2020-06-15, 18:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Theresev97
S kan man jo selvsagt sprre seg hvorfor kidnapperne skulle la henne sitte fritt i et baksete. Normalt ville hun vel vrt enten bedvet eller bundet, og i alle fall ikke i stand til sitte slik at hun kan kommunisere med andre biler eller pne bakdre (om hun sitter der alene).

Hun VAR bundet, hvis det var henne da. Ihvertfall tyder vitneforklaringn p det.
Normalt? Det er vel ikke s normalt med kidnappinger. Jeg vet ikke jeg. Kanskje hun hadde vrt truet med pistol om oppfre seg som normalt, eller at hun ble skutt. Noen blir veldig redd hvis de fr en pistol rettet mot seg. Alle biler har jo barnesikring, alts en liten knapp som kommer til syne nr man pner bakdren, eller knapp montert forran, snn at et barn ikke skal kunne pne dren og falle ut.
Kanskje hadde bakvinduene blendingsfilm, og kidnapperne trodde at dette holdt, men sterkt lys fra andre siden kan gjre at man ser ansiktet til vedkommende alikevel.
Citera
2020-06-15, 18:36
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrielle
Er det bekreftet at likhund(er) har markert i Sloraveien?

Jeg har aldri lest eller hrt noen bekreftelse p at det var positiv markering fra 2 hunder!
Bde Holden og Elden har uttalt,at det ikke finnes bevis for drap i huset.
Dumt komme med ubekreftede pstander her,det gjr kvaliteten her elendig.
Citera
2020-06-15, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Hun VAR bundet, hvis det var henne da. Ihvertfall tyder vitneforklaringn p det.
Normalt? Det er vel ikke s normalt med kidnappinger. Jeg vet ikke jeg. Kanskje hun hadde vrt truet med pistol om oppfre seg som normalt, eller at hun ble skutt. Noen blir veldig redd hvis de fr en pistol rettet mot seg. Alle biler har jo barnesikring, alts en liten knapp som kommer til syne nr man pner bakdren, eller knapp montert forran, snn at et barn ikke skal kunne pne dren og falle ut.
Kanskje hadde bakvinduene blendingsfilm, og kidnapperne trodde at dette holdt, men sterkt lys fra andre siden kan gjre at man ser ansiktet til vedkommende alikevel.

Joda, sier ikke at det er umulig. Men i s fall ekstremt risikabelt av kidnapperne. Nr de fst har planlagt i 6 mneder kidnappe noen, er det rart at de ikke har tenkt p den delen. Uansett - det kan da ikke vre s mange rde BMW x3 i det omrdet p den tiden, s m vel anta at politiet har sjekket alle kameraer i alle retninger i aktuell tidsperiode. Hvis ikke begynner jeg virkelig lure hva de holder p med.
Senast redigerad av Theresev97 2020-06-15 kl. 18:42. Anledning: la til ordet rde
Citera
2020-06-15, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Jeg har aldri lest eller hrt noen bekreftelse p at det var positiv markering fra 2 hunder!
Bde Holden og Elden har uttalt,at det ikke finnes bevis for drap i huset.
Dumt komme med ubekreftede pstander her,det gjr kvaliteten her elendig.
Flg med. Jeg skriver "jeg personlig tror likhunder er involvert".

Kan dere slutte snakke om den boka for vrig? Ingen bryr seg, det er off topic.
Citera
2020-06-15, 18:50
Medlem
Jeg kom til tenke n. Hvis hun sier at det var en rd BMW X3, mens bilen som ble observert ved huset var slvgr. Kan det tenkes at de har lakkert om bilen frst? Kan det forklare hvorfor de er 3 timer forsinket i S? Da burde man kanskje lete blant verksteder for se om noen har lakkert en BMW X3 den dagen?
Citera
2020-06-15, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Oj, dakkars TH, mtte sitte 10 dager innelst.
Bare skuespill fra TH dette med at det var s belastende. Typisk taktikk fra psykopater. At man skal syntes synd i dem, og la dem slippe. Dette er de ekspert i. 10 dager i et rom tler alle. Hvis han hadde ftt kidnappet kona, og han elsket henne, s hadde vel saken vrt en annen. Psykopater har ikke flelsesregister p samme mte som andre mennesker. De reagerer ikke likens hvis f.eks. en person dr rett foran ynene p dem. De fler ingenting.

Det blir tffe tider for deg hvis det skulle vise seg at TH ikke er skyldig. Makan til karakterdrap. stille sprsml og prve finne ut hva som har skjedd er n ting, dmme han er en helt annen. kalle mannen for psykopat, konemishandler og iskald morder har du faktisk ikke belegg for. Det er faktisk flaut lese det du lirer av deg, du framstr ikke akkurat som smart.
Citera
2020-06-15, 18:54
Medlem
De ville vel ikke ha brukt noe normalt verksted til det, men kanskje et eller annet bortgjemt skur. Burde vel finnes spor etter rd billakk? N er jeg ikke noen ekspert p hvor lang tid det tar lakkere en bil og hva minimumstid er for at lakken skal trke, men antar det finnes spray-versjoner som hurtig trker.
Citera
2020-06-15, 18:57
Medlem
Citat:
De ville vel ikke ha brukt noe normalt verksted til det, men kanskje et eller annet bortgjemt skur. Burde vel finnes spor etter rd billakk? N er jeg ikke noen ekspert p hvor lang tid det tar lakkere en bil og hva minimumstid er for at lakken skal trke, men antar det finnes spray-versjoner som hurtig trker.

Fant dette: Man kan tydeligvis lakkere en bil p 2 timer ja.

Once the primer has been applied (10 to 15 minutes between each application), allow the paint to dry for about 30 to 90 minutes before applying the next coat.
Citera
2020-06-15, 19:00
Medlem
Citat:
S kan man jo selvsagt sprre seg hvorfor kidnapperne skulle la henne sitte fritt i et baksete. Normalt ville hun vel vrt enten bedvet eller bundet, og i alle fall ikke i stand til sitte slik at hun kan kommunisere med andre biler eller pne bakdre (om hun sitter der alene).

Edit: Jeg ser det str i artikkelen at det virket som hun var bundet i hendene. Det virker litt mer troverdig, selv om kidnapperne fortsatt tar en stor risiko ved la henne kommunisere fritt med ansiktet til andre biler.

Jeg synes ogs det lyder srt. Hvis vi antager, at kidnapningen er reel, s er der fundet strips og grt tape, sikkert gaffa-tape, p stedet. Strips plejer man at bruge til at binde hnderne, politiet bruger dem ogs som hndjern. Og gaffatapen - den bruger de s til at binde fdderne, mens de brer hende skrigene ud p bagsdet af en bil? Man skulle tro, at den var tnkt til at dkke munden...
Citera
2020-06-15, 19:01
Bannlyst
Citat:
Joda, sier ikke at det er umulig. Men i s fall ekstremt risikabelt av kidnapperne. Nr de fst har planlagt i 6 mneder kidnappe noen, er det rart at de ikke har tenkt p den delen. Uansett - det kan da ikke vre s mange rde BMW x3 i det omrdet p den tiden, s m vel anta at politiet har sjekket alle kameraer i alle retninger i aktuell tidsperiode. Hvis ikke begynner jeg virkelig lure hva de holder p med.

Ja, det finnes jo endel kameraer og bomstasjoner. Men alle bomstasjonee kan man ogs se p maps.google.no, s det gr ann planlegge utifra det.
En varebil uten glassvinduer hadde vrt det ideelle, alts uten sotede vinduet, men bare metall, men varebiler gr jo ikke s fort, hvis det skulle oppst noe. En BMW X3 gr mye bedre enn en VW caddy eller hva som helst. Man kan planlegge i mange mneder, men det finnes altid sm ting som man ikke hadde tenkt p. Kanskje de tenkte at det holdt med sotede vinduer, men ikke tenkte p hva som skjer hvis lyset er sterkt nok. Hvis sollys kommer inn i fronten, s ser man lett den som sitter innenfor et sotet vindu.
Citera
2020-06-15, 19:03
Medlem
Gjr det jo selvsagt mer troverdig at hun har fortalt mannen sin om det samme dag
"Nr Irene kommer hjem denne dagen spr hun mannen sin om han har lest noe om det har skjedd en kidnapping. Ektemannen sier at han ikke har sett noe om det."
Citera
2020-06-15, 19:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av katastrofetanken
Det blir tffe tider for deg hvis det skulle vise seg at TH ikke er skyldig. Makan til karakterdrap. stille sprsml og prve finne ut hva som har skjedd er n ting, dmme han er en helt annen. kalle mannen for psykopat, konemishandler og iskald morder har du faktisk ikke belegg for. Det er faktisk flaut lese det du lirer av deg, du framstr ikke akkurat som smart.

Jeg vet ting som ikke har kommet fram i forumet her, som gjr at jeg ikke har noen problemer med kalle han for psykopat. Men bare alt det som har kommet fram her i forumet, hvis du har lest fra begynnelsen da, gjr at man kan anse TH som en psykopat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in