2020-08-03, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Sandemose,

Ser du virkelig ikke at dette er et innlegg fra en annen bruker p VG Debatt, og ikke z-z-z sitt innlegg?

Eller er du bare ikke s nye med detaljene? Riktignok er det en uting at enkelte brukere stadig vekk poster tekst uten tydelig referanse og dato, slik at teksten fremstr som deres egne ord.
Jeg skrev jo tydelig Fra Vgd: fr sitatet, og limte inn en link under sitatet.

Det er mange gullkorn p Vgd.
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-03 kl. 17:50.
Citera
2020-08-03, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg skrev jo tydelig Fra Vgd: fr sitatet, og limte inn en link under sitatet.

Ja, rart at Sandemose ikke greide fange opp det : )
Citera
2020-08-03, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Nei, kontoutskrifter og regnskap makuleres etter 10 r

Tror du TH makulerer noe som helst? Jeg tror han tar vare p alt.
Citera
2020-08-03, 17:52
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Politiets mediestrategi, er svaret, tror jeg.

Enig med deg i at det er mye som tyder p at TH har avsatt Sprox-avtrykkene. Politiet sier det ikke rett ut. Men det gr an lese mellom linjene, som du sier.

TH oppfatter nok hva politiet mener med disse uttalelsene. TH vet hvor han har trkket rundt om i huset, med eller uten Sprox-sko.

Vet ikke hvor det er fliser og hvor det er tepper da. Mener det har vrt skrevet at trappen var flisebelagt, med teppe opp. Kan vre jeg husker feil.

Jeg tror ogs dette er en del av politiets mediestrategi.

Nr det gjelder avtrykkene ... At det er trkket p bde fliser og tepper betyr kanskje at fluktveien er via stuen i frste etasje og ut dra til hagen?

Eller sprox-mannen kan ha vrt i andre etasje, men spor viser seg vre vasket vekk? Feks. i trappen hvor det er teppegulv?

Litt mistenkelig om politiet har funnet sprox-merker i andre etasje og frste etasje, men ikke i trappen ...?

Jeg tror det neste vi fr vite er at politiet har en formening om hvem som har kjpt skoene.
Citera
2020-08-03, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ja, rart at Sandemose ikke greide fange opp det : )
Jeg tror at Sandemose selvflgelig fanget opp det, og jeg forsto det slik at Sandemose var enig i det som sto i det sitatet som jeg hadde funnet p Vgd

Det forundrer meg ikke hvis det etter hvert kommer frem at GM har plantet en kvittering i Slorav.4, fra et kontantkjp av Sprox-sko p Sparkjp.
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-03 kl. 18:11.
Citera
2020-08-03, 18:09
Medlem
Citat:
Nei. De ligger ikke p nett. Ikke s langt jeg vet.

Men alle dokumenter som er lest opp eller referert til i pen rett, skal vre offentlig tilgjengelig informasjon. Journalister pleier skaffe informasjon direkte fra retten.

S langt jeg vet, er det fritt frem for hvem som helst henvende seg til retten og be om f innsyn i dokumenter som er offentlige.

Det er alts ikke politiet som har lekket denne infoen til mediene.

Tror det bare er medier som har medlemskap i norsk redaktrforening som fr ut rettsreferater.
Citera
2020-08-03, 18:27
Medlem
Citat:
Det forundrer meg ikke hvis det etter hvert kommer frem at GM har plantet en kvittering i Slorav.4, fra et kontantkjp av Sprox-sko p Sparkjp.

Er det noe som ikke er plantet?
Citera
2020-08-03, 18:28
Medlem
Citat:
I dag har politiet mye bedre muligheter til sikre spor og beviser. Det gr ikke an sammenligne de gamle sakene med drapet p AEH.

De aller fleste drap i Norge blir oppklarte n for tiden. Fordi dagens teknologi med sikring av elektroniske spor og DNA gir politiet mye bedre muligheter for oppklare all slags kriminalitet.

Det er meningslst kritisere dagens politi for tidligere tiders feil og mangler.

Teknologien utvikler seg, ingen er vel uenig i det. Min kritikk gikk p politiets og medias evne til lre av de feil som ble begtt. La meg ta et eksempel: Politietetterforsker Rachlev fortalte om hvordan norsk politi reagerte med indignasjon, da en islandsk ekspert var vitne i Thomas Quck-saken. Vitnet ble forskt latterliggjort av norske "eksperter". Den islandske eksperten kunne vise til solid forskning p sitt fagomrde. Forskningen hadde (selvflgelig) ikke de norske "ekspertene" hrt om. Det var ogs veldig prestisjefylt med mange tilstelser. Dette har muligens endret seg, men jeg er i tvil. Unge aspiranter blir sendt ut sammen med garvede politibetjenter. Noe er positiv lring, negativ lring kan for eksempel vre en tpelig og utdatert macho-kultur.
Media har heller ikke lrt av tidligere feil. Kan du komme med eksempler p at media har vrt kritiske til politiet? Det er heller ikke lett finne politifolk som str pent fram med kritikk mot etterforskningen. Lista ligger svrt hyt for offentlig kritisere en kollega. De finnes, men da er det gjerne folk som har sluttet i politiet, som for eksempel Lier-Horst, Abrahamsen osv.
Senast redigerad av Iditarod 2020-08-03 kl. 18:32.
Citera
2020-08-03, 18:46
Medlem
Citat:
Jeg var ikke klar over disse ddsfallene. Interessant ja.

De tror det kan vre en mann som forsvant i 1998, eller muligens en annen mann som forsvant enda tidligere.

Men klrne var ikke gtt i fullstendig opplsning.

Holden er en innsj. Kanskje forholdene i ferskvann, med is p vinteren, bevarer levninger bedre enn i fjorder og i sjen.

Politiet tror levningene har ligget der lenge, kanskje bevart i mudderet p bunnen av innsjen.

Politiet kobler funnet til to uoppklarte saker ved innsjen.

Teorien er at dette er en mann som forsvant i enten 1981 eller i 1998

Teorien vi jobber ut fra, er at levningene har ligget begravd i mudderet p bunnen av innsjen og at det har flytt opp da innsjen ble tappet ned. Vi har ikke noen annen god forklaring.

Det er i s fall svrt spesielt, iflge etterforskningslederen.

Jeg har ikke vrt borti saker der vi har funnet levninger s lenge etter. Dette er veldig sjelden. Normalt gr lik i opplsning i vann, og hvis de flyter opp kan levninger bli spist av rovdyr
, forklarer Gundersen.

https://www.nrk.no/trondelag/levning...mle-1.15109704
Citera
2020-08-03, 19:18
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Du har veldig gode poeng, og jeg er spent p den nye teorien din :-)
Jeg skal ikke poste den her enda, men lsningen er veldig enkel

Flere hint
Glem Rd BMW X3, telefomannen og fiskerne ved vannet
Senast redigerad av Legokatt 2020-08-03 kl. 19:24.
Citera
2020-08-03, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Jeg skal ikke poste den her enda, men lsningen er veldig enkel

Flere hint
Glem Rd BMW X3, telefomannen og fiskerne ved vannet
Takk for hint :-)
Er hettemannen involvert da?
Hettemannen spaserer til Sloraveien der noen p forhnd har parkert en bil. Hettemannen og AE (i forkledning) kjrer sammen til togstasjonen. AE reiser langt av grde med toget. Hettemannen parkerer bilen og dukker opp gende p videoovervkningskameraet p vei tilbake mot ishallen.

Edit: Hettemannen hadde greid lage to anrop "fra THs mobil" uten at det var fra THs mobil. Dette var signalet fra Hettemannen om at han straks kom og at AE mtte gjre seg klar til reise. AE la mobilen sin p det lille bordet kl 10.07.
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-03 kl. 19:44.
Citera
2020-08-03, 19:44
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Takk for hint :-)
Er hettemannen involvert da?
Hettemannen spaserer til Sloraveien der noen p forhnd har parkert en bil. Hettemannen og AE (i forkledning) kjrer sammen til togstasjonen. AE reiser langt av grde med toget. Hettemannen parkerer bilen og dukker opp gende p videoovervkningskameraet p vei tilbake mot ishallen.

Edit: Hettemannen hadde greid lage to anrop "fra THs mobil" uten at det var fra THs mobil. Dette var signalet fra Hettemannen om at han straks kom og at AE mtte gjre seg klar til reise. AE la mobilen sin p det lille bordet kl 10.07.
Feil
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in