Flashback bygger pepparkakshus!
2020-08-26, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lifeabroad
Dessa uppgifter är ju inte bekräftade. ”Enligt uppgift” , är ju inte tillräckligt att gå på.

Det vore inte omöjligt att de ändrades, men det är vad jag kan se ännu den enda mediala uppgiften berörande BO/GM's koppling eller icke-koppling överhuvudtaget.

Troligen innebär det att någon närstående till BO har uttryckt detta till SVT som andrahandsuppgift från BO.

Så visst, att säga att det "inte är bekräftat" är väl tekniskt korrekt givet att polisen inte har bekräftat det och inte lär göra det heller, men man brukar ju inte trycka ut sådana här uppgifter i sådana här fall för att någon random snubbe på nätet har hävdat det direkt.
Uppgiften kommer ju så klart från någon med insyn, om journalisterna och publicisterna som offentliggjort det är värda sin yrkestitel.

Således är den som preliminär uppgift rimlig att tilltro, tills dess att mer eller bättre information inkommer.
Citera
2020-08-26, 16:08
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Kan vara att det är känsligt att säga något om närheten eftersom Solna faktiskt är en helt egen stad som INTE tillhör Stockholm!!!
Tja, Solna hänger ju ihop med Stockholm och räknas till samma tätort. Men vad spelar det för roll egentligen? Norra begravningsplatsen är för övrigt Stockholms största begravningsplats, där många kända stockholmare är begravda, tex. August Strinberg, Alfred Nobel, Ingrid Bergman...
Citera
2020-08-26, 16:11
Medlem
Häktade för människorov, grov misshandel, grovt rån.... och våldtäkt? Har svinen alltså t.o.m våldtagit pojkarna? Eller häktade för annat brott också?
Citera
2020-08-26, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Mycket rasistsnack på dig
Här lär det finnas en bakomliggande konflikt grabbarna emellan
Att bli kallad "rasist" har med tiden blivit fint för mig, ett tecken på att någon är vaken. Att du inte vill se olikheter och inkompatibilitet mellan folk och kulturer är bara tragiskt. Jag växte upp med Star Trek och hade en gång i tiden inga fördommar alls. Verkligheten och alla år i den förändrade det. Kan människor lägga religoner bakom sig, mossiga kulturer, utbilda sig väl och ha ett högre IQ så finns naturligtvis inga problem människor emellan, Star Trek eller liknade utopi. Hade vi ställt högre krav på dom som kommit så hade saker som detta nu inte skett utan folk hade jobbat istället. Kalla det rasism du, man bryr sig inte mycket längre.

Så du menar att bakomliggande konflikt motiverar sådant här, tortyr? Det är ju inte så ofta svenskar eller européer pysslar med detta även om det förekommit. Därimot är det mer vanligt i mellanöstern med stenkastning till döds, piskrapp, tortyr och förföljelser.

Var det inte ett rån där förövarna ville ha mer "roligt" som vanligt eller ser alternativt vet du mer?
Citera
2020-08-26, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gotlaborj
Bra, eftersom du är av den åsikten så kan du väl starta upp en demo utanför rättegången?
Jag följer med.
Fast vem skulle demonstrationen rikta sig till? De som fattat läget och vill få stopp på förfallet? Eller de som fattat läget men prioriterar annat? Bortsett några enstaka individer på våra äldreboenden så tror jag ärligt talat inte att det finns några andra att nå ut till.
Citera
2020-08-26, 16:15
Medlem
XplqTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
... pandemi av ungdomsrån i Stockholm.
Epidemi menar du nog, Stockholm är ju inte hela världen! 😎
Citera
2020-08-26, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Det är en stor kyrkogård. E4:an gränsar på ena sidan. Inte så mycket bostadsområden nära, mest på norra sidan och det är väl inte så mycket folk som promenerar på en kyrkogård på natten.
Dessutom buskig och lite kuperad med en stor stenmur att huka bakom om man vill.
Citera
2020-08-26, 16:20
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XplqT
Epidemi menar du nog, Stockholm är ju inte hela världen! 😎

Jo, vi har fått hit hela världens befolkning verkar det som.
Citera
2020-08-26, 16:21
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spongen
Det vore inte omöjligt att de ändrades, men det är vad jag kan se ännu den enda mediala uppgiften berörande BO/GM's koppling eller icke-koppling överhuvudtaget.

Troligen innebär det att någon närstående till BO har uttryckt detta till SVT som andrahandsuppgift från BO.

Så visst, att säga att det "inte är bekräftat" är väl tekniskt korrekt givet att polisen inte har bekräftat det och inte lär göra det heller, men man brukar ju inte trycka ut sådana här uppgifter i sådana här fall för att någon random snubbe på nätet har hävdat det direkt.
Uppgiften kommer ju så klart från någon med insyn, om journalisterna och publicisterna som offentliggjort det är värda sin yrkestitel.

Således är den som preliminär uppgift rimlig att tilltro, tills dess att mer eller bättre information inkommer.

Uppgifterna kommer med stor sannolikhet från BO själva. De kanske inte "hunnit" berätta än hur det kom sig att de, kl 23.00 på lördag, hamnade på kyrkogården till att börja med.

Vore de så att de försökte köpa droger så kanske det inte är det första som de berättar för polisen. Jag tycker inte att denna teori måste avfärdas. Alla anhöriga tycker ju att just deras släktingar är så "välartade". Vi får som sagt var se när FUPen kommer.

Åklagarens sätt att uttrycka sig får i alla fall mig att tro att det finns anteckningar hos socialtjänsten angående BO. Men det kommer vi inte ens att få veta i FUPen.
Citera
2020-08-26, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Fast vem skulle demonstrationen rikta sig till? De som fattat läget och vill få stopp på förfallet? Eller de som fattat läget men prioriterar annat? Bortsett några enstaka individer på våra äldreboenden så tror jag ärligt talat inte att det finns några andra att nå ut till.

Nej, för det kommer inte spela någon roll vad vi gör såvida vi inte tar till med våld.

Det enda vi kan glädjas åt är om flera hundra år när man läser böcker om hur svenskarna tillät sig bli våldtagna och utrotade som folkslag.
Citera
2020-08-26, 16:31
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsfiskalen
Jag säger som jag brukar: Allt är på väg att gå åt helvete. Och till er som ser ljust på framtiden för Sverige, Skandinavien, Europa och världen: Ni stoppar era huvuden i sanden, inget annat.

Ja, jag ser inte ljust på framtiden, det har gått till becksvart för mig. Brott som dessa två har blivit utsatta för, ska dömas hårt. Extremt hårt. Det funkar inte att döma utefter svenskars tidigare paradis. Det funkade då, men inte nu längre. Invandrare som dessa två avarter, ska dömas långt hårdare med större konsekvenser, och polisen måste få använda sig av hårdare metoder. Dom här två har smulat sönder två liv och det ska dom fan straffas hårt för.
Kom för fan inte och säg att utvecklingen har blivit bättre, då ljuger du.
10 timmars tortyr...förstå vilken jävla ångest dom har fått uppleva! Det är jävligt lång tid, och de har utan tvekan upplevt extrem dödsångest. Fyfan vilket helvete på jorden dom har gått igenom. När den dagen kommer då det är dags att sitta av tid, hoppas att nån ser till att informera andra intagna på samma anstalt!
Citera
2020-08-26, 16:38
Medlem
Anabellas avatar
Solna Tingsrätt, häktningsförhandling
Västerort åklagarkammare i Stockholm
B 7860-20
*min El H*ni människorov m.m.
*A
Senast redigerad av Anabella 2020-08-26 kl. 16:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in