2020-07-15, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Ja det r litet konstigt att han till varje pris verkar vilja ha huset fr sig sjlv!
Kanske han fungerar bst genom att terta sina gamla rutiner.
Han kanske behver std av grannarna ...
Var skulle han ta vgen? Om han flyttar blir det rabalder om han kommer till ny adress!
Folk blir rdda. Hans gamla grannar knner han, det vet ocks hur man tar honom.
En trygghet fr honom att bo kvar, tills vidare ..
Enig analysen. Tror ikke han vil "bli kjent" i et nytt nabolag. Men holde seg til det trygge, som han tross alt kjenner.
Citera
2020-07-15, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Har aldrig ngonsin hrt talas om att en mrdare frskt flytta fram eller tillbaka en ddstidpunkt p det sttet, genom att lta en mobiltelefon falla nedfr en trappa. Det r endast i krim-romaner som ett dylikt scenario hnder.

Mrdare som kommer undan har oftast tur, det handlar inte om att de r smarta.

Har ocks tnkt p att hur smarta GM n r, s r det turen som gr om de klarar sig.
Det finns alltid ofrutsedda hndelser som ingen smart rr p.
Citera
2020-07-15, 01:33
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
kansje han hpte grnnspelukta ville lure dem til tro det ikke kunne hvre andre spor en det han fortalte dem...

Nettopp, jeg tror f.eks sporene i trappa, og andre spor, kan vre forskt vasket bort TO ganger.

TH var ivrig p f politiet hjem til seg med en gang, samtidig ville han at de skulle bli ferdig slik at han kunne f huset tilbake samme kveld, for ikke "vekke mistanke", siden han psto at han og huset var overvket.

S fikk han jo huset tilbake, og har desverre kunnet gjre mye mer i mellomtiden, men forhpentligvis ikke nok til at ikke politiet klarte finne flere spor nr de hadde hjemmel til g grundigere til verks i underskelsene de har gjort siden 28.04.2020.

Jeg tror de mest synlige sporene er fjernet raskt 31.10.2018, s er det blitt gjort mer omfattende forsk p rengjring i tiden etter at huset ble frigitt TH igjen.

Men at det fremdeles ble funnet spor etter bde gjerning og rengjring etter dette.
Citera
2020-07-15, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Det er rett og slett feil at TH har motarbeidet politiet.

Han stilte hjemmet sitt til disposisjon i seks uker etter forsvinningen. Og politiet kunne ogs nr som helst f komme ditt nr de trengte det senere.

Han har ogs mtt opp hos politiet flere ganger og til og med kommet med sine teorier om hvem som kan st bak forbrytelsen.

At han oppfattes som tverr er noe politiet har kommet med etter at de begynte p PR-krigen sin.

Og for vre rlig hvis det var meg som opplevde dette, og jeg fikk en mistanke om at politiet trodde det var meg som var skyldig, hadde jeg ogs blitt tverr.

Du m ogs huske p at det i norsk rett finnes et sterkt vern mot selvinkriminering; TH har rett til forholde seg taus. Og det finnes ogs en begrenset adgang til bruke taushet som bevis for skyld.

Tverr om du var skyldig eller tverr om du var uskyldig eller alltid tverr?
Citera
2020-07-15, 01:45
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Nettopp, jeg tror f.eks sporene i trappa, og andre spor, kan vre forskt vasket bort TO ganger.

TH var ivrig p f politiet hjem til seg med en gang, samtidig ville han at de skulle bli ferdig slik at han kunne f huset tilbake samme kveld, for ikke "vekke mistanke", siden han psto at han og huset var overvket.

S fikk han jo huset tilbake, og har desverre kunnet gjre mye mer i mellomtiden, men forhpentligvis ikke nok til at ikke politiet klarte finne flere spor nr de hadde hjemmel til g grundigere til verks i underskelsene de har gjort siden 28.04.2020.

Jeg tror de mest synlige sporene er fjernet raskt 31.10.2018, s er det blitt gjort mer omfattende forsk p rengjring i tiden etter at huset ble frigitt TH igjen.

Men at det fremdeles ble funnet spor etter bde gjerning og rengjring etter dette.
ja det hjelper jo ikke med god vask og kraftige vaskemidler om underlaget ikke tler det eventuelt att det forlengst har trekt seg gjennom matrialer som strie, som det blir sakt hvar i trappa, lister, bde golv og taklister er jo fine sjulesteder og ikke minst s er jo blod hvrtfall noe som kan sprute langt i ekstreme tilfeller, sm blod drper er jo ikke lette se om det er steder en ikke forventer finne det, der har faktisk politiet et par fordeler med att dem ikke hvet hvor det kan forventes hvre for exempel blod fr dem har klarlakt hele stedet s vanskelig for en gjerningsmann sikre seg att alt er rengjort godt nok...
Citera
2020-07-15, 01:52
Medlem
Niffys avatar
Citat:
ja det hjelper jo ikke med god vask og kraftige vaskemidler om underlaget ikke tler det eventuelt att det forlengst har trekt seg gjennom matrialer som strie, som det blir sakt hvar i trappa, lister, bde golv og taklister er jo fine sjulesteder og ikke minst s er jo blod hvrtfall noe som kan sprute langt i ekstreme tilfeller, sm blod drper er jo ikke lette se om det er steder en ikke forventer finne det, der har faktisk politiet et par fordeler med att dem ikke hvet hvor det kan forventes hvre for exempel blod fr dem har klarlakt hele stedet s vanskelig for en gjerningsmann sikre seg att alt er rengjort godt nok...

Jepp, jeg tviler f.eks p at TH ville giddet bytte ut f.eks gulvlistene, eller listene i trappa hvis den var utformet slik at den hadde lister, eller ville byttet ut trappetrinn hvis noe kunne havnet p baksiden av dem, og s videre, og s videre...

*Noen* har ikke tenkt p alt, ikke politiet heller, men jeg setter en tier p at politiet har tenkt p MER enn GM, i alle tilfeller, med deres samlede kompetanse og bistand fra utenlandske styrker med mer erfaring med sporsikring nr det kommer til alvorlige hendelser og eventuelle drapssaker.
Citera
2020-07-15, 01:57
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Jepp, jeg tviler f.eks p at TH ville giddet bytte ut f.eks gulvlistene, eller listene i trappa hvis den var utformet slik at den hadde lister, eller ville byttet ut trappetrinn hvis noe kunne havnet p baksiden av dem, og s videre, og s videre...

*Noen* har ikke tenkt p alt, ikke politiet heller, men jeg setter en tier p at politiet har tenkt p MER enn GM, i alle tilfeller, med deres samlede kompetanse og bistand fra utenlandske styrker med mer erfaring med drapssaker.
p meg virker det som att visse folk i denne saken mener att det dem sier skall bli tatt veldig p alvor, det er trosalt en bit av planen att ord skall redde GM der alibi og flax ikke str han bi...
Senast redigerad av Notteliten 2020-07-15 kl. 02:04.
Citera
2020-07-15, 02:07
Medlem
Niffys avatar
Citat:
p meg virker det som att visse folk i denne saken mener att det dem sier skall bli tatt veldig p alvor, det er trosalt det en bit av planen att ord skall redde GM der alibi og flax ikke str han bi...

Jeg tror stikkordene for det du snakker om her er status og posisjon, *noen* tror at status og posisjon og helt andre ting enn faktiske omstendigheter skal vre medvirkende til pvirke oppfatning om TH's skyld eller uskyld.

Det er det mange har prvd hinte om i denne saken, hva kommer all denne kontroversen av?

Er bde hans stttespillere, og motstandere, pvirket av det at han faktisk er "rik"?

Hans finansielle tilstand spiller jo helt klart en rolle i alle hypoteser, ikke minst den han fremmer selv, men s er det jo noe med det som man allikevel ikke fr helt til stemme, valget av offer og fremgangsmte, og ikke minst etterspill, hinter om mer personlige motiv, enn at man bare kan skylde p rikdom og noen som vil HAN vondt.

Alt tyder p at det var AEH som var det mente offeret, ikke TH og hans rikdom.
Citera
2020-07-15, 02:22
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Jeg tror stikkordene for det du snakker om her er status og posisjon, *noen* tror at status og posisjon og helt andre ting enn faktiske omstendigheter skal vre medvirkende til pvirke oppfatning om TH's skyld eller uskyld.

Det er det mange har prvd hinte om i denne saken, hva kommer all denne kontroversen av?

Er bde hans stttespillere, og motstandere, pvirket av det at han faktisk er "rik"?

Hans finansielle tilstand spiller jo helt klart en rolle i alle hypoteser, ikke minst den han fremmer selv, men s er det jo noe med det som man allikevel ikke fr helt til stemme, valget av offer og fremgangsmte, og ikke minst etterspill, hinter om mer personlige motiv, enn at man bare kan skylde p rikdom og noen som vil HAN vondt.
Alt tyder p at det var AEH som var det mente offeret, ikke TH og hans rikdom.

har hvrt inne p det noen ganger jeg ogs, langt fra ndvendig att penger er det viktigste her...
en del av dette blir bare rart for hadde han flt seg forfulgt hvorfor ikke f igang alarmen igjenn, nei hadde jeg flt noen fulgte etter meg s hadde jeg satt opp flere kameraer p dagen og sikra alarmsystemet s jeg hvar garantert at det virka p alle mter...
det er ogs AEH som er offeret enda, sjl om det til tider kan virke som noe anna...
konomi er bare en stor faktor om det hadde hvrt kidnapping...
Citera
2020-07-15, 02:22
Medlem
Citat:

TH fikk flytte tilbake til Sloraveien 4 like fr jul i 2018. Etter at boligen var vasket ned.

Lurer p hvem som vasket? Leide de inn et firma og lot de vaske fritt. Eller ga politiet meget spesifikke detaljer om hvor og hvordan det skulle vaskes?

Det er sannsynlig at biologiske spor fra AEH i trappelpet, mest sannsynlig blod, ble oppdaget under de frste stedsunderskelsene.

S, hva om det svidt var vasket da politiet underskte frste gang. Og at trappelpet ikke ble vasket, eller ikke ble grundig vasket, fr TH flyttet inn igjen i desember 2018.

Jeg tror jo at politiet ville ha fulgt opp om det hadde vrt vasket i trappelpet eller ikke. Ved senere underskelser.
Citera
2020-07-15, 02:25
Medlem
Citat:
Ikke bare med tiden, hvorfor er det s forbanna viktig for han bo i huset i det hele tatt?

Han ville jo helst ha tilbake huset samme dagen til og med, ville ha politiet inn fortest mulig, for syns skyld, men etter det s har han bare vrt interessert i f de fortest mulig ut igjen, etter at de hadde sett det han ville at de skulle se.

Jammen det er jo fordi han er halvt synsk, og viste at politiet kom til bruke det siste ret til prve bevise at han har begtt drap, og n for en stund siden ble forbanna p dem pga det og derfor har jo en viss grunn for vre motvillig.

Ref en annen bruker her...
Citera
2020-07-15, 02:29
Medlem
Citat:

Ja, det var frste streken i regninga det, at han ikke fikk flytte tilbake til Sloraveien den dagen AEH forsvant.

Han var jo ikke blitt ferdig med vaskinga etter drapet. M ha vrt nervepirrende og stressende for han. Frykten for hva politiets teknikere fant under stedsunderskelsene.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in