Dagbladet fr opplyst at meldingen politiet ved en feil sendte til motparten var en kodet beskjed. Meldingen skal ha liknet p, men var ikke helt identisk, en av de kodede beskjedene som str oppfrt i trusselbrevet Tom Hagen fant hjemme i Sloraveien 4.

Kan man sende meldinger "lignende" de oppgitt i brevet?
Jeg antok at den og den koden betydde det og det?
Kan noen forklare?

Ja, jeg kan forklare. Noen sendte 0.03 Bitcoin 02. november 2018. Men den avtalte koden var 0.003 Bitcoin - det er alts sendt et strre belp.
Citera
2020-06-08, 19:05
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
I flge Tv2 har de nye beviser mot TH
https://www.tv2.no/nyheter/11488293/

I flge de andre avisene s har de nye beviser som styrker en drapshypotese?

?
Det var ikke en felles pressekonferanse i dag, men de ulike media fikk stille sine sprsml enkeltvis.
Citera
2020-06-08, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashBaronen
Ja, jeg kan forklare. Noen sendte 0.03 Bitcoin 02. november 2018. Men den avtalte koden var 0.003 Bitcoin - det er alts sendt et strre belp.
Ok, s betydningen av meldingen var den samme, men belpet hyere?

Jeg antok at eksempelvis "belp 1" betyr "vi trenger tid.." eksempelvis og belp " betyr "..."?
Citera
2020-06-08, 19:07
Medlem
Citat:
Det var ikke en felles pressekonferanse i dag, men de ulike media fikk stille sine sprsml enkeltvis.
Og da kan ikke de andre avisene skrive at bevisene styrker siktelsen mot TH?

P NRK n sa de jo stikkmotsatt, at de ikke kan si om bevisene styrker siktelsen mot TH?
Citera
2020-06-08, 19:08
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ok, s betydningen av meldingen var den samme, men belpet hyere?

Jeg antok at eksempelvis "belp 1" betyr "vi trenger tid.." eksempelvis og belp " betyr "..."?
Nei, det var en melding helt uten betydning.
Fordi selve belpet er meldingen.
Citera
2020-06-08, 19:09
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Og da kan ikke de andre avisene skrive at bevisene styrker siktelsen mot TH?

P NRK n sa de jo stikkmotsatt, at de ikke kan si om bevisene styrker siktelsen mot TH?
Kanskje de ville vre litt ekstra greie mot TV2 og gi dem enerett p det utsagnet?
Citera
2020-06-08, 19:09
Medlem
Citat:
Nei, det var en melding helt uten betydning.
Fordi selve belpet er meldingen.
Skjnner.
Lurer p om det var med hensikt for starte kommunikasjonen.
Citera
2020-06-08, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akeleye
Jeg har overhodet ikke skrevet annet enn at han har medvirket i to filmer som svar p om det kunne vre samme person.
Det er du som indikerer rovdyr, ikke jeg.
Om du leser i trden, s settes det sprsml om GM kan ha vrt en flink skuespiller.

Ja for TH m jo nesten vre veldig god skuespiller siden datter sttter han s sterkt i brevet. Og mange andre i nr krets. Et viktig talent han har isfall.

Han bodde jo lenge med sin datter etter ugjerningen (hvis det er korrekt), mens Sloraveien ble underskt. Ikke minst spille skuespill ovenfor henne over lang tid nr han bodde der, m jo isfall ha vrt en krevende velse, hvis sannheten (iflg siktelsen) var at han som hennes pappa i alle r, nettopp hadde myrdet hennes kjre mor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in