Citat:
Ursprungligen postat av
Minnimus
Skjnner hvordan du tenker, om at politiet modererer seg. Samtidig s synes jeg de har tatt alle tenkelige forbehold i utad kommunikasjon hele veien. Kan ikke huske en pressekonferanse hvor de ikke har lagt vekt p ulike hypoteser, og understreket at det er bevisene som styrer hvilken hypotese som "leder". At de likevel etterforsker flere hypoteser parallelt (slik man selvsagt skal gjre).
Jeg oppfatter fortsatt at de er ganske sikre p at AE ble drept, det var vel det som Haris gikk lengst i bekrefte i dag.
S undrer jeg om ransakelse av andre hjem som Hagen familien har tilgang til str p "to-do-listen". Barnas, eller nre medarbeideres?
Ja, jeg er ikke uenig i dette - det kan jo f.eks. vre en kidnapping som gikk galt - slik at AEH ble drept i huset.
Eller at AEH ble drept, og at stedet er fingert for legge skylden p TH (hevnmotiv).
Det er uansett viktig gjre underskelser nok i huset, slik at partnerdrap (eller andre familiemedlemmer) kan utelukkes.
Det kan virke som at politiet har funnet noe som ikke sammenfaller med en kidnapping.
I tilfelle s tror jeg mest p et hevnmotiv.
Jeg synes at jeg ser litt symbolikk/psykologisk motiv i saken.
Jeg sier igjen og igjen, at jeg ikke utelukker noe som helst i denne saken (men vil likevel bli overrasket hvis TH er GM).
Politiet er ogs litt kryptiske, s det m vre lov ta seg litt betenkningstid.