2020-08-19, 17:54
Medlem
Haddock93s avatar
https://youtu.be/Qvk0m8Pf0hs

Sknt att kunna skratta samtidigt som man fljer amerikanska valet!
2020-08-19, 18:02
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Jaha. S du menar diktatorn Obama som tog bort ver 12 000 postldor? Men jag antar att nr han gjorde det s var det okej. terigen s kommer det en skandal som hrstammar frn tiden med Obama. Det r nstan som att sna hr saker hnder hela tiden.

https://www.uspsoig.gov/sites/defaul...-AR-16-007.pdf

Frn 2016 rapport "Nationally the number of collection boxes declined by more than
12,000 in the past 5 years"

Ja ven i Sverige reduceras antalet postldor i en rasande takt det har ju primrt att gra med att antalet brev minskar inte att man frsker mota postrster.
Bara 2015 frsvann 15-20% av alla ldor i Sverige.
https://www.svd.se/ilska-efter-bortt...r-i-skargarden

Frgestllningar och sttet att framstlla saker frn Klyban knns inte kopplad till dagligt liv ? Soros-bot ?
2020-08-19, 18:23
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makroekonomen
nnu en dag nnu en poll.

Marist college och morning consult och Rasmussen har alla mtningar som visar att Donald Trumps disapprove siffror kat varje vecka hela sommaren.

59 procent hos Marist.

Nr det gller general election s leder biden alltjmt med 9% ver hela landet.

Det mesta talar fr att biden skippar debatterna med Trump och kammar hem denna seger med en cheat proof majority

Jag tror inte det blir ngra debatter mellan kandidaterna. Ser inget behov av detta heller fr bidens skull. Han leder stort.

Fattar du inte att de siffror du rabblar r fullstndigt friserade.

Det kanske enklaste exemplet r CNN:

Biden och Trump har ndrats hela 14% p tv mnader. Dvs lgsta och hgsta skillnad mellan de tv kandidaterna. En ngorlunda nykter person frstr att det inte svnger s fort innan valkampanjerna ens pbrjats.

Det vi kan konstatera r att nu fr var dag som gr s minskar Trump Bidens "frsprng" i de polls som slpps samt att man nu brjar konstaterar dtt lopp i Swingstates.

Notera detta r i polls primrt styrda av Demokraterna!

Trump Train is coming!
2020-08-19, 18:26
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Det visar att du ljuger hela tiden och ser bara problem nr det r ngot som Trump gr. Du hr hovar och tnker direkt p en Zebra eller en enhrning, nr en normal person tnker hst.

Du skrev om att Trump minskade budgeten fr posten. Vilket var ytterligare en lgn. Han har inte makten att gra det. Det r ett extrastd som han inte vill ge, d USPS har gtt jttedligt de senaste ren av flera olika anledningar.

Vi har ven att det r inga problem alls att rsta som vanligt. Det har vi sett med demonstrationerna att det r inga problem alls att rra sig i grupp. S ytterligare en lgn.

Ni r vldigt duktiga p att klaga p Trump men tar absolut inget ansvar alls fr ert eget agerande.
Sg ingen lgn du ifrgasatte, s rknar kallt med att det var en ny fantasi som du trodde jag skulle p.

Jag vet inte varfr du upprepar att du r medveten att trumpen r kass och att du ltsas om du inte vet det.
Varfr valfuskar trumpen, det r den intressanta frgan:
Det roliga r att mnga frutspdde detta och som nu har rtt.
Just valfuskande wannabie dikta<tor trodde jag inte initialt trumpen skulle bli, men det r tydligen vad MAGA betyder.

Dock vet ingen idag fr vem trumpen r president lngre, pga det nu r uppenbart trumpen skiter i folket och dess medborgare i COVID-19 krisen.
Och det r som mest anmrkningsvrt och skrattretande, det r att de inte ens sjlva vet vad de vill med 4 r till
2020-08-19, 18:33
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Rstar NY fr Dems s vet man att staden r frlorad. Bde Cuomo och Di Blasio har sktt Covid-pandemin fruktansvrt uselt och har tack vare det extremt hga siffror. NY/NJ r helt i en egen liga:

https://www.statista.com/statistics/...s-us-by-state/

Generellt drivs nu idn i bla Sverige att det r Covid som gr att lgenhetspriser p Manhattan sjunker, medan det r miljonrer som inte orkar vara kvar, hg skatt och nu skall de utsttas fr ytterligare skit. Dom tar sitt pick o pack och flyttar till Hamptons eller nt. I mycket stora antal, samma sak i Kalifornien, dr har 5miljoner mnniskor flyttat de senaste ren, ett halvt Sverige. I gen vill bo i dessa fullstndigt nerslade stder lngre, bara Demokratiskt styrda..

I New York r frfallet totalt, alla som vill tillbaka till ngorlunda normalt liv vet att de mste ha en Republikan med lag och ordning. Frstrelsen r helt enorm, det r alkoholisten som nu ligger i rnnstenen.

6minuter New York Frfall
https://youtu.be/Dn8JOrNFFxk
2020-08-19, 18:38
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup

Men debatterna kommer att bli roliga att se. Biden kommer inte ihg vad han tragglat i ett halvr och Trump kanske skrper till sig men tappar bollen och brjar sga besynnerligheter p ett stt som bara han kan. Kommer att sakna Kanye.

Jag kommer nog ihg Trump vs Clinton fr fyra r sedan, Trump vertygade inte i mina gon. Brjade bra, men sedan blev han distraherad utav sitt "fittprat".

Ja, skoj kommer det att bli. Laddar nog upp med pils och tar ledigt dagen drp.
2020-08-19, 18:50
Bannlyst
Senate intelligence report vol5 sida 799
"Rubio/cotton" rapporten. Det vill sga republikanska och demokratiska senatorer har signerat denna

Jag tolkar med egna ord. Var goda titta p kllan innan ni anklagar mig fr att hitta p.

Trumps kampanj jobbade aktivt med Ryssland. Att inget formellt samarbete uppstod beror p att kampanjen var fr dumma och slarvigt organiserade.

Beslutet att bevaka Carter Paige bygde p andra kllor n Steele dossiern. Underrttelsekllor lmnade till kongressen och censurerade hr.
Jag anar att Trump kommer be ag Sally Yates om urskt fr Hans lgn om varifrn fisa court warrant kom ifrn. Eller?

De som knde till att Ryssland skulle lcka Hillarys emails var allts.
Michael Cohen
Jared Kushner
Donald Trump Jr (direkt ifrn Julien Assange)
Rick gates
Paul manafort.

Senator mark Warner nmnde att han lmnat ver bevis till justitiedepartementet fr tal. Min gissning r att det r don Jr och Jared Kushner som kt dit.

Och ni tror p allvar att Donald Trump inte visste och att Russiagate r ett hoax.
Fortstter vi s hr s kan jag varna er fr att rra er kring fifth Avenue fr Donald Trump kommer brja skjuts sitt vapen och hans vljare kommer tycka det r ok

Med det sagt. Hoppas jag att ni lser high lights p denna rapport och jmfr med vad Trump sagt. Blir uppenbart att han ljg om utredningen. Har jag fel s peka grna p var i rapporten s Att kritiken blir saklig
Senast redigerad av Makroekonomen 2020-08-19 kl. 19:44.
2020-08-19, 18:52
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Generellt drivs nu idn i bla Sverige att det r Covid som gr att lgenhetspriser p Manhattan sjunker, medan det r miljonrer som inte orkar vara kvar, hg skatt och nu skall de utsttas fr ytterligare skit. Dom tar sitt pick o pack och flyttar till Hamptons eller nt. I mycket stora antal, samma sak i Kalifornien, dr har 5miljoner mnniskor flyttat de senaste ren, ett halvt Sverige. I gen vill bo i dessa fullstndigt nerslade stder lngre, bara Demokratiskt styrda..

I New York r frfallet totalt, alla som vill tillbaka till ngorlunda normalt liv vet att de mste ha en Republikan med lag och ordning. Frstrelsen r helt enorm, det r alkoholisten som nu ligger i rnnstenen.

6minuter New York Frfall
https://youtu.be/Dn8JOrNFFxk

Ja, Di Blasio vdjade nyligen till de rikare NY-borna att komma tillbaka s han kunde f in lite mer skattedollars. Frstr de mer bemedlade som drar frn de stder som hller p att frfalla. Frhoppningsvis blir det inte i nrheten av Detroit efter finsnskraschen iaf.
2020-08-19, 19:00
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makroekonomen
Senate intelligence report vol5 sida 799
"Rubio/cotton" rapporten. Det vill sga republikanska och demokratiska senatorer har signerat denna

Jag tolkar med egna ord. Var goda titta p kllan innan ni anklagar mig fr att hitta p.

Trumps kampanj jobbade aktivt med Ryssland. Att inget formellt samarbete uppstod beror p att kampanjen var fr dumma och slarvigt organiserade.

De som knde till att Ryssland skulle lcka Hillarys emails var allts.
Michael Cohen
Jared Kushner
Donald Trump Jr (direkt ifrn Julien Assange)
Rick gates
Paul manafort.

Och ni tror p allvar att Donald Trump inte visste och att Russiagate r ett hoax.
Fortstter vi s hr s kan jag varna er fr att rra er kring fifth Avenue fr Donald Trump kommer brja skjuts sitt vapen och hans vljare kommer tycka det r ok

Ja, Russigate var en stor bluff. Det r dtt och begravet. Du r s sen p bollen att alla har gtt hem och anlggningen r nerslckt.

Det nya r The Mailbox Conspiracy. Hng med i svngarna.
2020-08-19, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

Jag kommer nog ihg Trump vs Clinton fr fyra r sedan, Trump vertygade inte i mina gon. Brjade bra, men sedan blev han distraherad utav sitt "fittprat".

Ja, skoj kommer det att bli. Laddar nog upp med pils och tar ledigt dagen drp.

Fr bgge tv s r ju stressen p deras gamla hjrnor det som kommer att visa sig klart och tydligt.

Biden har ju kunnat vila upp sig nu ett tag men klara nd inte av att se ut som han riktigt r med nr han pratar. Och han kan byta ut ord till ngot helt annat n det som passar in.

Trump ska ju kra rallyn och s nu och det kommer att trtta ut honom. Han r fyra r ldre n frra vndan. Och stressen r enorm. Och han r s knslomssigt besatt av att aldrig frlora i ngot att risken r stor att han brjar kra med typ att han r bra i demenstester fr att han inte knslomssigt kan st ut med tanken p att ngon kanske tror att han r dement. Han mste bevisa sm saker som ngon slags tvngstanke fr detaljer.

Sen anvnder ju sniff sniff Trump uppttjack emellant vilket gr hrt t hjrnan. Om tio veckor fr vi se hur det hela ser ut. Men han kan mycket vl skrpa till sig och fungera ocks.
2020-08-19, 19:10
Medlem
Tycker faktiskt det r mrkvrdigt om man vljer en president som s ppet motarbetar inhemsk industri om den inte dansar efter hans pipa. Varfr inte byta ledare och f USA p banan igen.

Trumps egna ord:
Citat:
Dont buy GOODYEAR TIRES - They announced a BAN ON MAGA HATS, Trump tweeted. Get better tires for far less! (This is what the Radical Left Democrats do. Two can play the same game, and we have to start playing it now!)

Undrar hur mnga anstllda p GoodYear som gillar hans inlgg om att bojkotta fretaget. Billiga dck som Trump dessutom tycker r bttre n amerikanska tillverkas ju frmst i Kina.
Och allt fr att anstllda inte fr bra hans lilla rda keps p arbetsplatsen med med den nu inaktuella texten MAGA.
2020-08-19, 19:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Fr bgge tv s r ju stressen p deras
Trump ska ju kra rallyn och s nu och det kommer att trtta ut honom. Han r fyra r ldre n frra vndan. Och stressen r enorm. Och han r s knslomssigt besatt av att aldrig frlora i ngot att risken r stor att han brjar kra med typ att han r bra i demenstester fr att han inte knslomssigt kan st ut med tanken p att ngon kanske tror att han r dement. Han mste bevisa sm saker som ngon slags tvngstanke fr detaljer.

Strategin r briljant. Good cop bad cop. Demokraterna lter the lincoln project attackera Trump medan de sjlva sprider optimism.

Donald Trump r frvirrad

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in