Citat:
Veldig sannsynlig det du beskriver.
Det finnes selvsagt ingen link til hvem som har lekket, det burde vre innlysende! Nr det gjelder at det ikke kommer ut noe fordelaktig om TH: Jeg har nylig lenka til en artikkel, hvor naboene L*tvik og Sk*nsen reparerer gjerdet/porten i Sl*raveien. Jeg tviler p om de hadde deltatt i denne dugnaden, hvis de var overbeviste om at TH var skyldig. Jeg kjenner litt til en av THs venner i skyteklubben. Han pstr hrdnakket, at ingen i "guttegjengen", som de kaller seg, mistenker TH for vre skyldig. TH samarbeidet lenge med politiet, men p ett tidspunkt skar det seg. Hvis TH er uskyldig, og det skal man ikke se bort fra, s kan faktisk ogs politiet ha litt ansvar for dette. Hvis TH er uskyldig, og han blir behandlet nedlatende, med hoderysting, himling med ya og generell drlig oppfrsel fra politiets side, s legges grunnen for en isfront. Ved for eksempel terge TH ved konsekvent fordreie det TH sier i avhr. Dette kjenner vi fra utenlandske kriminalsaker. Vi m ikke vre s naive tro at dette ikke skjer. Jeg sier ikke at dette faktisk har skjedd, men jeg utelukker det ikke. Dette er kjente teknikker, og br ikke overraske noen som er opptatt av kriminalhistorie og true crime. Han blir klandret for ikke gjre nok for oppklare saken. Men dette er faktisk politiets oppgave. TH har videre utlovet dusr. At TH ikke stiller opp i media, reagerer nok mange p, og det kanskje med rette. Dette kan vre etter rd fra advokat Ho*den. At TH ikke nsker bruke media , er kanskje dumt av han, men at det indikerer at han er skyldig, er jeg ikke med p. Det blir ogs brukt mot TH, at han fortsetter jobbe ufortrdent. Vi snakker om en mann som har jobbet siden var en neve stor. Arbeidet betyr veldig mye for ham. Noen gr til psykolog, andre biter tenna sammen og jobber. Hvis det har vrt konflikter i ekteskapet, s tror jeg hans jobbe-jobbe-jobbe, har skapt krangler. Han er nok ikke typen som greier sitte rolig i en sofa p Kvitfjell. Kanskje en lett form for hyperaktivitet? Da kan jobbing lindre uro, sorg og savn.