2020-07-23, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
ABC nyheter 26.06.2020

"Kripos kaller inn nytt i vitne i Hagen-saken"

"Jeg ble lettet da de kontaktet meg. Jeg vet jo hva jeg har sett, og jeg hadde ikke sttt frem med dette dersom jeg ikke var helt sikker p hva jeg s, sier hun"

For alt vi vet s jobber politiet med hypotesen om at AEH er i livet - sted er staget
Tror du har ftt poenget ditt frem. N driver du bare med spamming.
Du evner heller ikke svare p enkle ting; som det jeg etterspurte ang din 100% utelukkelse av TH som noe som helst involvert part i forsvinningen. (Satte det litt mer p spissen n.)
Synes du dal g tilbake i tenkeboksen og utelukke TT fullstendig i saken, da kan du komme tilbake og sprre hva folk synes om hypotesen din. Du har etterspurt synspunkter, og str strippet tilbake. P tide se p noe nytt kanskje?
Citera
2020-07-23, 20:18
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
Tror du har ftt poenget ditt frem. N driver du bare med spamming.
Du evner heller ikke svare p enkle ting; som det jeg etterspurte ang din 100% utelukkelse av TH som noe som helst involvert part i forsvinningen. (Satte det litt mer p spissen n.)
Synes du dal g tilbake i tenkeboksen og utelukke TT fullstendig i saken, da kan du komme tilbake og sprre hva folk synes om hypotesen din. Du har etterspurt synspunkter, og str strippet tilbake. P tide se p noe nytt kanskje?
s skummelt - be meg om holde meg unna til jeg har skiftet mening..

Jeg er ikke pliktig til svare p noen sprsml p dette forumet
At noen mener TH er skyldig blir helt opp til dem

Jeg har forskt lage teorier angende at TH utfrte handlingen selv. Men - retten mente faktisk at TH hadde alibi - tiden gr..

Teorien angende AEH's flukt er meget gjennomtenkt - baserer seg p all kritisk informasjon om saken
Citera
2020-07-23, 20:22
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:

Jeg har forskt lage teorier angende at TH utfrte handlingen selv. Men - retten mente faktisk at TH hadde alibi - tiden gr..

Teorien angende AEH's flukt er meget gjennomtenkt - baserer seg p all kritisk informasjon om saken

kek
Citera
2020-07-23, 20:34
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Hmm. Du menar att th haft ett alarm p tfn som pmint honom varje heltimme eller fem ver? Verkar ju lite rubbat... Han kanske hade ett gkur p kontoret, som han frlitade sig p...? :-). Eller en kyrkklocka i byn vars timslag han kan hra?

Det r lite extra pikant att han missar sitt eget magiska klockslag nr han r ute o gr d o nr fram till p-huset frst tio minuter efter ideal tid. Och att AE rkar ha samma favoritminut p heltimmen.

Stageing av hettemannen r frsts mjligt. Srkilt om han liknar telefonmannen... Men det r helt vettlst som id. Vad man skulle kunna kalla en smoking gun... :-). Fattigmansatrapp nr fingerade kidnappningsfordon r en praktisk omjlighet?

Nnting r mystiskt med 06-minuten, ja. Nt frbiseende. Nn planerad spontanitet. Kanske en uttrttad hjrnas frsk att lita till alarm som pminnelse fr att inte tappa trden? Trtt efter en vaken natt? Ja, kanske.
TH er gammel skytelper og absolutt vant til stoppeklokke og rundetider.

Det kan vre s enkelt at 0906 var et startskudd for alt som skjer etter at AE er drept.

Timere settes p 60 min, 1106 er litt forsinket, kanskje fordi det ble mer sl enn ventet i huset for Hettemannen, men 1118 og 1306 henter igjen tidsskjema til Det perfekte drap.
Citera
2020-07-23, 20:36
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
kek
Godt poeng! Slve-slayer
Citera
2020-07-23, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArizonaDale
Jeg tror du misforstr litt. Med konstruert historie, s mener jeg trusselbrevet, at de ikke trodde p denne historien.
Ingen observasjoner av bilen i Lrenskog sier du, bare i s. Og politiet fant heller ikke bilen gjenn p kamera p en snn mte at det skulle tilsi at den hadde vrt p Lrenskog, ergo kan ikke denne bilen ha vrt brukt til hente ut Anne. Det m ha vrt noen andre.
Politiet vet at Anne ble drept i Sloraveien. De har funnet spor av at hun er drept, og at ddsrsaken er kvelning. Og bevisene er sterkere enn at dette er noe som dem bare gr rundt "synser" eller "tror".
At de gikk ut med saken i januar 2019, tyder p at de allerede den gang hadde skiftet hypotese fra kidnapping med pengemotiv, til drap utfrt av TH eller p bestilling av han. Hvis de hadde trodd p historien om kidnapping og at Anne kunne bli drept hvis politiet fikk vite, s hadde de jo ikke gtt ut i media med saken, eller tatt hull p isen og begynt lete etter henne der.
Det vitnet sa at hun frte logg, og at hun dermed flte seg sikker p at det var denne dagen, men jeg finner ikke noe om at hun skal ha vrt s oppskaket at arbeidsgiveren frte logg om dette.
Hvis det hadde vrt mer reelt, s hadde hun jo kontaktet politiet. Tror vi kan legge dette BMW-tipset til side en gang for alle. Dette BMW-tipset er noe Holden har klart f ut av politiet, og som han har brukt for sette politiet i et annet lys, nemlig som udugellige, og med tunnelsyn, at de hadde bestemt seg for at TH var morderen. Men det er jo trossalt det som er Holdens jobb da, svekke politiets troverdighet.

Du tar mye feil her.

1. Det kunne jo ha vrt AEH i bilen p s, fordi om denne bilen aldri var i Lrenskog. Det er fult mulig bytte kjrety mellom Sloravegen og s

2. Hvordan kan politiet ha "bevis" for at hun er kvalt til dde i boligen?? De har jo ingen lik.

3. JO, hu fikk det loggfrt hos arb.giver da hu kom tilbake p jobben, etter ha vrt ute p dette oppdraget, da hu gjorde observasjonen. Hu snakket med arb.giver med en gang om dette, fordi hu mente det var s spesielt. Hu rdfrte seg ogs med sin ektemann da hu kom hjem den dagen. De fulgte med i nyhetene om det hadde skjedd en kidnapping eller noe kriminelt i s den dagen. Men det kom aldri noe i nyhetene, fordi politiet hadde lagt lokk p saken. S derfor kontaktet hun ikke politiet. Og jo, hu var oppskaket. Foreslr at du ser episoden p sted Norge i reprise, fr du angriper meg med dette tullet. Forhold deg til fakta, fordi om du ikke liker BMW sporet.
Citera
2020-07-23, 21:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Du tar mye feil her.

1. Det kunne jo ha vrt AEH i bilen p s, fordi om denne bilen aldri var i Lrenskog. Det er fult mulig bytte kjrety mellom Sloravegen og s

2. Hvordan kan politiet ha "bevis" for at hun er kvalt til dde i boligen?? De har jo ingen lik.

3. JO, hu fikk det loggfrt hos arb.giver da hu kom tilbake p jobben, etter ha vrt ute p dette oppdraget, da hu gjorde observasjonen. Hu snakket med arb.giver med en gang om dette, fordi hu mente det var s spesielt. Hu rdfrte seg ogs med sin ektemann da hu kom hjem den dagen. De fulgte med i nyhetene om det hadde skjedd en kidnapping eller noe kriminelt i s den dagen. Men det kom aldri noe i nyhetene, fordi politiet hadde lagt lokk p saken. S derfor kontaktet hun ikke politiet. Og jo, hu var oppskaket. Foreslr at du ser episoden p sted Norge i reprise, fr du angriper meg med dette tullet. Forhold deg til fakta, fordi om du ikke liker BMW sporet.

1# Du skjnner vel at man ikke benytter et kjrety som det finnes veldig f av, nemlig en rd BMW.
Hvis noen hadde sett et slikt bytte, s ville det jo vrt en enkel sak finne gjenn bilen. Dette er en farge som ikke er standard, og tyder p at bilen er importert fra f.eks Tyskland eller Polen. Disse X3 leveres normalt i sort, hvit eller gr.
Det blir som med en gul Porche Cayenne, det er simpelthen en bil man ikke kan bruke til noe slikt, da det finnes veldig f av den i Norge. Den ville blitt gjenkjent med en gang.

2# De trenger ikke noe lik for sl dette fast. De trenger bare spor som tyder p at hun ble kvalt til dde. Blir som at hvis man finner 3 liter blod utover gulvet, s kan man sl fast at personen er dd.
Hvis du er kritisk til politiets spor, s m du nesten ta det med Brske, og ikke med meg.

3# Jeg har ikke sagt at hun ikke fikk det loggfrt hos arbeidgiver, men at jeg ikke har lest noe om det.
Du m vel skjnne at hvis det hadde vrt mulighet for at Anne satt i den bilen, s hadde politiet gtt ut i media med saken?
Politiet har gtt ut med: mennene utenfor Futurum, den ryggende bilen, fiskerne, bilen som sto p en parkeringsplass i ukesvis men plutselig ble borte, og mannen som gikk rundt omkring i Fjellhamar bla. forbi Festplassen.
Du m da skjnne at de har gode grunner til ikke sende ut noen etterlysning av bilen?

Anne er drept, og det er Tom som str bak, s enkelt er det.
Senast redigerad av ArizonaDale 2020-07-23 kl. 21:22.
Citera
2020-07-23, 21:10
Medlem
Citat:

Men du evner alts ikke utelukke TH som bakman, og faktisk nekter svare p det. Selv om jeg gr med p premisset at han har vanntett alibi.
Det er et indisie p at teorien ikke er noe spesielt gjennomtenkt.
Jeg forteller deg ikke hva du skal og ikke skal gjre. Det var et tips om forbedre/angripe teorien din, noe som du selv har etterspurt. Utallige ganger!
Men vil du ikke svare p et enkelt sprsml, s skal jeg ikke plage teorien din og samtidig hjelpe deg med spamme ned trden.
Citera
2020-07-23, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArizonaDale
1# Du skjnner vel at man ikke benytter et kjrety som det finnes veldig f av, nemlig en rd BMW.
Hvis noen hadde sett et slikt bytte, s ville det jo vrt en enkel sak finne gjenn bilen. Dette er en farge som ikke er standard, og tyder p at bilen er importert fra f.eks Tyskland eller Polen. Disse X3 leveres normalt i sort, hvit eller gr.
Det blir som med en gul Porche Cayenne, det er simpelthen en bil man ikke kan bruke til noe slikt, da det finnes veldig f av den i Norge. Den ville blitt gjenkjent med en gang.

2# De trenger ikke noe lik for sl dette fast. De trenger bare spor som tyder p at hun ble kvalt til dde. Blir som at hvis man finner 3 liter blod utover gulvet, s kan man sl fast at personen er dd.
Hvis du er kritisk til politiets spor, s m du nesten ta det med Brske, og ikke med meg.

3# Jeg har ikke sagt at hun ikke fik det loggfrt hos arbeidgiver, men at jeg ikke har lest noe om det.
Du m vel skjnne at hvis det hadde vrt mulighet for at Anne satt i den bilen, s hadde politiet gtt ut i media med saken?
Politiet har gtt ut med: mennene utenfor Futurum, den ryggende bilen, fiskerne, bilen som sto p en parkeringsplass i ukesvis men plutselig ble borte, og mannen som gikk rundt omkring i Fjellhamar bla. forbi Festplassen.
Du m da skjnne at de har gode grunner til ikke sende ut noen etterlysning av bilen?

Anne er drept, og det er Tom som str bak, s enkelt er det.

Hu er drept og TH str bak, der er vi enige Men det betyr ikke at hu ndvendigvis ble drept p bopel. Hu kunne bli frakta bort, s drept. Mest trolig er heller ikke TH drapsmannen, men han har medhjelpere. Mye som er vanskelig forst med denne saken. Vitnene ser troverdige ut, det samme sier tidligere Kripos etterforsker, Asbjrn Hansen. Det er for meg ulogisk at politiet skyver bort dette, uten vite hvem, eller hva dette var. Om ikke annet, for avkrefte.
Citera
2020-07-23, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Flere ting ved disse anropene gjr de spesielle, og neppe tilfeldige:
Antallet, 8 bekymringstelefoner til kona som bor 10 min unna TH p jobb. Han er selvstendig og kan dra hjem og sjekke nr som helst.

1. De to frste, 1006 og 1007 ble slettet.

2. Tre ganger ble det gjort doble anrop

3. To av disse doble anropene startet samme minutt etter timen - 06

4. Det tredje 1113 og 1114 var trolig 7 min forsinket - Hettemannen?

5. To anrop samme minutt etter timen - 18.

Det er hevet over enhver tvil at TH har regien i dette plottet, han har styringen som han alltid har hatt.

Nr politiet tar over styringen, blir TH perpleks fordi det ikke var noe han ventet.

TH drepte trolig AE kl. 09 fr han dro p jobb.

Kan TH`s klokke ha vrt synkronisert med klokka p kameraet p Futurum som ganske s sikkert har vist feil tidspunkt.
Citera
2020-07-23, 21:23
Medlem
Citat:

Tilbake fra ferie, men har fulgt litt med sporadisk p det som skrives.
Frst ifht din teori, hvorfor tenker du ikke bare at AE kunne ha skrevet et selvmordsbrev og bare forsvunnet/dratt til det skjulestedet du mener hun er p? For eks "jeg kommer til ta livet mitt p et sted ingen klarer finne meg, og kommer aldri til bli funnet osv osv". Med hjelp av sine barn evt hvis du mener de skulle hjelpe henne flykte? En tanke mindre spektakulrt. Forstr det slik at du mener det som sannsynlig at hun hadde behov for flykte fra noe.

Men til noe som er litt mer interessant ifht tanker jeg selv har om saken.
Hvem mener du den hettemannen som gr p Lrenskog ca kl 10-11 kan vre? I din teori? Snnen?
Senast redigerad av Hunterrr 2020-07-23 kl. 21:27.
Citera
2020-07-23, 21:29
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enneagram
Off Topic Lonnrot, men elsker dine betraktninger og kommentarer!

Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
TH er gammel skytelper og absolutt vant til stoppeklokke og rundetider.

Det kan vre s enkelt at 0906 var et startskudd for alt som skjer etter at AE er drept.

Timere settes p 60 min, 1106 er litt forsinket, kanskje fordi det ble mer sl enn ventet i huset for Hettemannen, men 1118 og 1306 henter igjen tidsskjema til Det perfekte drap.

Oj, jag fick med enneagrams citat... Tack enneagram.

Ja du hasselsnoken, tveksam om det giftet verkligen biter. Han har nn ggklocka med sig d i fickan som han brukar anvnda fr en engelsk mil? Som bara gr att stlla p 60 min. blankt? Eller en norsk mil? Eller 5.000 m.?

Det dr med skridskokandet o stoppur har nt fr sig, det kan jag hlla med om, han har vl klockat tiderna tidigare, och repeterat det hela vid ngra tillfllen. S att han vet att tiderna sitter. Nr han gr behver han inte tvivla p att han hinner inom utsatt tid. Och han avstter timmar, det r kanske frinstllt, fr att inte glmma tiden i ngt dynamiskt samtal med ngon p jobbet. Och sen har han vl en diskret alarmsignal. I bergakungens sal. Med vibrato... Som mest knns i fickan. Och signal efter halvtid? Som sistavarvsbjllran p Bislett? Och sen glmmer han bort att timern kommer att reflektera verklighetens tidmtning, fr livet r en drm.

Tur o retur Sloraveien blir 5.000 m. hinder p is p Bislett eller i Hamarhallen.

Ja kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in