2020-07-09, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Et sentralt sprsml for politiet er om den eller de som var p stedet har forskt skjule eller dekke over spor - og i s fall hvorfor?

Jeg tenker at om den eller de GM som var p stedet har forskt skjule eller dekke over spor, s kan rsaken ha vrt at den/de GM forsto at sporene kunne vise at AE ble hardt skadet under angrepet. S GMs tanke bak vaske bort slike spor kan ha vrt at:
- GM trodde at det ville ke GMs sjanser til f lurt TH til tro at AE ble tatt godt vare p av GM
- og at GM trodde at det ville ke GMs sjanser til f lurt TH til tro at AE ville bli sluppet fri av GM
- og at GM trodde at det ville ke GMs sjanser til f lurt TH til betale lsepengene.
Kan vre en mulighet for det. For meg ser det ut som en lang indisierekke som ikke vil holde i retten. Det mtte vre den eneste grunnen, og sikkert et av flere argumenter som kan brukes av Holden. Bevis er det ikke. Helt rlig tror jeg ikke ekte kidnappere hadde giddet vaske vekk blod. Pengene burde ikke kommet tregere inn p konto hvis de skrev hun var skadet.
Senast redigerad av Gubbanoa 2020-07-09 kl. 21:14.
Citera
2020-07-09, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Blodsporene i trappen kan vre gamle og vasket av AEH selv, p badet kan det vre at blodslet er spass omfattende at de prver skjule mengden for ikke TH skal tro hun er drept.
Det er mulig at det var slik.
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbanoa
Jeg ser den, men at det mangler vaskebtte kan vre unaturlig for en som AE. Ikke alle som bruker Swiffer.
Hvis GM vasket p badet for skjule spor for lure TH til tro at AE ikke var hardt skadet eller drept, s er det logisk at GM tok med seg vaskebtten (som ville inneholdt spor fra vaskingen og biologiske spor fra AE).
Citera
2020-07-09, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud
Vr snill...
Du beviser med all tydelighet at du ikke forstr hvordan hypoteser utprves, ei har du heller intellekt til forst hva diskusjonen gr ut p.

Jeg synes du kan starte en egen ekkokammertrd for alle som er enig i THs skyld, s slipper du forstyrre oss som er villige til se p alle sider av saken.
Citera
2020-07-09, 21:17
Medlem
Citat:
Du beviser med all tydelighet at du ikke forstr hvordan hypoteser utprves, ei har du heller intellekt til forst hva diskusjonen gr ut p.

Jeg synes du kan starte en egen ekkokammertrd for alle som er enig i THs skyld, s slipper du forstyrre oss som er villige til se p alle sider av saken.
Det som er interessant her er hva det kommer ut av indisierekken i en eventuell rettssak. Jeg tror han blir varetektsfengslet p nytt, men at de vil slite i en rettssak.
Citera
2020-07-09, 21:18
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Hvis GM vasket p badet for skjule spor for lure TH til tro at AE ikke var hardt skadet eller drept, s er det logisk at GM tok med seg vaskebtten (som ville inneholdt spor fra vaskingen og biologiske spor fra AE).

Skulle ingen liksom legge merke til at den var borte, da?

Fravret av btten indikerer spor som mtte vaskes bort like mye som om den skulle blitt igjen p stedet med (usynlige for det blotte yet) spor i seg.

Den eneste fordelen med fjerne den er kjpe seg tid, og det er et gjennomgangstema med mye av det rare vi ser i denne saken, ting og tang som blir gjort for kjpe seg tid og sende politiet ut p villspor mens de virkelige sporene blir kalde.
Citera
2020-07-09, 21:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Virker litt rart om angivelige kidnappere tok med seg husets btter og lastet de opp i bilen fr de dro.
Hva annet tok de med? Notatbkene? Husnkkelen? Andre ting?

Ja, ikke sant..
Nei, listen blir bare som sagt lengre og lengre.
En slik merkelig ting kan kanskje bortforklares med et eller annet.
Men n er det: manglende notatbker, slettede oppringninger p hans telefon, vaskebtte som er borte, og at han har fornektet skilsmisse samtidig som at politiet har funnet skilsmissepapirer.
De er perioder av arbeidsdagen hans som de ikke kan gjre rede for. Og det er flere av hans forklaringer som ikke henger p greip uten at de vil utdype dette.
Citera
2020-07-09, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Skulle ingen liksom legge merke til at den var borte, da?

Fravret av btten indikerer spor som mtte vaskes bort like mye som om den skulle blitt igjen p stedet med (usynlige for det blotte yet) spor i seg.

Den eneste fordelen med fjerne den er kjpe seg tid, og det er et gjennomgangstema med mye av det rare vi ser i denne saken, ting og tang som blir gjort for kjpe seg tid og sende politiet ut p villspor mens de virkelige sporene blir kalde.
Det kan hende at GM ikke trodde at TH ville legge merke til at en vaskebtte var forsvunnet. GM visste nok heller ikke at GM fjernet den eneste vaskebtten som fantes i huset.

At GM fjernet den eneste vaskebtten som fantes i det huset, kan tyde veldig sterkt p at GM ikke hadde full oversikt over hva som fantes i huset. Hvis TH hadde vrt GM hadde han selvsagt srget for at det var flere vaskebtter i huset slik at politiet slapp stusse p at det ikke fantes en eneste vaskebtte i huset.
Citera
2020-07-09, 21:24
Medlem
Rhingarikis avatar
https://www.abcnyheter.no/nyheter/no...-som-livsbevis

Ny sak p ABC nyheter i kveld.
Citera
2020-07-09, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbanoa
Det som er interessant her er hva det kommer ut av indisierekken i en eventuell rettssak. Jeg tror han blir varetektsfengslet p nytt, men at de vil slite i en rettssak.
Jeg regner med at alle de bevisene vi har blitt kjent med har vrt prvd ut for retten.

Jeg synes det er synd at han ikke ble fengslet s politiet fikk fullfrt den planen de hadde, n sprakk bare saken i offentligheten.

Jeg tar meg i tro at retten slapp fri kong Salomo, der der ville ha fengslet Jrgen hattemaker.
Citera
2020-07-09, 21:26
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud
Det kommer fram det ene etter det andre n. Blod som er vasket bort. Vaskebtte som er borte. I tillegg mangler det samtaler fra hans logg. Kan jo tyde da p at det er affekt? Eller s er dette med manglende vaskebtten en feil som er begtt. Hvis det hadde vrt grundig planlagt, s hadde han kjpt inn en vaskebtte til dette formlet. Ser ihvertfall ikke for meg at kidnappere skulle finne fram vaskebtte og tue. Ser temmelig kjrt ut for TH n.
r vertygad att det r ett drp i affekt. Men, det r vanskligt att komma frbi samtalen p morgonen och sproxskorna..
Citera
2020-07-09, 21:29
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Det kan hende at GM ikke trodde at TH ville legge merke til at en vaskebtte var forsvunnet. GM visste nok heller ikke at GM fjernet den eneste vaskebtten som fantes i huset.

At GM fjernet den eneste vaskebtten som fantes i det huset, kan tyde veldig sterkt p at GM ikke hadde full oversikt over hva som fantes i huset. Hvis TH hadde vrt GM hadde han selvsagt srget for at det var flere vaskebtter i huset slik at politiet slapp stusse p at det ikke fantes en eneste vaskebtte i huset.

Jeg tror rett og slett at GM ikke har kunnet forestille seg i sine villeste fantasier at politiet ville bry seg om, eller finne ut, at en vaskebtte fra huset var borte.

Det er nettopp slike detaljer som feller GM som tror de er s smarte selv og undervurderer politiet.
Citera
2020-07-09, 21:30
Bannlyst
Citat:
Jeg regner med at alle de bevisene vi har blitt kjent med har vrt prvd ut for retten.

Jeg synes det er synd at han ikke ble fengslet s politiet fikk fullfrt den planen de hadde, n sprakk bare saken i offentligheten.

Jeg tar meg i tro at retten slapp fri kong Salomo, der der ville ha fengslet Jrgen hattemaker.

Dette er nok beviser som de har funnet ut av den tiden han satt i varetekt. De sa jo at de hadde funnet beviser som styrker mistanken mot TH. Disse bevisene har jo ikke blitt presentert for retten enda. Men snart ryker han inn igjen, og denne gangen kommer han ikke ut etter en uke.
Senast redigerad av Orderud 2020-07-09 kl. 21:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in