• 3125
  • 3525
  • 3575
  • 3624
  • 3625
  • 3626
  • 3675
  • 3725
  • 4125
2020-08-03, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Feil
Ok Ikke i nærheten en gang?
Citera
2020-08-03, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Politiet tror levningene har ligget der lenge, kanskje bevart i mudderet på bunnen av innsjøen.

Politiet kobler funnet til to uoppklarte saker ved innsjøen.

– Teorien er at dette er en mann som forsvant i enten 1981 eller i 1998

– Teorien vi jobber ut fra, er at levningene har ligget begravd i mudderet på bunnen av innsjøen og at det har flytt opp da innsjøen ble tappet ned. Vi har ikke noen annen god forklaring.

Det er i så fall svært spesielt, ifølge etterforskningslederen.

– Jeg har ikke vært borti saker der vi har funnet levninger så lenge etter. Dette er veldig sjelden. Normalt går lik i oppløsning i vann, og hvis de flyter opp kan levninger bli spist av rovdyr
, forklarer Gundersen.

https://www.nrk.no/trondelag/levning...mle-1.15109704

Her er litt info om Bockstensmannen, interessant historie!

https://sv.wikipedia.org/wiki/Bockstensmannen
Citera
2020-08-03, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Her er litt info om Bockstensmannen, interessant historie!

https://sv.wikipedia.org/wiki/Bockstensmannen
Takk :-) Det er veldig interessant! Og det er overraskende å se at mannens hår hadde blitt så godt bevart.
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-03 kl. 20:11.
Citera
2020-08-03, 19:59
Medlem
Legokatts avatar
Jeg tror krypto-opplegget ikke er laget for at noen skulle presse penger av TH.
Krypto-opplegg har vist seg å være amatørmessig, samt lite kommunikasjon.

Penger er ikke motivet - kun ment som villedning. 4 % for at det skulle passe med handlingsregelen - det skulle peke mot at TH hadde satt dette i gang selv
Citera
2020-08-03, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Jeg tror krypto-opplegget ikke er laget for at noen skulle presse penger av TH.
Krypto-opplegg har vist seg å være amatørmessig, samt lite kommunikasjon.

Penger er ikke motivet - kun ment som villedning. 4 % for at det skulle passe med handlingsregelen - det skulle peke mot at TH hadde satt dette i gang selv
Interessant! Ja, det tror jeg også at kan ha vært mulig.
Citera
2020-08-03, 20:19
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Jeg forstår. Men jeg tror ikke at det kan ha vært slik.
Politiet fant skoavtrykk etter både AE og familiemedlemmer på gulvene, men ikke skoavtrykk etter TH. Jeg tror at dette kan ha skyldtes at TH eventuelt ikke hadde for vane å gå med sko på inne i huset.

Skoavtrykk:
På videoen her blir det informert om at det ble funnet avtrykk etter AE:
https://www.tv2.no/nyheter/11561365/
Nei, TH tok ikke av seg skoene har han sagt i avhør. Hva du tror finner jeg lite relevant.
https://www.tv2.no/a/11535844/

Hvorfor fant de avtrykkene til andre familiemedlemmer? Trolig fordi disse bidro med staging og fjerning av lik etter at TH var innom med Sprox i Hettemann-tiden 1135-50.
Citera
2020-08-03, 20:24
Medlem
Noen nevnte tidligere i diskusjonen en teori om at noen kan ha laget anrop fra AEs telefon fra et nettbrett el.l. et annet sted.

Er det mulig at noen kan ha gjort noe slikt for å lage de to anropene til AEs mobil kl 10.06 og 10.07 fra THs mobilnummer, og at grunnen til at det eventuelt ble gjort var for å mistenkeliggjøre TH?
Citera
2020-08-03, 20:25
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Edit: Hettemannen hadde greid å lage to anrop "fra THs mobil" uten at det var fra THs mobil. Dette var signalet fra Hettemannen om at han straks kom og at AE måtte gjøre seg klar til å reise. AE la mobilen sin på det lille bordet kl 10.07.
Livlig fantasi.
Citera
2020-08-03, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
1) Nei, TH tok ikke av seg skoene har han sagt i avhør. Hva du tror finner jeg lite relevant.
https://www.tv2.no/a/11535844/

2) Hvorfor fant de avtrykkene til andre familiemedlemmer?
3) Trolig fordi disse bidro med staging og fjerning av lik etter at TH var innom med Sprox i Hettemann-tiden 1135-50.
1) Hvor kan man lese at TH har sagt at han ikke tok av seg skoene? Jeg finner ikke det i den linkede artikkelen.
2) Fordi de hadde vært på besøk i huset?
3) Å gjøre noe slikt, da ville jo politiet kunne ha sett at familiemedlemmers skoavtrykk var oppå sproxavtrykkene. Ville det ha vært så lurt da?
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-03 kl. 20:36.
Citera
2020-08-03, 20:52
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
1) Hvor kan man lese at TH har sagt at han ikke tok av seg skoene? Jeg finner ikke det i den linkede artikkelen.
2) Fordi de hadde vært på besøk i huset?
3) Å gjøre noe slikt, da ville jo politiet kunne ha sett at familiemedlemmers skoavtrykk var oppå sproxavtrykkene. Ville det ha vært så lurt da?
1) Jeg mener å ha lest dette, men kan huske feil. Trekker uansett den slutningen når politiet bruker det som indisium.
2) Det var tydeligvis ikke uvanlig å gå i dette huset med sko på. Han sa på video at AE også hadde avsatt fottøyspor, men har ikke lest det.
3) Du har rett, Sprox-sporene må ligge øverst og være noe av det siste som skjer. Holder en knapp på S som den som kommer ca. 14 med Sprox sko, går fem skritt inn og fire ut eller omvendt.

Interessant. Du vet nok hvordan dette henger sammen selv, men prøver å fiske teorier over på dine fantasier.
Citera
2020-08-03, 20:58
Medlem
Citat:
1) Jeg mener å ha lest dette, men kan huske feil. Trekker uansett den slutningen når politiet bruker det som indisium.
2) Det var tydeligvis ikke uvanlig å gå i dette huset med sko på. Han sa på video at AE også hadde avsatt fottøyspor, men har ikke lest det.
3) Du har rett, Sprox-sporene må ligge øverst og være noe av det siste som skjer. Holder en knapp på S som den som kommer ca. 14 med Sprox sko, går fem skritt inn og fire ut eller omvendt.

Interessant. Du vet nok hvordan dette henger sammen selv, men prøver å fiske teorier over på dine fantasier.
Takk! :-) Den siste setningen forsto jeg ikke helt hva du mente med. Hvordan skulle jeg kunne vite hvordan dette henger sammen? Jeg var ikke der. Jeg vet ikke hvem som var der. Jeg vet ikke hva som foregikk.
Citat:
Nei det prøver jeg ikke.
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-03 kl. 21:08.
Citera
2020-08-03, 21:00
Medlem
Citat:

Vi snakker her om et alvorlig tilfelle av stockholmsyndromet.
Citera
  • 3125
  • 3525
  • 3575
  • 3624
  • 3625
  • 3626
  • 3675
  • 3725
  • 4125

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera