2020-07-05, 21:11
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag tror det fanns en interirbild dr frn sloraveien. Det var det jag for efter. Kan ha fel dock.

Du fr lgga upp den om du skulle hitta den....
Kan faktisk ikke huske noen offentliggjorte interirbilder fra Sloraveien 4.
Lonnrot, du fr utlove finnerlnn!
Senast redigerad av Vossevangen 2020-07-05 kl. 21:14.
Citera
2020-07-05, 21:15
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettsko72
Det reg.nummret r inte en BMW.
MODELLINFO
Fabrikat. HONDA
Modell. CR-V (IV) 2WD Diesel
Type. 1.6 I-DTEC
rsmodeller. 2014-2015

Jo det r visst en BMW x3, det r p den norska https://regnr.info/ sida
man ska ska och det r ngon med norsk mobil som skal skicka SMS till
2380 fr att f fram nuvarande gare och tidigare gare.

Du har vl skt p svensk sida och det funkar ju inte.
Citera
2020-07-05, 21:18
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Det reg.nummret r inte en BMW.
MODELLINFO
Fabrikat. HONDA
Modell. CR-V (IV) 2WD Diesel
Type. 1.6 I-DTEC
rsmodeller. 2014-2015

Hr r delvis kopia frn
https://regnr.info/

AY235** (**04)

Personbil
Bmw X3 Xdrive20d
Se lignende registreringsnumre
Rdfarget dieseldrevet personbil solgt ny i Norge og frstegangsregistrert i 2014. Skiftet eier sist 12 oktober 2018.
16 juni 2020 (oppdater n)

Status
Frstegangsregistrert 28 januar 2014
Siste eierskifte 12 oktober 2018
Sist EU-godkjent 12 mars 2020
Neste EU-kontroll 30 april 2022
Vraket Nei
Avregistrert Nei

Bokstavene AY tilsier at kjretyet
er frstegangsregistrert ved Moss trafikkstasjon.
Senast redigerad av Theforeigner 2020-07-05 kl. 21:20.
Citera
2020-07-05, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Jeg gr ut fra at det er funnet spor som tyder p kvelning p eller i nrheten av badet oppe, og da m hun i s fall ha blitt dyttet ned trappa.

Man brer ikke et tungt lik ned en trapp, og det er for risikabelt dra liket etter seg ogs.
De har vel spesifikt sagt at slepesporene er p badet i frste etasje ved yttergangsdra, s mener du hun ble kvelt oppe ogs dyttet ned, for s faket slepesporene p badet i frste etasje?
Citera
2020-07-05, 21:24
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Jag tror det hr handlar om frstagngs kriminella som ligger bakom. S har det gtt snett redan frn brjan, med att AEH avled i huset. Mjligen svimmat av i huset och sen avlidit av skadorna i GMs hnder. Man har allts ingen utpressnings mjlighet lngre. Kan inte visa fram bevis p att hon lever.
Min teori r:
Det med telefonen kan tyda p att hon blivit verraskad p vg upp eller ned fr trappan, ftt sig en snyting och bokstavligen flugit ner fr trappan. Kanske till och med ftt ett slag med ett hrt objekt, dr av DNA p vggen in till trappan.
Har ett svagt minne om att polisen hittat DNA p ett objekt. Om ja lst det p FB eller i en mediaartikel kommer jag inte ihg. Kan ngon bekrfta den uppgiften?

Jeg mener ha lest at noen av blodsporene fra TH ble funnet p AEH's gjenstander ogs. nrmere bestemt hennes tfler/innesko, i tillegg til blodspor p badet.

Jeg syns selvflgelig det er interessant hvorfor hans blod skal finnes p hennes innesko, men samtdig s har vi bde opplysninger om at TH ikke hadde noen synlige skader, og i tillegg s er det vanskelig angripe noe som helst blodspor fra TH i hans eget hjem, til og med om det er funnet p AEHs gjenstander.
Citera
2020-07-05, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
REGNR AY235** (**=04)
Bilen blev registret frsta gngen i 2014 i Moss som ligger rakt (ca 30km ) syd om s.
s r dr vittnen sg den rda BMW x3
Denna rda BMW x3 sldes 12 Oktober 2018 (19 dagar innan AEH frsvann)

Ngon som kan f fram garen av bilen ?
Att skicka SMS fr att f fram garen funkar inte fr mig iom jag inte har norsk telefon.
Var snll att anvnda ** om ni postar garnas namn.

Eies av Bj*rn A*ild S*lheim p Nesodden (som ikke er langt fra s)
Citera
2020-07-05, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrtrt
I andre etg, rett utenfor badet, s er det vegg-vegg teppe p gulvet,etter hva jeg vet. S kommer det ganske umiddelbart en flislagt trapp, ganske bratt. denne gr ned i dagligstuen, ogs flislagt, litt mrke brune fliser (terracotta), flekker synes ganske godt p denne type flis. Man m gjennom dagligstuen og ut til entreen, den er ogs flislagt p samme mte, en dr skiller dem. Hvis de ville unng vinduer med noe som helst innsyn, s kan de ha gtt veien om tv-stuen, der er det vegg-vegg teppe. Denne har ogs dr rett inn til entreen. Fra entreen gr det vel en dr direkte inn til garasjen, man trenger ikke g ut ytterdren.
Jeg tenker at kidnapperne kan ha ftt litt hastverk, etter at alarmselskapet var der, det kan g ganske raskt f skiftet/oppgradert et alarmsystem, i tillegg skulle de p hytta. Jeg tenker mest p disse tettskrevne arkene p drlig sprk, de virker s hastig laget...
Er denne dagligstuen p motsatt side av huset (i forhold til hovedinngangen), der man kan se bokhyller gjennom vinduet?
Denne stuen?
Det ser ut til vre en tv-stue el.l. p baksiden av huset. Man kan se bokreoler med bker el.l. her:
(p det bildet som kommer nr denne teksten kommer DET TREDJE ADVENTSLYSET )
https://www.vg.no/spesial/2019/ti-topphemmelige-uker/

Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Nei, trappen som er i entreen gr bare ned til kjeller. Trapp til 2. etasje er lenger inn i huset.
Takk! Vet du om den stuen i 1. etasje der trapp fra 2. etasje kommer ned til 1. etasje er der som jeg spurte Adrtrt om?

Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Trappan r mer n jag vgar svara p. Kan g upp direkt t vnster eller kanske rakt upp rakt fram frn entrn. Det senare knns mer logiskt fr nedgngen till undervningen blir d mer centralt placerad. Kjkkenstuen/ farstu/frstuga (eller vad det skulle kunna bli p svenska) r nog i bursprket dr ja.

Har fr mig jag har sett interirbilder p Th dr denna ev. avbildas.
Takk! Jeg tok feil av hvor trappen fra 2. til 1. etasje er. Se Adrtrts innlegg i verste sitat. (Jeg er usikker p om den samme entreen fortsetter rett frem fra ytterdren og helt til den stuen (?) som er p motsatt side av huset? Kanskje noen her kan gi detaljer om dette?)

Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Tack, du r en guldgruva med alla dina tidningsklipp.

D r det ngra meter mellan trappan och toaletten. Om man som offer kommer p ftterna efter ett snt fall och r jagad, s vljer man vl ytterdrren som flyktvg och inte toaletten? Bara en tanke.

Jag har svrt att se ett scenario dr hon frst faller i trappan och sen blir strypt p toaletten.
Jeg er enig i at det er logisk velge ytterdren som fluktvei. Kanskje det var 2 GM i huset, og den ene sperret ytterdren samtidig som den andre kom etter AE p vei ned trappen fra 2. etasje?
Eller kanskje AE ble s skadet etter det eventuelle fallet i trappen, slik at hun ikke greide g eller lpe?
Jeg tok feil av hvor trappen fra 2. til 1. etasje er. Se Adrtrts innlegg i verste sitat.

Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Opprinnelig postet 27 02 2019.
Adrtrt bekreftet i et annet innlegg at han hadde vrt inne i Sloraveien 4.
Beskrivelsen av planlsningen / hvordan det ser ut inne i huset er alts ikke spekulasjon.
Takk for at du fant informasjon om trappen m.m.!
Citat:
Ursprungligen postat av sjakkmatt
Gi meg litt mer info, s kan jeg tegne plantegning
Se Adrtrts innlegg i verste sitat med mer informasjon om huset.
Senast redigerad av z-z-z 2020-07-05 kl. 21:30.
Citera
2020-07-05, 21:29
Medlem
DNA frn TH avsatt (p ngot/p en plats?) och p ett stt som kan knytas till frsvinnandet av AEH sger en del.
Uppgifter finns frn polis att bostaden r/kan vara? mordplats och att mycket pekar p att AEH inte lever.
TH saknar alibi delar av dagen (timmar?)
Tid och datum fr brottet/mordet r inte helt faststllt.
TH samt vrig familj samarbetar inte tillfredsstllande med polis i utredningen
Turbulent frhllande
Prat frn AEH om skilsmssa (flera r tillbaka i tid)?

Om TH ligger bakom detta s tror jag att han r ensam om mord, planering, bortfrande, men kan ha ftt hjlp med ngot av ngon person som han litar p till 100% - ingen i familjen.
Han skulle aldrig tillta en annan person ansvara fr grningen eller planeringen d han enkom litar p sig sjlv. Han vill inte kunna bli utsatt fr framtida ptryckningar och/eller utpressningssituationer av en medbrottsling. Har han gjort detta har han garanterat, till stor del, varit ensam om det.

Jag misstnker att han kt till arbetet, men lmnat den ganska snart efter att ha visat upp sig infr en del arbetskamrater. Detta i och med att han periodvis saknar alibi.

Om utomstende kidnappare ligger bakom s talar trusselbrevet fr att, det handlar om unga personer med dligt ordfrrd (utlnningar)? samt ett illa planlagt brev som dels r ondigt lngt, dels dligt formulerat.
Brevet kan dock vara skrivet s med anledning av att rikta misstankar mot ett specifikt hll (om TH frfattat det).
Oavsett hur det nu ligger till s finns det en hel del omstndigheter i bostaden, utanfr bostaden, vid Futurum samt i nromrdet som tl att granskas nrmare av utredningen. Det handlar om olika personer, bilar och annat som kan ha med AEH att gra.

Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg fant ikke noe om DNA fra AE p en gjenstand, men biologiske spor fra AE p en gjenstand:

Dette er blant funnene krimteknikerne gjorde i boligen like etter forsvinningen:
DNA fra Tom Hagen ble funnet i huset, avsatt p en mte som angivelig gjr at det kan knyttes til forsvinningen.
Biologiske spor fra Anne-Elisabeth Hagen funnet p en gjenstand som angivelig har betydning for saken.
Sm blodmengder fra Anne-Elisabeth Hagen p stedet. VG har tidligere skrevet at dette er et av flere spor politiet mener kan kaste lys over hva som skjedde.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...k-paagripelsen
Citera
2020-07-05, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Hr r delvis kopia frn

AY235** (**04)

Personbil
Bmw X3 Xdrive20d
Se lignende registreringsnumre
Rdfarget dieseldrevet personbil solgt ny i Norge og frstegangsregistrert i 2014. Skiftet eier sist 12 oktober 2018.
16 juni 2020 (oppdater n)

Status
Frstegangsregistrert 28 januar 2014
Siste eierskifte 12 oktober 2018
Sist EU-godkjent 12 mars 2020
Neste EU-kontroll 30 april 2022
Vraket Nei
Avregistrert Nei

Bokstavene AY tilsier at kjretyet
er frstegangsregistrert ved Moss trafikkstasjon.
Sker jag p regnr.info bara p AY235 fr jag fram en BMW 320i Coupe, inte X3.
Sker jag p samma AY... men med 40 i slutet fr jag fram en Honda CR-V

S vet i f., var du hittat att det ska vara en BMW X3?
Citera
2020-07-05, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Jeg mener ha lest at noen av blodsporene fra TH ble funnet p AEH's gjenstander ogs. nrmere bestemt hennes tfler/innesko, i tillegg til blodspor p badet.

Jeg syns selvflgelig det er interessant hvorfor hans blod skal finnes p hennes innesko, men samtdig s har vi bde opplysninger om at TH ikke hadde noen synlige skader, og i tillegg s er det vanskelig angripe noe som helst blodspor fra TH i hans eget hjem, til og med om det er funnet p AEHs gjenstander.
det er funnet mindre mengder blod fra Tom Hagen p badet. Politiet har ogs funnet mindre mengder blod fra Tom Hagen p drkarmen til ytterdren, som er like ved badet. I tillegg er det gjort funn av DNA fra ham p sandaler tilhrende Anne-Elisabeth. De ble funnet et annet sted i huset.
https://www.nettavisen.no/nyheter/ny...423980411.html
Senast redigerad av z-z-z 2020-07-05 kl. 21:33.
Citera
2020-07-05, 21:33
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
. Politiet har ogs funnet mindre mengder blod fra Tom Hagen p drkarmen til ytterdren, som er like ved badet. I tillegg er det gjort funn av DNA fra ham p sandaler tilhrende Anne-Elisabeth. De ble funnet et annet sted i huset.
https://www.nettavisen.no/nyheter/ny...423980411.html

Ja, det var slik det var, blodspor to steder (p det lille badet og ved ytterdren) og dna-spor p hennes sandaler.
Citera
2020-07-05, 21:36
Medlem
Citat:
Sker jag p regnr.info bara p AY235 fr jag fram en BMW 320i Coupe, inte X3.
Sker jag p samma AY... men med 40 i slutet fr jag fram en Honda CR-V

S vet i f., var du hittat att det ska vara en BMW X3?

Slutter p 04, ikke 40, Det er en en X3, Jeg skrev hvem som eier den litt lenger opp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in