2020-07-08, 19:42
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud
Ja, det er sant, det er jo en risiko med satse p det ene og det andre.
Undrer p hvilket motiv barna evt skulle ha ved drepe henne. Skilsmisse, TH-Eiendom opplst, barna fr ingen arv?
Jeg tror det er sammensatt, trolig bebreider de mammaen for problemer i ekteskapet langt tilbake. Toppen av kransekaka er at hun vil skilles og kreve halve Kongeriket, s faren m selge seg kraftig ut. Investeringer som bare skulle la formuen og arven vokse til himmelen.

re, status, suksess, mestring, svik er ogs nkkelord som trolig spiller en rolle i motivbildet. Hvis det i tillegg er hold i ryktene om utroskap og alkoholisme, nrmer det seg komplett.

Tillegg:
For TH er det trolig som miste livet og kanskje flelsen av meg eller henne noe han fikk med seg barna p.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-07-08 kl. 19:54.
Citera
2020-07-08, 19:44
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Jeg fler at det er en som str i spissen for uttalelser til media. En av dtrene. Men det kan ogs vre at TH bruker henne som sitt talerr. Vi har f.eks. nr politiet gikk ut i media og sa at de underskte en facebookgruppe som het "leiligheter til leie p Gjvik" og om denne kunne ha noe med forsvinningen gjre. Og da skal alle tra barna via Holden ha sagt "nei, gruppen har selvflgelig ikke noe med forsvinningen gjre".
I et annet tilfelle skal alle tre barna ha sagt at "TH har ikke drept mamma".
Det blir skrevet som at alle barna er enige, men fr mere en flelse av at det er en av dtrene som uttaler seg for alle tre, eller at TH har bedt henne vinkle det slik.
Ser liksom ikke for meg at Holden ringer rundt til alle barna og spr om "er du enig i det og det.."
Og s har vi det lange brevet da.
Varfr trodde polisen att mnniskor frn en facebookgrupp skulle kidnappa henne? Mnniskor som sysslar med att hyra och hyra ut boende, antar jag...
Citera
2020-07-08, 19:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Varfr trodde polisen att mnniskor frn en facebookgrupp skulle kidnappa henne? Mnniskor som sysslar med att hyra och hyra ut boende, antar jag...

Nei nei nei, at politiet mente at AE jaktet etter bolig, og at TH ville drepe henne s hun ikke skulle komme seg unna. Dette var vel noen av de frste hintene vi s fra politiet i media om at de mente at dette var et ekteskapsdrap. De sa det ikke snn direkte, men det l mellom linjene da kan man si.
Politiet sa vel ikke hva gruppen het, men det fant man ut her i forumet.
Senast redigerad av Orderud 2020-07-08 kl. 20:06.
Citera
2020-07-08, 19:59
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Nei nei nei, at de mente at AE jaktet etter bolig, og at TH ville drepe henne s hun ikke skulle komme seg unna.
F'lt!
Citera
2020-07-08, 20:10
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Jeg tror det er sammensatt, trolig bebreider de mammaen for problemer i ekteskapet langt tilbake. Toppen av kransekaka er at hun vil skilles og kreve halve Kongeriket, s faren m selge seg kraftig ut. Investeringer som bare skulle la formuen og arven vokse til himmelen.

re, status, suksess, mestring, svik er ogs nkkelord som trolig spiller en rolle i motivbildet. Hvis det i tillegg er hold i ryktene om utroskap og alkoholisme, nrmer det seg komplett.

Tillegg:
For TH er det trolig som miste livet og kanskje flelsen av meg eller henne noe han fikk med seg barna p.
Hr i Sverige kan man, om man har lite pengar p fickan, frhala en skilsmssa i mnga r. Men det kan man allts inte i Norge?
Citera
2020-07-08, 20:14
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg spurte Minnimus, i tilfelle han/hun hadde lest noen opplysninger tidspunkt for ploggingen

Dette er det eneste jeg finner i avisartikler om THs plogging p iPad:

Klokken 09.08 ankommer Tom Hagen arbeidsplassen Futurum. Iflge VGs opplysninger logger han seg dernest p iPad-en sin og leser e-poster.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...l-i-tidslinjen
Ja hvar den storien som hvar eneste jeg fant noe om det i ogs, mener det hvar mere info rundt ipaden i april mai en det som er n...
Citera
2020-07-08, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Ok, jag trodde att det var bekrftat.

Det r besvrligt nr skribenter fr gissningar att lta som fakta. Jag har dessvrre bara lst en brkdel av vad som frmodligen finns publicerat i fallet. Ibland i stora fall hr p fb s har man lagt in lnksamlingar i trdstarten. Jag tycker att norska tidningar har varit s rriga att jag har haft svrt att hitta bra och lsvrda artiklar.

Ja tnk om ngon kunde lgga in relevanta lnkar i trdstarten?
D slipper man tro och gissa s mycket, med risk att ta fel.
Citera
2020-07-08, 20:23
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

Tillegg:

Motivene du skisserer kan kanskje passe til en forsmdd ektemann, kanskje til og med en
fremadstormende forretningsmann som TH. Men det tilsier ikke at det er noe barna ville
vre med p. Han brer ikke preg av vre noen stakkar som er blitt herset med av
en slags xantippe. Hvis AEH var en skikkelig "heks" kunne jeg forsttt noe i den retningen.
Men beskrivelsen av henne stemmer overhodet ikke med et slikt bilde.

Nei, hadde barna noen rolle i dette, hadde vi hrt noe om det i media. Ingenting som har
sttt i avisene, har indikert noe slikt. Familien har stttet sin far, sant nok, men det tror
jeg de fleste hadde gjort i en slik situasjon.
Citera
2020-07-08, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Kanskje noen har lyst til lage en oversikt over andre fysiske ting og hendelser (som bl.a. tidspunkt for nr fiskerne og bil ble observert, og vitneobservasjon av BMW x3 i s) som ikke er med p Minnimus sin oversikt?

Her er noe:

Arbeidet p Hagens hus ble ferdigstilt 25.10.18.
Nabo Letv*k reiste bort den 25.10.18 (og kom hjem i begynnelsen av november).
25.10.18 : Ekteparet Hagens 49. bryllupsdag.

27.10.18. Stigen l p bakken inntil huset, p baksiden av huset.

31.10.18, p morgenen: Stigen var stilt opp mot balkongen i 2. etasje (p baksiden av huset).
31.10.18: Gangveien (der den ryggende bilen ble fanget p video) pnet pga brytesesongen (den er stengt med bom utenfor brytesesongen, noe som umuliggjr ulovlig bilkjring da)

Et stillas sto ogs utenfor huset. Info om stige og stillas her: (FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Nr brukte postbudet levere post i Sloraveien i den perioden og p forsvinningdagen? Kan postbudet ha observert fremmede biler og fremmede personer og eventuelt andre pfallende eller uvanlige ting? Er postbudet avhrt? Samme sprsml om avisbudet.
Det hadde vrt fint om du la alle bekreftede opplysninger til trdstart. S blir det enklere for "nye" brukere flge trden
Citera
2020-07-08, 20:35
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Nei, hadde barna noen rolle i dette, hadde vi hrt noe om det i media. Ingenting som har sttt i avisene, har indikert noe slikt. Familien har stttet sin far, sant nok, men det tror jeg de fleste hadde gjort i en slik situasjon.
Snt kan ikke indikeres fr det er absolutt, s vi vil neppe f vite noe fr en eventuell pgripelse, vi fr vente og se.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-07-08 kl. 21:21.
Citera
2020-07-08, 20:47
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Snt kan ikke indikeres fr det er absolutt, s vi vil aldri f vite noe fr en eventuell pgripelse. Vi fr vente og se.

Vel, jeg prver huske om det har vrt nevnt noe om familiekonflikter i tillegg til
beskrivelsen av et "turbulent ekteskap", men jeg finner ikke noe mer om det.
Citera
2020-07-08, 21:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Motivene du skisserer kan kanskje passe til en forsmdd ektemann, kanskje til og med en
fremadstormende forretningsmann som TH. Men det tilsier ikke at det er noe barna ville
vre med p. Han brer ikke preg av vre noen stakkar som er blitt herset med av
en slags xantippe. Hvis AEH var en skikkelig "heks" kunne jeg forsttt noe i den retningen.
Men beskrivelsen av henne stemmer overhodet ikke med et slikt bilde.

Nei, hadde barna noen rolle i dette, hadde vi hrt noe om det i media. Ingenting som har
sttt i avisene, har indikert noe slikt. Familien har stttet sin far, sant nok, men det tror
jeg de fleste hadde gjort i en slik situasjon.

Ja, det er noe der...hun beskrives jo som varm, jordnr, omsorgsfull og hyggelig. Ihvertfall iflge Glenn H.H. som snakker om kaker i skapet og kaffe med sirup eller hva det var, og ogs av nabo Letvik.
Ang TH s har vi ingen offentlig beskrivelse, og Letvik sier at han ikke har snakket med TH etter forsvinningen. Det er mye hente mellom linjene. Hvis Letvik hadde trodd at TH var uskyldig, s hadde han vel stttet han. Kan virke som at han vet mye som ikke alle andre vet. Kanskje har han hrt lyder fra vindu som str p gltt, at AE fikk juling i ny og ne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in