Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-08-09, 14:29
  #25
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Nej, dom hatar kvinnor. Eftersom dom inte blir valda av kvinnor och inte får ligga med kvinnor och tjänat mindre än kvinnor.

Vi är bara olika som människor. Du trivs bra i din hemby där du inte behöver utsättas för nya människor, maträtter eller intryck.

Dom hatar inte kvinnor. Tro mig. Jag är ideologisk SD så jag vet hur dom tänker. Dom får inte ligga, för att dom är utkonkurrerade. Men dom hatar inte kvinnor för det. Du bara ljuger.

Jag trivs bra i min hemmaby där jag ej behöver se folk som haltar fram med sin svarta röv, saknar IQ, kan inte svenska, eller ens uppföra sig riktigt offentligt, eller har något sorts fetish för kriminalitet och slumområden eller getto slang typ som "Yo aina, gitta jaow walla!", eller tar dåliga beslut i livet och skyller på alla framgångsrika eller varför inte bönfalla sig för mystiska sektreligioner. Tror fan deras slöja måste vara ditlimmad eller så är dom cancer-skalliga.

Jag behöver inte asylsökare. Vad ska man ha sådant till? Nu när allt ska automatiseras, så kommer Svenska näringslivet skicka hem alla värdelösa invandrare, mest bara för att få tillbaka förtroendet från folket. Riv och bygg upp. Så fungerar politiken.
2020-08-09, 14:35
  #26
Medlem
Jag insåg detta för kanske 20 år sedan nu när jag hamnade på en fest med en vänsterradikal feminist. Det var första gången jag hamnade i en "diskussion" som mest liknade den man hade med prästen på konfirmationen.

Där och då insåg jag att om dessa människor får ta rodret och makten kommer allt gå åt helvete med män/kvinnor. Och det håller på hända nu nära 20 år senare.

Så är allt annat än förvånad för i dag behöver man inte ens vara en amatörpsykolog för att se vilken typ av värdegrund någon har som tyst accepterar barnfruar, skyddar islamister, tystar ner vita våldtagna flickor för att de är just vit och har fel ras och byter medialt narrativ när det är mord på vita samtidigt som samma människor springer runt och förstör hela städer och skapar Anarki.

Fängsla vänsterpolitikerna och förbjud denna diktatoriska terrorsekt som vänstern i dag har blivit. Borta är den tid då de hjälpte arbetarklassen, för den finns inte kvar.
2020-08-09, 14:42
  #27
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gnosis50
Om man gjorde en studie på nazister och extremhögerfolk skulle man nog ganska snabbt kunna dra slutsatsen att dom är emotionellt störda. Ytterligheterna berör ofta varandra.

Nazister är ju lika vänster som kommunister, så det är inte så konstigt. Dessa "extremhögerfolk" är ju en mediamyt, då dessa typer är snarare extremvänster.
2020-08-09, 14:49
  #28
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Dom får inte ligga, för att dom är utkonkurrerade. Men dom hatar inte kvinnor för det. Du bara ljuger.

Jag behöver inte asylsökare. Vad ska man ha sådant till?

Nej, jag ljuger inte. Dom utkonkurrerade pojkrumsrunkarna hatar ofta kvinnor.

Du menar asylsökande? Även om du personligen anser att du inte behöver dem så klarar sig inte Sverige utan invandrade svenskar (särskilt om vi inkluderar 2:a gen.).
2020-08-09, 14:55
  #29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Försöker förhålla mig till det här. Å ena sidan är det inte jättekonstigt, å andra sidan är rapporten tvivelaktig. Att individer med "stora hjärtan" är åt vänster är väl ingen kioskvältare och "kalla hjärnan" till höger, men sistnämnda kan nog emellertid också vara nere eller obalanserade. Nästa fråga är tidningen som sådan, "Mankind Quarterly". Länken (Fria Tider) benämner den som "vetenskaplig och ansedd", redan där slår det slint. Den är närmast ökänd vad jag förstår, försöker segla under vetenskaplig flagg, och inom sociologi - det blir inte mycket kvar då. Den anser sig peer review'ad, av vem, impact factor vad? Tredje funderingen är hur de, en författare som mest pratar på, hittat sitt datamaterial, i råartikeln (Länk till den) nämns "1972-2018 Data Files" - vad är det, självuppskattningar, vem tillfrågades, hur, svarsfrekvens, etc? Fortsatt analys av artikeln, dess data och tolkning kan eventuellt vara intressant.
Var läser du det här med "stora hjärtan" vs. "kalla hjärtan"? Är väl en av de mest seglivade myterna någonsin, på vad sätt är det godhjärtat att ta andras pengar och ex. lägga dem på att importera våldtäktsmän och ekonomiska migranter och s.k. kallhjärtat att vara emot detta? Ser man på vissa "högermiljöer" (landsbygd, kyrkor osv.) är civilsamhället starkt och man hjälper gärna sina medmänniskor med soppkök, äldre grannar som behöver hjälp med sysslor osv (men på FRIVILLIG basis), ngt som enligt mig verkar mkt mer ovanligt i urbana "vänsgermiljöer" som tkr att andra ska göra jobbet (dvs. lantisarna ska betala och själv ska de bli avlönade som soctanter, specialpedagoger, rättspsykiatriker eller vad det må vara). Studien handlar väl isf snarare om borderline, psykoser, depressioner?
2020-08-09, 14:55
  #30
Avstängd
Här är sanningen: Ni tror att vänsteridioter är galna. Jag säger er det är vänsteridioternas sjuka, destruktiva ideer som är dissocierade från verkligheten som gör dem galna. Vänsteridioterna med blått hår och nosring hade inte behövt käka SSRI-piller om de var uppväxta med riktiga föräldrar som gav dem fungerande värderingar.
2020-08-09, 14:59
  #31
Avstängd
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Hur ser förhållandet psykiskt störda vänstermänniskor vs. kvinnohatande främlingsfientliga högermänniskor ut?
måste man vara kvinnohatare om man är främlingsfientlig? måste man vara höger för att vara främlingsfientlig? måste man vara främlingsfientlig om man är kvinnohatare?

kvinnohat är nog i grunden en störning från barndomen, men jag tror man kan vara normalfunktionell ändå.
främlingsfientlighet finns i vår dna, det ligger i vår stamkultur. så det är biologiskt mer korrekt att vara rädd för saker som avviker från min stams traditioner än det motsatta.
höger är ett väldigt vitt begrepp. vänstern sätter gärna epitetet till höger om vänsterpartiet.

vänstern är däremot neurotisk, går emot vårt biologiska arv (förnekar det gärna öppet i många fall), förråder stamkulturen, gör gärna helt enligt Marx doktrin en uppoffring för massan på sin egen bekostnad, vilket är en annan instinktsförnekares egenskap, nämligen Jesus. Vänstern har bara bytt ut Jesus mot röda fanor och partiprogram, vilket i sig är ren sinnessjukdom.

ergo, att vara vänster är per definition mental ohälsa
2020-08-09, 14:59
  #32
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Nej, jag ljuger inte. Dom utkonkurrerade pojkrumsrunkarna hatar ofta kvinnor.

Du menar asylsökande? Även om du personligen anser att du inte behöver dem så klarar sig inte Sverige utan invandrade svenskar (särskilt om vi inkluderar 2:a gen.).

Nej. Det gör dom inte. Logiken går inte ihop. Du kan inte hata något som du inte får, men vill ha.

Sverige klarar sig utan invandrare. Det är bara kapitalismens högborg som ej klarar sig utan billig invandring som man kan anställa för skattepengar.
2020-08-09, 15:29
  #33
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
måste man vara kvinnohatare om man är främlingsfientlig?

kvinnohat är nog i grunden en störning från barndomen, men jag tror man kan vara normalfunktionell ändå.
främlingsfientlighet finns i vår dna, det ligger i vår stamkultur. Men

vänstern är däremot neurotisk, går emot vårt biologiska arv (förnekar det gärna öppet i många fall), förråder stamkulturen, gör gärna helt enligt Marx doktrin en uppoffring för massan på sin egen bekostnad...

Nej, det måste man inte. Men övervägande del av kvinnohatande män är främlingsfientliga. Offerrollen går hand i hand.

Håller inte med i något av fallen. Finns inget som tyder på att kvinnohat är en störning som grundar sig i barndomen.
Snarare i en djupt rotad bild där mannen har vissa privilegier pga. sitt kön, och helt plötsligt finns inga av dessa historiska privilegier kvar.
Kvinnorna lämnar, jobben försvinner, männen sitter kvar i stugorna...

Främlingsfientlighet handlar snarare om rädsla för det okända, att det är lättare att peka upp en specifik grupp som ansvarig. I 30 -talets Tyskland var det judarna.

Vilken stamkultur syftar du nu på? Den samiska?
2020-08-09, 15:31
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Låst artikel - skulle vara intressant att ta del av dessa akademiska studier

(FB) Sveriges Radio erbjuder test - är du privilegierad för din vita hudfärg?
https://www.researchgate.net/publica...s_and_the_Left
https://slatestarcodex.com/2020/01/2...-results-2020/

Här har du källor. På researchgate.net kan ladda ner Pdf-filen. Varsågod.
__________________
Senast redigerad av Pazzamo 2020-08-09 kl. 15:34.
2020-08-09, 15:33
  #35
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Nej. Det gör dom inte. Logiken går inte ihop. Du kan inte hata något som du inte får, men vill ha.

Sverige klarar sig utan invandrare. Det är bara kapitalismens högborg som ej klarar sig utan billig invandring som man kan anställa för skattepengar.

Naturligtvis kan män som inte får fitta hata kvinnor. När de tvingas inse att de blir bortvalda är det lättare att skuldbelägga och hata kvinnor istället för att jobba med sig själv. Mönstren är kända från INCEL världen.

47% av landets läkare har utländsk härkomst. Vård och omsorg har större beroende av invandrade svenskar än det du kallar för kapitalismens högborg.
2020-08-09, 15:37
  #36
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
En högerextremist som hatar t.ex judar och en vänsterextremist som hatar t.ex rika vita har naturligtvis exakt lika fel i skallen och drivs av samma drivkrafter, att demonisera en grupp för att få vara med i ett sammanhang. Jag har alltid förvånats över likheten mellan dem, och att vänster-människorna inte kan se likheten. Men det är ingen praktisk skillnad på en Portland-klottrare och en Kristallnacht-fönster-krossare. Förutom att de i Portland inte är organiserade av intelligenta onda personer.

En möjlig skillnad är att vänsterextremisten verkligen tror han är god. Det tror inte en högerextremist. Men det verkar inte spela så stor roll. I våra största experiment med båda stolle-inriktningarna, nazist-Tyskland och kommunist-Sovjet, gick det ungefär lika illa och ungefär lika många dödades av vardera inriktning. Sovjetunionen hade dock turen att Tyskland gick ut i krig först. Västvärlden stoppade ganska snart den avarten, men var sedan så trötta efter andra världskriget att Sovjetunionen fick hålla på och plåga sitt eget folk i 40 år till helt ostörda.
__________________
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2020-08-09 kl. 15:41.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in