Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2020-07-06, 09:10
  #25
Medlem
Hörde oljud utifrån gården en natt, det var grannen som inte kunde ta sig in genom entrédörren. Jag klev upp ur sängen, gick ner och släppte in. I övrigt har inga situationer uppstått där hjälp kunnat ges.
Citera
2020-07-06, 09:35
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Det var fina gester.

Tog ett tag att kännas ok att berätta om det helt. En hel del verkar göra coronagärningar för att öka sitt varumärke/skapa ett

Jag vill försöka att ge på ett osjälviskt sätt

Finns en doktor som ger mig the creeps med detta. Hans arbetsprofil får otaliga likes o beröm/flört av kvinnor då han rapporterar om sitt viktiga jobb men i profilen har han även en kontaktannons om dejting o lägger upp sociala bilder

Kan ha fel men det ger intryck av att man utnyttjar det på ett kusligt sätt. Jag tycker det säljs in som att han gör det av godhet o de köper det men det känns som sagt inte som den gamla sortens godhet man växte upp med

Välgörenhet i sig i Sverige är förändrat de senaste 20 åren
__________________
Senast redigerad av Cryotainment 2020-07-06 kl. 09:37.
Citera
2020-07-06, 17:28
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cryotainment
Tog ett tag att kännas ok att berätta om det helt. En hel del verkar göra coronagärningar för att öka sitt varumärke/skapa ett

Jag vill försöka att ge på ett osjälviskt sätt

Finns en doktor som ger mig the creeps med detta. Hans arbetsprofil får otaliga likes o beröm/flört av kvinnor då han rapporterar om sitt viktiga jobb men i profilen har han även en kontaktannons om dejting o lägger upp sociala bilder

Kan ha fel men det ger intryck av att man utnyttjar det på ett kusligt sätt. Jag tycker det säljs in som att han gör det av godhet o de köper det men det känns som sagt inte som den gamla sortens godhet man växte upp med

Välgörenhet i sig i Sverige är förändrat de senaste 20 åren

Förstår vad du menar, osjälviska gärningar är de som är fina. Idioter skräpar ner, och hjältar som dig plockar upp efter andra. Läste ganska nyligen om en stackars igelkott som fastnat med huvudet i en plastbehållare från Mcdonalds eller liknande. Den blev dock räddad av en förbipasserande som även passade på att rensa området på skräp.
__________________
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2020-07-06 kl. 18:20.
Citera
2020-07-06, 17:41
  #28
Medlem
Jag åker bil till och från jobbet och betalar därmed både trängselskatt och dyra parkeringsavgifter. Detta för att inte belasta kommunla färdmedel till gagn för de som måste åka kommunalt samt för att inte själv riskera smitta mina nära och mina arbetskamrater. Social distans är ett måste för att få bukt med pandemin.
Citera
2020-07-06, 18:16
  #29
Medlem
Mojokiis avatar
Jag vet inte om det är relevant/räknas men det är nog att fortsätta volontärjobba på Röda korset.

Jag skrev också upp mitt nummer på en lista riktad till äldre som kan tänkas behöva hjälp med att handla mat, men min hjälp efterfrågades aldrig av det.
Citera
2020-07-06, 18:35
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Förstår vad du menar, osjälviska gärningar är de som är fina. Idioter skräpar ner, och hjältar som dig plockar upp efter andra. Läste ganska nyligen om en stackars igelkott som fastnat med huvudet i en plastbehållare från Mcdonalds eller liknande. Den blev dock räddad av en förbipasserande som även passade på att rensa området på skräp.

Gläder mig att höra

Fan vad fint att det hade ett gott slut
Citera
2020-07-06, 18:39
  #31
Medlem
Nyst i armvecket
Citera
2020-07-07, 09:53
  #32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Räddat liv. Är läkare.

Citat:
Ursprungligen postat av Uxxus
Det är väldigt beundransvärt, nobelt skulle jag till och med säga — att riskera sin egen hälsa för att rädda andras, det är något av det ädlaste man kan göra.

Du får ju tyvärr inte uppleva den här pausen från kugghjulen då, men det går att komma åt den ändå — varje ledig stund är en möjlighet till det —, och det sätter saker i perspektiv.

Det är Ducadreams plikt och förbannade skyldighet att hjälpa patienter som drabbats av Corona, om det nu är sant att hon är läkare. Inget nobelt med detta ochh hon är inte en nobel människa. Hon har bra betalt för att göra sitt jobb och hon ska utföra sitt jobb och hålla käften, nu när det är skarpt läge.
__________________
Senast redigerad av Mertillen 2020-07-07 kl. 09:55.
Citera
2020-07-07, 14:18
  #33
Medlem
Uxxuss avatar
Kul att se hur mycket medmänsklighet det finns i samhället, men det måste inte vara begränsat till corona det här utan det kan vara andra grejer. Jag startade den här tråden med att berätta om hur jag hjälpte chilly_c_cane se till så att han kunde behålla sin bil, så man får skriva om vad man vill, så länge det är en medmänsklig akt.
Citera
2020-07-07, 16:18
  #34
Medlem
orrecrists avatar
Frågade några äldre grannar ifall jag skulle handla åt dom. Det ville dom inte. Men antar det är tanken som räknas.
Citera
2020-07-09, 10:40
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uxxus
Kul att se hur mycket medmänsklighet det finns i samhället, men det måste inte vara begränsat till corona det här utan det kan vara andra grejer. Jag startade den här tråden med att berätta om hur jag hjälpte chilly_c_cane se till så att han kunde behålla sin bil, så man får skriva om vad man vill, så länge det är en medmänsklig akt.


Fint av dig o håller helt med. Vi människor måste hjälpa varandra
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in