2020-08-20, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Som VG skriver 29 april:

Politiet har kontroll p Tom Hagens frste stund p jobb, men mister p et tidspunkt oversikten, fr VG opplyst. Han kan vre i arbeidslokalene, men han kan ogs vre et annet sted, mener politiet.
Hva gjr Tom Hagen i disse timene? Det er et sprsml som har vrt krevende, men samtidig svrt viktig for politiet finne et svar p.

Hetta er n p, spaserturen i gang, blodvask og bring av lik sammen med arveprinsen VE, vaskebtte, fille og kost inn i leiebilen til VE som allerede stod i garasjen gjennomfres. Nkkelen ble fjernet slik at andre ikke skulle ha tilgang til boligen frem til avhenting av bilen som ble gjort samtidig som TH kom hjem. VE satt p med TH til SL4 og reiste videre med bilen nr de ankom huset. TH kunne ikke hre telefonen i fra garasjen og dette ble en av hans mange store utfordringer. Hvem er hans alibi i disse timene som det ikke kan gjres rede for?

Intetanende folk p kontoret, som lyver for beskytte sjefen og beholde jobben sin, kanskje. VE muligens.

Jeg er veldig usikker p nr og hvordan forbrytelsen ble begtt.

Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Hvis th er hettemann. Vil han ikke da ha vrt innom futurum og kan vre telefonringer 10.06 og 10.07. Er dette alibitelefon eller kontrollringing. Er usikker om politiet ogs har video som viser retur samme vei, tidspkt mellom tur og retur eller annen rute evt i bil.

Jeg tror 10:06 og 10:07 er alibi-oppringinger. Siste bevegelse p AEHs telefon skal vre 10:07. Og jeg tror det er TH selv som var i S4 og flyttet p telefonen hennes.

TH og en medhjelper, muligens VE, kan ha byttet bil, slik at det var TH i VEs leiebil som rygget opp mot baksiden av Sloraveien 09:05. TH vasket og staget frem til 10:07. Kanskje VE plukket opp TH p avtalt sted like etter 10:07, s til Futurum og vise seg der, fr panikken slo inn og spaserturen til S4 ble ndvendig.

Nei jeg vet ikke. Utover at TH m ha vrt sterkt involvert selv i forbrytelsen mot AEH.

Jeg hper disse detaljene vil komme frem under straffesaken mot TH.
Citera
2020-08-20, 01:07
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Thank you! Se der ja. Det hadde jeg ikke ftt med meg, men ikke overrasket at han ikke har tid eller lyst. Han nekter jo signering av tidligere avhr eller nye. Han bruker jo null kroner eller energi p finne sin kone etter 49 rs lykkelig ekteskap, men hadde jeg vrt forhndsdmt og uskyldig hadde jeg tatt 10 forskjellige, men hvis skyldig s tror jeg hadde flt meg litt pjusk. Nr man er pjusk skal man ikke ta en slik test.

Litt kildekritikk er p sin plass, jeg syns det lukter litt fisk av bde det psttte tilbudet og tilbyderen.
Citera
2020-08-20, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katastrofetanken
Frst: Argumentene Moschata og Sandemose presenterer er noe av det mest nyanserte og saklige som har blitt skrevet her p lenge. At de som allerede s og si har dmt TH ikke 'gidder lese s lange poster' viser bare et sneversyn utenom det vanlige. De er ikke interessert nr de fr motstand og hva som skjedde i S4 er opp og avgjort for deres del. Synd, for det kunne frt til en mer fruktbar diskusjon her.
Denne trden er et perfekt eksempel p at dette ogs kan skje i politiet nr man lser seg p n teori. Birgitte Tengs-saken er et skrekkingytende eksempel p akkurat dt.

Dette er s viktig. Politiet og pressens ordlyd former hva vi tror og mener om saken. Og det er ganske gjennomgende nr TH omtales at man bruker ord som pvirker leseren i en bestemt retning, negativt mot TH. Jeg tror ogs dette er grunnen til at VG n er mistenkelig stille, de skjnner at de kommer til g p en smell hvis de fortsetter.

At TH ikke fr flytte hjem under argumentene 'han kontaminerer stedet og delegger spor' henger ikke p greip all den tid han faktisk har bodd der mer enn et r fr pgripelsen. Kontamineringsargumentet m slik jeg ser det vre et skalkeskjul, politiet hper presse ut en tilstelse eller desperat handling fra den de mener er gjerningsmannen. Er det TH de venter p tror jeg de kommer til vente lenge.

Tack! Ja, jag instmmer ... det r rent av bisarrt att s lng tid eftert skriva om " TH:s mjliga kontaminering av bostaden" som om de mste efterhmta ett ord eller uttryck de glmde bort nr det skulle varit mer aktuellt.
Den som kunde ha "kontaminerat" har ju haft god tid p sig. Vad tror de nu att de ska finna p Sloravgen 4?
r detta ocks ett spel fr gallerierna, fr att skapa panik hos GM s att han frsger sig?
Jag tror inte de har funnit ngot nytt spr.
Mrkligt att de stter upp vervakningskameror kring bostaden nu!
Citera
2020-08-20, 01:21
Medlem
Det er en del pfallende sammentreff i saken.

Som f.eks. oppringningen kl. 10:07 fra mobilen til TH til mobilen til AEH, dvs p nyaktig samme tidspunkt mobilen til AEH plutselig sluttet bevege p seg - etter kl 10:07 ble det helt stille. Og THs oppringning ble slettet.

Eller f.eks. siste angivelig livstegn fra AEH kl. 09:14-09:16, dvs p nyaktig samme tidspunkt som bilen til TH observeres p et videokamera ved Futurum kl 09:15.

Begge eksemplene involverer TH.
Senast redigerad av Jayce 2020-08-20 kl. 01:34.
Citera
2020-08-20, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karamellis
Det er TT og Holden som selv bruker ordene ske tilflukt.

Hvor mange ganger m det understrekes?

Det er ikke bare TOM sitt hjem.

Dette dreier seg ikke om han.

Stakkars Tom meg her og Stakkars Tom mer der *haff* Hadde han elska og verdsatt kons si, og vrt uskyldig, hadde han ikke reagert p at Politiet vil gjre alt de kan for lse saken. For finne henne. Denne saken har ftt langt mer ressurser enn andre forsvinningssaken. Han burde takke Politiet.

Det var Anne-Elisabeths hjem ogs. Og hun ble drept eller tatt i/fra sitt EGET HJEM.

Men tnk dig sjlv om du blev oskyldigt misstnkt fr en sak som denna!
Du gr till polisen, om n osker p att du gr rtt ... fr i trusselbrevet str att AEH inte kommer tillbaka om TH vljer den vgen.
TH har samarbetat, svarat p frgor, gtt med p att polisen springer in och ut ur hans bostad.
Efter en tid tyckte TH och hans advokat SH att det fick vara nog - TH lngtade hem.
Hem till det som alltid varit hans hem, med rutiner, vardag och knda ansikten bland grannarna.
Han tvingas sedan nd under lng tid bo p hotell eller hos slktingar, alltjmt formellt misstnkt ... 70 r! Han har frivilligt vnt ut och in p sin integritet, han som r s integritetsknslig.
Fortfarande misstnkt!
Och nu vill de att han ska samarbeta igen, utifrn teorin att han r misstnkt!
Samarbeta s att han kan dmas!? Som oskyldig? Nej, varfr skulle han samarbeta?
Citera
2020-08-20, 01:26
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Tack! Ja, jag instmmer ... det r rent av bisarrt att s lng tid eftert skriva om " TH:s mjliga kontaminering av bostaden" som om de mste efterhmta ett ord eller uttryck de glmde bort nr det skulle varit mer aktuellt.
Den som kunde ha "kontaminerat" har ju haft god tid p sig. Vad tror de nu att de ska finna p Sloravgen 4?
r detta ocks ett spel fr gallerierna, fr att skapa panik hos GM s att han frsger sig?
Jag tror inte de har funnit ngot nytt spr.
Mrkligt att de stter upp vervakningskameror kring bostaden nu
!

De har funnet nye spor etter 28. april, og de fortsetter underske. Jeg vet ikke fra nr du mener de ikke har funnet nye spor.

Med tanke p at det allerede har vrt tilfeller av folk som har tatt seg inn p eiendommen (fyllekjreren som kjrte inn og dela blant annet en port) s er det ikke rart at politiet vil overvke eiendommen.

De kunne derimot ikke installere overvkning fr de offisielt kunne ta eiendommen i beslag, noe de alts gjorde p frste virkedag etter at det ble fastsltt av tingretten at politiet kunne ta eiendommen i beslag.

Edit: Og som en annen bruker nevnte for en stund siden, det eneste som mangler i saken n er at S4 brenner ned.

Hvis det virkelig er noe i S4 som er inkriminerende s ville det jo vrt veldig beleilig om hele skiten brant ned.

Men n har jo politiet installert overvkning, s vi fr hpe at det forhindrer eventuelle unskede hendelser p stedet.
Senast redigerad av Niffy 2020-08-20 kl. 01:35.
Citera
2020-08-20, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H-viva
"Privatetterforskningsbyret Etterforsker1 tilbyr Tom Hagen ta lgndetektortesten Eyedetect for bevise at han er uskyldig."

https://www.mynewsdesk.com/no/etterf...-saken-2995242

TH har alts ftt tilbudet, men ingenting tyder p at han har takket ja til dette.

Det krvs ett viss mod att tacka ja till lgndetektor. TH r ju inte den tekniska sorten, fmodligen tror han drfr inte p tillfrlitligheten hos ett sdant test ... tnk om det slr fel!
Ett sdant test r framarbetat utifrn psykologiska mallar. Om TH avviker frn mallarnas standard
i sitt stt att tnka och vrdera, kanske testet inte hller ---?
I vilket fall kan man tnka sig att TH resonerar s.
Citera
2020-08-20, 01:34
Medlem
Citat:
Som VG skriver 29 april:

Politiet har kontroll p Tom Hagens frste stund p jobb, men mister p et tidspunkt oversikten, fr VG opplyst. Han kan vre i arbeidslokalene, men han kan ogs vre et annet sted, mener politiet.
Hva gjr Tom Hagen i disse timene? Det er et sprsml som har vrt krevende, men samtidig svrt viktig for politiet finne et svar p.

Hetta er n p, spaserturen i gang, blodvask og bring av lik sammen med arveprinsen VE, vaskebtte, fille og kost inn i leiebilen til VE som allerede stod i garasjen gjennomfres. Nkkelen ble fjernet slik at andre ikke skulle ha tilgang til boligen frem til avhenting av bilen som ble gjort samtidig som TH kom hjem. VE satt p med TH til SL4 og reiste videre med bilen nr de ankom huset. TH kunne ikke hre telefonen i fra garasjen og dette ble en av hans mange store utfordringer. Hvem er hans alibi i disse timene som det ikke kan gjres rede for?
Hetteturen er svrt risikabel og m gjelde mer enn staging av sted. Kan vre kontrollrunde, men tror ikke th har ftt nrstende verken til drepe eller kjre henne bort alene. Det er for stor risk bli syndebukk. Feks tatt med et lik i bilen. Th vil da kunne nekte ha noe med dette gjre selv om mgh pstr ha ftt et oppdrag. Aeh m ha lagt klar til bortkjring rett innenfor dra. Tidsvinduet er et problem. Derfor har slettsnoken mfl stilt spm ved aehs telefonsamtale med snnen. Neddopingsteorien med etterflgende kvelning og bortkjring er vel lagt dd og maktesls? Synd hun ikke er funnet.
Citera
2020-08-20, 02:39
Medlem
Jeg synes at elementer i flere av hypotesene hres veldig kompliserte og risikable ut for den/de som eventuelt skulle ha utfrt forbrytelsen p en slik mte.

Hvorfor skulle GM nske ufre forbrytelsen p en veldig komplisert mte som ogs innebar veldig stor risiko for bli observert og mistenkt og avslrt og arrestert, dersom GM brukte lang tid og mye tid p planleggingen av forbrytelsen ?

Nei, jeg tenker at lsningen er mye enklere og jeg tror at GM har planlagt forbrytelsen p en slik mte at det var minimalt med risiko for bli observert og mistenkt og avslrt og arrestert.

Jeg tror at GM er en eller flere personer som ikke har tilknytning til AE eller TH. Jeg tror at GM kan ha tenkt noe slikt som det fetade under:

"180-mannen" i en annen sak sa: Jeg skal drepe alle, de har lidd nok. Politiet kommer ikke til tro at det er meg likevel.
https://www.dagsavisen.no/debatt/vil...erud-1.1139322
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-20 kl. 03:13.
Citera
2020-08-20, 03:33
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg synes at elementer i flere av hypotesene hres veldig kompliserte og risikable ut for den/de som eventuelt skulle ha utfrt forbrytelsen p en slik mte.

Hvorfor skulle GM nske ufre forbrytelsen p en veldig komplisert mte som ogs innebar veldig stor risiko for bli observert og mistenkt og avslrt og arrestert, dersom GM brukte lang tid og mye tid p planleggingen av forbrytelsen ?

Nei, jeg tenker at lsningen er mye enklere og jeg tror at GM har planlagt forbrytelsen p en slik mte at det var minimalt med risiko for bli observert og mistenkt og avslrt og arrestert.

Jeg tror at GM er en eller flere personer som ikke har tilknytning til AE eller TH. Jeg tror at GM kan ha tenkt noe slikt som det fetade under:

"180-mannen" i en annen sak sa: Jeg skal drepe alle, de har lidd nok. Politiet kommer ikke til tro at det er meg likevel.
https://www.dagsavisen.no/debatt/vil...erud-1.1139322

Det kunne ikke falle deg inn at TH var s skrsikker p sin egen innbilte status at han trodde han kunne diktere politiet og hvordan de skulle jobbe, at han trodde han kunne be de komme til hjemmet, vise de de sporene som var lagt ut, og trodde at de ville ta til takke med det, og la han fortsette bo i hjemmet, pr. instruksjonene i "trusselbrevet"?
Citera
2020-08-20, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Hetteturen er svrt risikabel og m gjelde mer enn staging av sted. Kan vre kontrollrunde, men tror ikke th har ftt nrstende verken til drepe eller kjre henne bort alene. Det er for stor risk bli syndebukk. Feks tatt med et lik i bilen. Th vil da kunne nekte ha noe med dette gjre selv om mgh pstr ha ftt et oppdrag. Aeh m ha lagt klar til bortkjring rett innenfor dra. Tidsvinduet er et problem. Derfor har slettsnoken mfl stilt spm ved aehs telefonsamtale med snnen. Neddopingsteorien med etterflgende kvelning og bortkjring er vel lagt dd og maktesls? Synd hun ikke er funnet.
Hypotetisk, om snnen lyver, og TH har overhrt detaljer fra samtalen med kontordamen:
Er det nok tid for TH til gjre udden og pakke henne klart i plast/f f hun ut av huset? Samtalen ble avsluttet 08.56 og (bilen til TH) ankom Futurum 09.15 hvis vi strekker tidslinja s mye som mulig. Eller m kontordamen lyve for at det skal ha skjedd noe fr han dro hjemmefra den dagen? Ca 10 min hres lite ut...
Citera
2020-08-20, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det kunne ikke falle deg inn at TH var s skrsikker p sin egen innbilte status at han trodde han kunne diktere politiet og hvordan de skulle jobbe, at han trodde han kunne be de komme til hjemmet, vise de de sporene som var lagt ut, og trodde at de ville ta til takke med det, og la han fortsette bo i hjemmet, pr. instruksjonene i "trusselbrevet"?
Fetad: Nei jeg tror ikke at det er mulig tro noe slikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in